2020-10-30, 01:54
Medlem
Busklubbschefs avatar
För mig räcker det att se mig omkring. Vi och hela vår fysiska omgivning är egentligen ett enda brus av atomer som har behövts kombineras på exakta vis för att få fram den vackra existens vi njuter av. Stjärnstoft till en planet, till moder natur, sedan liv? För mig är det självklart att det ligger en intelligens bakom, något vi aldrig lär förstå oss på med våra relativt små hjärnor. Om det är en överhet eller ej spelar ingen roll för mig, men är övertygad av att något intelligent ligger bakom. Är absolut ingen miljöpartist eller liknande, men det jag ser som heligt är moder natur (även om hyckleriet i mig är lika stort som mitt klimatavtryck). Är moder natur gud? Kanske, kanske inte.

Sedan en fråga jag ibland hör och ibland ställer som brukar få folk att tänka: Om vi, våra kroppar, endast är en kombination av atomer från stjärnstoft, varifrån kommer då vårt medvetande? Det som sitter och tittar på världen bakom ögonen?
Citera
2020-10-30, 02:54
Medlem
Ni Onanerar Allihopa Med Varandra i Denna Bekräftelse-onani Circus.
Och Allt är Helt Okej!!!9
Senast redigerad av rantaplan 2020-10-30 kl. 03:01.
Citera
2020-10-30, 03:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Den som förstår att Jesus inte är en lögnare eller en fantasifigur förstår att värdera hans budskap om Guds rike. Beviset blir att allt kommer att ske som han profeterade: budskapets spridning till alla folk, vedermödan, förmörkelsen och Jesus återkomst.
Citera
2020-10-30, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Den som förstår att Jesus inte är en lögnare eller en fantasifigur förstår att värdera hans budskap om Guds rike. Beviset blir att allt kommer att ske som han profeterade: vedermödan, förmörkelsen och Jesus återkomst. Nu när budskapet spritts till alla folk...
Du vet inte vem jesus var!
Allt är i din fantasi.
... och fantasier är omöjliga att bevisa.
Senast redigerad av rantaplan 2020-10-30 kl. 03:14.
Citera
2020-10-30, 03:12
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Du vet inte vem jesus var!
Allt är i din fantasi.
Jag tycker nog att jag lärt känna Jesus genom det budskap som finns i evangelierna, ett budskap som ingen människa skulle fantisera ihop.
Citera
2020-10-30, 03:17
Medlem
Citat:
Jag tycker nog att jag lärt känna Jesus genom det budskap som finns i evangelierna, ett budskap som ingen människa skulle fantisera ihop.
Att du finner tröst och styrka genom tro är formidabelt!
Du är utvald!
Citera
2020-10-30, 03:18
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Av alla de berättelser som nedtecknats runtom i världen, alla historier och folksägner. Tycker du verkligen att evangelierna står ut från dessa och att de är det bästa beviset för Guds existens?
Citera
2020-10-30, 03:21
Medlem
Citat:
Varför skulle ingen människa kunnat ha fantiserat ihop det?
Citera
2020-10-30, 03:35
Medlem
Citat:
Om du verkligen tror att detta Jesu budskap ger dig regäl andlig och profan hjälp, no problems!

Du är en av dom utvalda och kommer att regera över människorns på jorden!
Så står det ju skrivet!
Och varför bara tro på vissa verser?
Gör som muslimerna.
Svälg hela paketet!
Senast redigerad av rantaplan 2020-10-30 kl. 03:39.
Citera
2020-10-30, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Instämmer helt. Men det är bra att ha med sig att religioner faktiskt förekommit i de flesta (om inte alla) civilisationer genom mänsklighetens historia. Vilket såklart inte bevisar någonting. Ovidkomligen är det ändå intressant att ställa sig frågan var detta mycket långlivade fenomen (religiös tro) härstammar från.
Det finns två alternativ. Antingen har olika religioner uppstått oberoende av varandra runt om i världen (vilket innebär att gudar och efterliv är naturliga slutsatser av människans sätt att resonera och fantisera utan hjälp av naturvetenskapen), eller så är alla religioner sprungna ur en och samma religion som någon av en slump tänkte ut en gång i tiden. Människan blev ju religiös redan när alla människor fortfarande levde i Afrika.
Citera
2020-10-30, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det finns två alternativ. Antingen har olika religioner uppstått oberoende av varandra runt om i världen (vilket innebär att gudar och efterliv är naturliga slutsatser av människans sätt att resonera och fantisera utan hjälp av naturvetenskapen), eller så är alla religioner sprungna ur en och samma religion som någon av en slump tänkte ut en gång i tiden. Människan blev ju religiös redan när alla människor fortfarande levde i Afrika.
På stenåldern fanns inga religioner, dom sjöng och levde jämbördigt, gjorde vad som var lämpat för envar.
Det har hittats boveteodling i Finland som är daterad till 7000 år före Kristus!.
Citera
2020-10-30, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Ni Onanerar Allihopa Med Varandra i Denna Bekräftelse-onani Circus.
Och Allt är Helt Okej!!!9
Ungarna i skolan leker nu "Dajm leken" där de stoppar upp föremål i anus på varandra och i denna vuxna tråd stoppas det upp ord i anus på varandra till belåtenhet, varför inte. Återigen kan gammal som ung lära sig av varandra.

Varje bonde vet att skit-dynga är heligt så människan som är en vandrande producerande skitfabrik 24/7 har äntligen hittat hem till det naturliga att prata om, vårda och förmedla!

En god skit om dagen tillbaka till naturen är klart bättre än 100 egoistiska böner till det som har sin egen agenda och inte bryr sig om lite smuts på händerna.

Dax för en kaffe till innan jag besöker templet. Det som tittar fram bevisar att Gud existerar till glädje för kommande generationer! Att dela med sig är gott och var mans rätt i livet. Inga undantag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in