Har sett dom första tre avsnitten och som vanligt när det är svenska serier, otroligt dåligt, jag fattar inte att det skall vara så svårt, Norge, Danmark och Finland producerar mängder av bra serier. Men Top Dog är nog i samma bottenskrap som Partisan, pinsamt dåliga.
Har sett dom första tre avsnitten och som vanligt när det är svenska serier, otroligt dåligt, jag fattar inte att det skall vara så svårt, Norge, Danmark och Finland producerar mängder av bra serier. Men Top Dog är nog i samma bottenskrap som Partisan, pinsamt dåliga.
Förtydliga? Jag förstår verkligen inte hur man kan jämföra denna serie med Partisan. Möjligtvis skum dialog från Josefin Asplund, men det känns som att det passar in på karaktären om man läst böckerna (jag får intrycket av att Emilie ska porträtteras som i stort sett socialt efterbliven).
Min enda kritik hittils är att Chamons röst är skrattretande. "Aina" säger han med värsta södermalmsdialekten. Annars så känns serien förvånansvärt lovande.
nu kryddar du tkr jag. Visst Svenska produktioner håller lägre standard än resten av norden. Det håller jag med om, men tkr ändå Top Dog rent produktionsmässigt är helt ok, skådeseplarinsatserna är också rätt bra.
Bottenskrap är väl isåfall Morden i sandhamn :P Den är ju ren å skär katastrof på alla plan
Angående Top Dog så tkr jag inte den är särskilt spännande? Jag kanske har fel men
De ju ganska uppenbart att Det är kevin som kidnappat honom i tredje avsnittet, jag kan dock ha fel då ja ej har sett klart den
. De borde vara lite mer våldsinslag kan jag också tycka än va de har varit för att lyfta serien något. Att bara följa advokaten när hon leker detektiv genom vanliga utfrågningar utan att råka illa ut är rätt tradigt. Jag kommer ändå se klart den..
Danmark absolut men nämn två serier från Finland och Norge som nått upp till den kvalitet Bron besitter. Bland annat.
Den kritik du anför är rätt slapp. Danmark har ju inte heller haft någon riktigt jävla bra serie sedan typ Borgen, Förbrydelsen.
Bron håller hög internationell kvalitet. Äkta människor likaså.
Hyfsat spännande ändå. Manvelov passar riktigt bra, och övriga skådisar gör det helt ok också. Stör mig dock på att den där Gustav lind ska vara med i varenda serie och varken låter eller ser kriminell ut. Dessutom ser han ju svensk ut (näsan undantaget), ska han se ut som en blandras eller för som en jugge eller liknande ser han ju inte ut som(?) Även en del konstiga konstellationer, som den där långhårig blonde som mer ser ut som en södermalmshipster än yrkeskriminell..
Senast redigerad av sweintoo 2020-10-22 kl. 21:18.
Jag har nu sett fyra avsnitt och hade noll förväntningar. Men spännande ändå. Trodde jag inte skulle gilla serien men måste vara något om jag nu plöjt igenom fyra avsnitt. Jag hade annars gett upp efter två avsnitt om det var totalt värdelöst.
Senast redigerad av Silverpondus 2020-10-29 kl. 12:37.
Klart sevärd. Visst finns det saker att anmärka på men jag tycker det är sevärt och spännande. Kul med en svensk serie som håller hyfsad klass! Ibland önskar man att tempot var lite högre men kommer definitivt se klart den.
Så här långt är det en väldigt bra serie. Manvelov är som vanligt grymt bra i sin roll. Josefin Asplund gör det bra och är väldigt söt, lite lik en ung Agneta Sjödin.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!