2020-10-30, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Huvuddelen av oss beblandar inte satanistringar och bloddrickande här överhuvudtaget utan det handlar om korruption och maktmissbruk framförallt, och vad gäller denna vinkel finns det väldigt mycket information som styrker detta. Att inte förstå detta faktum är en lika stor dissonans av verkligheten som du försöker klistra på oss andra. Du verkar ha väldiga problem med att särskilja vad som faktiskt kommit fram här och på Qanon teorier vilket är en helt annan subkategori här på FB.

Jag kan föreslå denna tråden för din frågeställning; (FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm

Svara på mina fråga istället för att blanda bort korten. Vilka bevis, vad hade behövt att hända för att du skulle inse att det hela är en hoax? Kan man inte svara på det har det hela fått en sekteristisk och religiös prägel för de som misslyckas med det. Man söker bara efter saker som bekräftar ens hypotes (Gud finns), och inget som kan dementera den (Gud finns inte) - ett högst ovetenskapligt sätt att närma sig sanningen på och en metodologi som ligger till grund för all vidskepelse.
Citera
2020-10-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu glömmer du email. Eller ljuger du?

FBI har haft materialet i snart ett år och de har inte brytt sig om mailen öht. Ta av dig foliehatten.
Citera
2020-10-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Det är ett av de mest tydliga tecknet på att det är en hoax eller konspiration det handlar om - det stora släppet, kunskapen som ska skingra alla frågetecken, läggs alltid på framtiden. År efter år, årtionde efter årtionde. Hela tiden vet man att "frälsaren" ska komma och verifiera det som man har vetat hela tiden. I sanning, ett fascinerande mänskligt fenomen.

Exakt.
Att Trump-fånarna ens läckte nakenbilder på deras politiske motståndares son säger väldigt mycket om deras desperation.
Citera
2020-10-30, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du behöver nog förtydliga vad du menar med konspiration.
Givetvis är händelsen en konspiration. Flera personer är involverade i att läcka material angående Hunter Biden. Det är fakta.

I nivå med teorin att Dems dricker barnblod och äter barn, hur? Det saknas bevis för det.

Vad krävs för vad? För att jag ska bortse från den bevisning som finns krävs nog att du lobotomerar mig. Där emot är inte mycket att betrakta som fullt bevisat än.
Att Joe själv säger på inspelning att han fick åklagaren sparkad, tex, är inte i sig självt vattentät bevisning, men du håller väl med om att det är oroväckande?

Ok. Så du skulle tex behöva bli lobotomerad för att inte tro på förfalskade bevis, om det kom fram att de var det. Inget kan få dig att ändra din ståndpunkt utöver om man skär dig i hjärnan.

Det är viktig information om dig. Tror du att du representerar andra i tråden också, att de också skulle behöva bli skurna i hjärnan för att inte tro på förfalskade bevis?
Senast redigerad av Kranskalle 2020-10-30 kl. 12:19.
Citera
2020-10-30, 12:19
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
FBI har haft materialet i snart ett år och de har inte brytt sig om mailen öht. Ta av dig foliehatten.

Okej. Ringer du FBI och ber dom lägga ner sin utredning då den kostar onödiga pengar och resurser?

När schrödingers katt lyfts död upp ur lådan så kanske även du inser, men jag sätter inte mycket hopp till det.

Att vi behöver diskutera katt-fan hjälper ingen i den här diskussionen.

FBI har fått ytterliggare förtroende problem efter att e-mailen blev kända, men det är inget som bekommer dig.
Du försvarar både pedofiler och korrupta samhällsinstutioner.
Citera
2020-10-30, 12:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Förklara gärna vad som får dig att tro att allt det här är en konspiration, dina kännetecken osv ?
Borde vara ganska enkelt för dig att droppa några rader om vad som får dig att tyckas så, så vi kan lära oss från dig.
I väntan på svar från kranen fyller jag i lite:
Släppet är en tydlig konspiration, där kinesisk opposition, Bannon och fler har en plan av något slag. Här kan man ha en teori om vad den planen går ut på, vilket tydligt demonstreras av Kranen m.fl.

Det är inte konstigt att man har teorier, jag har några själv, men när man börjar lägga ihop långsökta "bevis" för att bekräfta sin teori börjar man gå vilse. Försöker man dessutom pådyvla andra sin hemmasnickrade teori som fakta kan man kallas konspirationsteoretiker.

Därför är det viktigt att skilja på idé och fakta, även om vi alla kan spekulera kring vad syftet med släppet (konspirationen) är.
Syftet kan här betyda "politiska konsekvenser", eller åtminstone önskade sådana.
Citera
2020-10-30, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du behöver nog förtydliga vad du menar med konspiration.
Givetvis är händelsen en konspiration. Flera personer är involverade i att läcka material angående Hunter Biden. Det är fakta.

