2020-10-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja tänk vad lite *kraftig uppmuntran* kan göra.

Jag försöker få grepp om den här "Spy Cheif" grejen. Vem talade Hunter med i det tidigare inspelade samtalet, och vad för rättegång nämner han där han själv och Joe kallats som vittnen?
Det får utredningen visa vilka kopplingar som förekommit. Kolla gärna på dokumentären Riding the dragon som jag länkade till. Mycket intressant och informerande.
Senast redigerad av Black-Ivan 2020-10-30 kl. 11:19.
Citera
2020-10-30, 11:24
Medlem
Jag tror vi börjar kunna se trenden, "det bidde en tumme" effekt kan ju ses med detta.
Att Trump kör med samma knep som förra kampanjen, testa att kasta tillräckligt mycket skit mot väggen, nåt fastar iaf verkar falla rätt platt när Motkandidaten testar konceptet ignorera och håll huvudet högt. Inget verkar ha hänt i sak än så länge. Det är marginell effekt av detta släpp av material. Som påpekats 100 ggr i tråden verkar trumpsupporters dregla och förfasas, men problemet är att det är inte dessa röster Trump behöver vinna...
Citera
2020-10-30, 11:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Det får utredningen visa vilka kopplingar som förekommit. Kolla gärna på dokumentären Riding the dragon som jag länkade till. Mycket intressant och informerande.
Tack, jag hoppas få tillfälle till det under helgen då jag ska resa mot mer internetvänlig miljö.

Vet man vilka datum samtalet angående rättegången samt samtalet med strippan om spionen är från?
Citera
2020-10-30, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
När Giuliani och den här flickan blivit ensamma så gick de in för att ha en "drink in the bedroom" med en tjej som utgav sig för att vara 15 år och Giuliani lade sig ner på sängen och rotade runt sitt könsorgan. Det låter som helt normalt beteende.
Titt nu upprepar du dig igen, det är ju bara att kolla själv på videon. Vad människan gör.
Du kan också se flera reaktioner på youtube, man vill ge en falsk beskrivning med hjälp av borat?
Hur kan man inte se ut genom upplägget?

Och så jämföra med er reaktion på biden.
Har msm fått er att hata trump bara genom upprepning?

Den ena försöker ni få till något som det inte är för att misskreditera han som går ut med bidens korruption.

Har du glömt epstein? Det är människor ifrån samma läger som försöker manipulera dig.
Du måste antingen vara väldigt opåläst eller gilla nwo gänget.
Citera
2020-10-30, 11:45
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Nu tycker jag som känt att den här historien slår lika högt på konspirationsometern som Qanons idéer om satanistiska pedofila nätverk där man menar att demokrater dricker barnblod innan de knullar samma barn, birhter-gate som hävdade att Obama var en muslimsk kenyan eller att Clintons driver internationell sextrafficking. Även inom dessa konspirationer finns eller fanns högt uppsatta som stöttade idéerna, suddiga och pixlade "bildbevis" i konstiga vinklar, märkliga och snirkliga stigar som informationen nått fram på, inga åtal, starka politiska motiv att driva konspirationerna, timingen på "fakta"-släppen och inte minst smutskastningskampanjen riktning - från Reps till Dems.

Nu vet jag ju att många i den här tråden inte kan eller vill se de konspiratoriska kännetecknena i denna händelse. Min fråga är vad som skulle krävas för att ni ska förstå vad många av oss andra redan ser. Vad behövs för att ni ska uppfatta denna händelse som en konspiration? Vilka fakta eller bevis behöver komma fram för er för att ni skulle resignera och säga er att det hela handlade om lögner? Och, om ni skulle få dem, hur hade det påverkat er syn på det republikanska partiet? Om detta blev allmängiltig kunskap hos i princip samtliga, att detta bevisades vara en enda stor hoax, vilka politiska konsekvenser hade händelsen fått då?

Förklara gärna vad som får dig att tro att allt det här är en konspiration, dina kännetecken osv ?
Borde vara ganska enkelt för dig att droppa några rader om vad som får dig att tyckas så, så vi kan lära oss från dig.
Citera
2020-10-30, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Förklara gärna vad som får dig att tro att allt det här är en konspiration, dina kännetecken osv ?
Borde vara ganska enkelt för dig att droppa några rader om vad som får dig att tyckas så, så vi kan lära oss från dig.

