2020-10-29, 12:34
Medlem
Nämnde inte kräket något om "floden" vid samtal med en vakt i häktet? Har för mig jag läste det i FUP. Men kan lika bra vara ett villospår naturligtvis, och det är dessutom ett rättså "brett" uttryck.. Hur mycket har man dykt och draggat egentligen?
Citera
2020-10-29, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktaRyssen
Nämnde inte kräket något om "floden" vid samtal med en vakt i häktet? Har för mig jag läste det i FUP. Men kan lika bra vara ett villospår naturligtvis, och det är dessutom ett rättså "brett" uttryck.. Hur mycket har man dykt och draggat egentligen?
Det är vakten på häktet som berättar det:

Han sa att han fått till sig att det fanns hundratals spår i lägenheten han sa inte vilka sorters
spår. Det kändes som han fiskade efter information av mig då han sa att polisen hade hittat en
kropp i floden och jag frågade varför tror du det och han svarade att någon sagt det till
honom, men det kändes som han fiskade efter information, jag vet inte om det var så men det
är min känsla
Citera
2020-10-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Ja, dom hörde TUNGA steg uppåt eller nedåt i trapphuset, som när ngn bär på ngt tungt. Resväska el dylikt.
Alla grannarna borde ju vara förhörda om vad dom iakttagen och hört denna natten. Om någon annan vet med sig att dom burit något tungt på natten så borde den grannen ha berättat det för att utesluta att det kunde vara T som har gjort det. Men eftersom det inte finns några uppgifter om sådant från annan granne, så borde det ha varit W som transporterades av T eller någon medhjälpare.
Citera
2020-10-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktaRyssen
Detta uttalande ska ha varit bidragande orsak bakom söken.
Man har kört enorma insatser i letandet i vatten. Både i Bäveån och ute i viken/fjorden. Flera olika sorters båtar med sökhundar, ekolod, dykare och dragg mm. I början en stor kontinuerlig insats över många veckors tid, sedan dess har de fortsatt med mindre insatser någon gång i månaden eller så.

Hur Tishko tänkte, om det var en missuppfattning, villospår eller genuin oro har jag ingen aning om. Vi vet om han talade sanning i det fallet Wilma hittas.
Citera
2020-10-29, 15:04
Medlem
Lögndetektor på honom?
Citera
2020-10-29, 15:53
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Detta uttalande ska ha varit bidragande orsak bakom söken.
Man har kört enorma insatser i letandet i vatten. Både i Bäveån och ute i viken/fjorden. Flera olika sorters båtar med sökhundar, ekolod, dykare och dragg mm. I början en stor kontinuerlig insats över många veckors tid, sedan dess har de fortsatt med mindre insatser någon gång i månaden eller så.

Hur Tishko tänkte, om det var en missuppfattning, villospår eller genuin oro har jag ingen aning om. Vi vet om han talade sanning i det fallet Wilma hittas.
Kollade upp datum och tid när detta kom ut i media ang söket i ån och när t hade konversationen med vakten.
Samma dag var det men media skrev om det på förmiddagen/lunch och deras konversation var vid midnatt.
Reagerade på det kom att han hade restriktionerna då men tydligen hade advokaten rätt att berätta sånt (om det kom från henne har dock inte kommit fram).
Citera
2020-10-29, 16:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiota
Ja, precis. Min tes förutsätter givetvis att något av alternativen du skriver har hänt i ett tidigare skede. Känns i princip omöjligt att dumpa en kropp i sopavfallet direkt, oavsett om det sker i anslutning till T’s lägenhet eller under sitt nästkommande pass hos hemtjänsten.

Om uppgifterna stämmer att grannar hört släpande ljud i trappuppgången natten/nätterna efter mordet är det långt ifrån en omöjligt att T då släpade BOs kroppsdelar till soprummet.

Ja ljud uppåt i trappan, dvs mot vindsutrymmet ja och där markerade också en tysk likhund.
Citera
2020-10-29, 16:34
Medlem
K.Blomkvists avatar
Frågan är ju hur Wilma dog.

Blev hon halal slaktad före eller efter döden.
Jag har fått en viss info om detta, berättar inte varifrån.

Jag hoppas att polisen har tittat på duschstång, (Lisa Holm blev ju upphängd, dock ej halshuggen, vad jag vet,) trädgrenar och liknande.