I nivå med teorin att Dems dricker barnblod och äter barn, hur? Det saknas bevis för det.

Vad krävs för vad? För att jag ska bortse från den bevisning som finns krävs nog att du lobotomerar mig. Där emot är inte mycket att betrakta som fullt bevisat än.
Att Joe själv säger på inspelning att han fick åklagaren sparkad, tex, är inte i sig självt vattentät bevisning, men du håller väl med om att det är oroväckande?

...många av Trumphatarna gör här på samma sätt som när de pratar om Qanon-rörelsen, dvs försöker påstå att den handlar om avslöjande av ockulta pedo-ringar och liknande, när det inte handlar om det utan egentligen handlar om Deep State och hur det finns en maktkultur i korridorerna som har mycket större inflytande än vad vanligt folk förstår. Man gjorde aktivt samma sak avseende Mona Sahlin och fick hennes avsevärda bedrägerier att handla om en ynka Toblerone medialt. Nu kör man någon slags "Hunter är bara en olycklig sexmissbrukare" för att förminska det verkliga problemet med att han uppenbart har gjort stora affärer med korrumperade stater och företag, när hans enda egentliga insats till spelbordet är att hans pappa var VP/är President. Det är Joe Biden som är målet för dessa skurkar och Hunter är bara vägen in, hur långt insyltade Bidens är i dessa skumraskaffärer och gigantiska ersättningar är det som är intressant och oerhört viktigt att behålla fokus på.
Citera
2020-10-30, 12:23
Medlem
Citat:
Okej. Ringer du FBI och ber dom lägga ner sin utredning då den kostar onödiga pengar och resurser?

När schrödingers katt lyfts död upp ur lådan så kanske även du inser, men jag sätter inte mycket hopp till det.

FBI har fått ytterliggare förtroende problem efter att e-mailen blev kända, men det är inget som bekommer dig.

Förstår inte varför man i det här läget tar ställning alls. Kan vi inte vänta och se vad som kommer fram? Det hela är ju väldigt rörigt och det fattas en enorm massa bitar. När väl fakta kommer fram om brottslighet så kommer vi att få veta det och juridiska åtgärder tas.

Det är väldigt många frågetecken. Än så länge.
Citera
2020-10-30, 12:27
Bannlyst
Citat:

Tror du på riktigt att FBI och polis skulle vänta år på att förhöra en med foton bevisad incestuös pedofil? En pedofil som förutom att kunna djupt skada aktuellt offer, även skulle kunna traumatisera kommande. Pedofili som är ett avskyvärt brott mot barn och som rättsapparaten kräver att man omedelbart rapporterar till sociala myndigheter om det endast finns misstanke om det, för att man snabbt ska kunna eliminera risken att det händer igen. Har jag förstått dig rätt?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ok. Så du skulle tex behöva bli lobotomerad för att inte tro på förfalskade bevis, om det kom fram att de var det. Inget kan få dig att ändra din ståndpunkt utöver om man skär dig i hjärnan.

Det är viktig information om dig. Tror du att du representerar andra i tråden också, att de också skulle behöva bli skurna i hjärnan för att inte tro på förfalskade bevis?
Ett råd för framtiden är att inte dra för snabba slutsatser.

Ett bevis är alltid ett bevis. Du kan lägga fram motbevis som jag kommer att beakta. Dvs: bevis är alltid bevis.

Hittills har du lagt fram dina egna teorier, men inga bevis. Som jag redan nämnt anammar jag inte konspirationsteorier. Lägg fram dina bevis, så ska jag beakta dem!
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Förstår inte varför man i det här läget tar ställning alls. Kan vi inte vänta och se vad som kommer fram? Det hela är ju väldigt rörigt och det fattas en enorm massa bitar. När väl fakta kommer fram om brottslighet så kommer vi att få veta det och juridiska åtgärder tas.

Det är väldigt många frågetecken. Än så länge.

Håller med dig.
Men när den anklagade sidan inte bemöter påståendena så ökar inte deras trovärdighet i alla fall.
Citera
2020-10-30, 12:28
Bannlyst
Citat:

Vad är förfalskat och hur är det förfalskat?
Hunter fick jobb av burisma tack vare joe, joe höll på pengar till ukraina om de inte sparkade åklagaren som skulle utreda hunter. Det finns video på hur joe skryter om detta.
Hunter är crackrökande incestpedofil

Joe säger att han aldrig tagit emot en penny, nej det är ju hans son hunter som åker runt och gör det åt "big guy".

Patetiska alkoliserade nolla sitter och pratar om att skära i hjärnan på kvinnliga användare som inte håller med dig.
Senast redigerad av gorkgassyh 2020-10-30 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in