Tycker nog att jag har varit tillräckligt tydlig med det för att kunna be dig om svar på min fråga först innan jag upprepar mi igen:

"Min fråga är vad som skulle krävas för att ni ska förstå vad många av oss andra redan ser. Vad behövs för att ni ska uppfatta denna händelse som en konspiration? Vilka fakta eller bevis behöver komma fram för er för att ni skulle resignera och säga er att det hela handlade om lögner? Och, om ni skulle få dem, hur hade det påverkat er syn på det republikanska partiet? Om detta blev allmängiltig kunskap hos i princip samtliga, att detta bevisades vara en enda stor hoax, vilka politiska konsekvenser hade händelsen fått då?"
Citera
2020-10-30, 11:52
Medlem
https://twitter.com/MonsieurAmerica/status/1321961695665811458

Rudy är arg. Snart släpps allt, för alla att se.
Bye bye Biden. Du kommer troligtvis inte göra en endaste dag som President.
Citera
2020-10-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankhangola
https://twitter.com/MonsieurAmerica/status/1321961695665811458

Rudy är arg. Snart släpps allt, för alla att se.
Bye bye Biden. Du kommer troligtvis inte göra en endaste dag som President.

*Gäsp*
Vi har fått höra samma skit om och om igen och det enda som läcks är penisbilder på Joe Bidens 50 åriga son.
Citera
2020-10-30, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Om inte synen på det Republikanska partiet påverkats av konspirationsteorierna kring demokraternas hemliga satanistiska pedofila nätverk, Obamas birthergate eller Hillarys emails, av skrämselpropagandan kring the Migrant Caravan™ eller av de senaste katastrofala fyra åren under Trump så lär den inte påverkas av det här heller. De kommer bara hoppa på nästa konspiration.

Så du menar att konspirationsteorier blivit ett så normaliserat fenomen hos tokhögern att de inte upplever det som konspirationer längre, eller menar du att konspirationer har blivit en medveten politisk metod?
Citera
2020-10-30, 11:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
*Gäsp*
Vi har fått höra samma skit om och om igen och det enda som läcks är penisbilder på Joe Bidens 50 åriga son.

Nu glömmer du email. Eller ljuger du?
Citera
2020-10-30, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
*Gäsp*

Det är ett av de mest tydliga tecknet på att det är en hoax eller konspiration det handlar om - det stora släppet, kunskapen som ska skingra alla frågetecken, läggs alltid på framtiden. År efter år, årtionde efter årtionde. Hela tiden vet man att "frälsaren" ska komma och verifiera det som man har vetat hela tiden. I sanning, ett fascinerande mänskligt fenomen.
Citera
2020-10-30, 12:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Tycker nog att jag har varit tillräckligt tydlig med det för att kunna be dig om svar på min fråga först innan jag upprepar mi igen:

"Min fråga är vad som skulle krävas för att ni ska förstå vad många av oss andra redan ser. Vad behövs för att ni ska uppfatta denna händelse som en konspiration? Vilka fakta eller bevis behöver komma fram för er för att ni skulle resignera och säga er att det hela handlade om lögner? Och, om ni skulle få dem, hur hade det påverkat er syn på det republikanska partiet? Om detta blev allmängiltig kunskap hos i princip samtliga, att detta bevisades vara en enda stor hoax, vilka politiska konsekvenser hade händelsen fått då?"
Du behöver nog förtydliga vad du menar med konspiration.
Givetvis är händelsen en konspiration. Flera personer är involverade i att läcka material angående Hunter Biden. Det är fakta.

I nivå med teorin att Dems dricker barnblod och äter barn, hur? Det saknas bevis för det.

Vad krävs för vad? För att jag ska bortse från den bevisning som finns krävs nog att du lobotomerar mig. Där emot är inte mycket att betrakta som fullt bevisat än.
Att Joe själv säger på inspelning att han fick åklagaren sparkad, tex, är inte i sig självt vattentät bevisning, men du håller väl med om att det är oroväckande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in