Jag såg b.l.a detta:

Förra veckan knivdödades en 21-årig manlig afghan på en buss i Kiruna. En afghansk pappa och hans tonårssöner sitter nu häktade misstänkta för mord.

Pappan och den 15-årige sonen jagade offret och halalslaktade honom på en stillastående buss. De misstänkta gärningsmännen skyller på att offret började.

https://invandring16.rssing.com/chan-14747685/latest.php

Detta är bara en tanke, ta det för det är.
Citera
2020-10-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Frågan är ju hur Wilma dog.

Blev hon halal slaktad före eller efter döden.
Jag har fått en viss info om detta, berättar inte varifrån.

Jag hoppas att polisen har tittat på duschstång, (Lisa Holm blev ju upphängd, dock ej halshuggen, vad jag vet,) trädgrenar och liknande.

Jag såg b.l.a detta:

Förra veckan knivdödades en 21-årig manlig afghan på en buss i Kiruna. En afghansk pappa och hans tonårssöner sitter nu häktade misstänkta för mord.

Pappan och den 15-årige sonen jagade offret och halalslaktade honom på en stillastående buss. De misstänkta gärningsmännen skyller på att offret började.

https://invandring16.rssing.com/chan-14747685/latest.php

Detta är bara en tanke, ta det för det är.
En duschstång håller inte för 50 kilo. Lisa H blev upphängd i rör som var väggfasta inne i en lada. Vart vill du komma?
Citera
2020-10-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Kollade upp datum och tid när detta kom ut i media ang söket i ån och när t hade konversationen med vakten.
Samma dag var det men media skrev om det på förmiddagen/lunch och deras konversation var vid midnatt.
Reagerade på det kom att han hade restriktionerna då men tydligen hade advokaten rätt att berätta sånt (om det kom från henne har dock inte kommit fram).
Tack för den kontrollen. Ja, antingen har advokaten berättat. Eller så var det ett sammanträffande att Tishko råkade säga så, samma dag som de började söka.
Minns du vilket datum?

Om du säger att advokaten hade rätt att informera Tishko, så tror jag dig. Men jag tycker bestämmelsen är märklig, isåfall.
Senast redigerad av Olbars 2020-10-29 kl. 18:31.
Citera
2020-10-29, 18:34
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En duschstång håller inte för 50 kilo. Lisa H blev upphängd i rör som var väggfasta inne i en lada. Vart vill du komma?

Jag vill komma till att hon "kanske" blev upphängd i något och sedan halal slaktad.

Men, observera att detta är enbart en tanke.
Jag använde enbart Lisa H som ett eventuellt scenario.

Det fanns och finns ju trädgrenar, källare, vindsutrymme och annat.
Lite plast undertill, inga spår.

Jag kan hänga i mitt i mitt duschrör och jag väger 74 kilo... Har precis testat!

Detta kommer från FUP sidan 179:

35. Sköldbrosket prepareras. På den vänstra delen ses sammanlagt fyra stycken
tvärgående, upp till 1 cm långa skador med skarpa kanter. I nedre kanten ses en
lös flik. Inga blödningar ses. Inga skador eller omgivande blödningar ses på
sköldbroskets horn. I omgivande vävnad ses inga blödningar.

Sidan 180

36. Halsryggraden och nacken prepareras. Fem halsryggkotor ses. I leden mellan
den femte och sjätte halsryggkotan ses på den femte halskotans högra sida att
kottbågens nedre ledyta är avkapad i de nedersta millimetrarna. I leden ses
enstaka, millimeterstora, avlossade benfragment. På nedre delen av
halsryggraden ses en 0,5 cm lång skada med skarpa kanter. Inga genomgående
skador ses på kotkroppen. I omgivande vävnad ses inga blödningar.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-10-29 kl. 18:44.
Citera
2020-10-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag vill komma till att hon "kanske" blev upphängd i något och sedan halal slaktad.

Men, observera att detta är enbart en tanke.
Jag använde enbart Lisa H som ett eventuellt scenario.

Det fanns och finns ju trädgrenar, källare, vindsutrymme och annat.
Lite plast undertill, inga spår.

Jag kan hänga i mitt i mitt duschrör och jag väger 74 kilo... Har precis testat!
Min duschstång är av expandertyp. Klarar inte 20 kilo ens.

Nå. Jag tror inte W hängt nånstans. Han slog ihjäl henne, skar halsen av henne efter utflykten till Uddevalla, och delade henne i mindre delar. Sparrisen hade inte orkat lyfta hela hennes dödvikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in