2020-10-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Pollsen kommer tätt nu! Florida har hunnit publicera 3 nya poll idag:
+5 Biden
+4 Biden
+5 Biden

Genomsnitt: 4.6% ledning för Biden i Florida.

Analys: Bidens ledning nationellt ligger i genomsnitt på 9.0% i nuläget.
Clinton vann nationellt med 2.1% 2016
Trump vann Florida med 1.2% 2016
Dem var alltså 3.3% sämre i Florida än nationellt, 2016.

Baserat på nationell ledning på 9.0% nu, så skulle Florida isåfall ligga på 5.7% om det var samma skillnad mellan nationellt och delstaten. Stämmer ganska väl med dessa 4.6% vi ser idag. Jag har svårt att se Florida som en toss-up state.
Kommer en Monmouth poll för Florida om ett par timmar också. A+ betyg. Det hade riktigt bra siffror för Biden i Georgia igår (+4 i deras high-turnout modell) så får hoppas deras Florida mätning också har goda nyheter!
2020-10-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Ja, alltså jag tänker att bettingbolagens odds säger mer än folks tolkningar av olika OU.

Ja, satte en slant på Donald för några månader sen så hade gärna sett oddsen börja sjunka ytterligare lite nu

Jag bettade på Trump vid 2.75. Vilket odds har du?

Torskar Trump så kommer jag få äta nudlar och potatis i en månad! Men om han vinner så blir det ny jacka och skor. Kommer inte våga titta på valvakan eftersom jag troligtvis kommer avlida i hjärtinfarkt då. Är valvakan natten mot tisdag eller onsdag, natten mot onsdag va?

Jaa, jag är mer intresserad av oddset. Det är ju typ bättre att följa rösträkningen på oddsen än via TV. Mindre hjärtinfarkt.
Senast redigerad av Ollebolle1g 2020-10-29 kl. 16:56.
2020-10-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
In the US, the complicated way medical care is paid for leaves some insured people wondering how they will afford their covid-19 bills, Jessica Wapner finds.

She’s hardly alone in that feeling. Donna Talla, who lives in Springfield, Virginia, says that she’s about $150 000 in debt for the medical care she received after contracting covid-19 back in March,

https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3097

Trump LOVADE att ALLA skulle få samma vård gratis som han hade. Hur går det med det?

Sjukhuset skickar ut en räkning som staten betalar? Det är så för att försäkringsbolag ska betala för försäkrade personer, medans oförsäkrade personer betalar staten för. Tror det är något sånt.

Här har du källa på det: https://www.npr.org/sections/health-shots/2020/10/22/925942412/hospital-bills-for-uninsured-covid-19-patients-are-covered-but-no-one-tells-them?t=1603987427605

https://sv.wikipedia.org/wiki/CARES_Act
Senast redigerad av Ollebolle1g 2020-10-29 kl. 17:07.
2020-10-29, 17:03
Medlem
Skillys avatar
Hahaha

Nu börjar GOP fåna sig rejält.

Twitter plockade ner NY Posts tweet om Hunter förra veckan och nu har GOP fått tokspel.

Ted Cruz flippade och försökte ställa Twitters VD till svars inför senaten nyligen. Det snackas om att man ska sätta dit Facebook, Google och Twitter efter valet och nyss på FOX: ”Mediafusket har kostat republikanerna trillioner dollar”.

Börjar man inse att man kommer förlora kanske? Och att GOP är stenkörda för väääldigt lång tid om man torskar nu?

Låt mig gissa hur ursäkterna kommer låta..

Trump lurad på presidentposten för att:

- Fusk med poströster
- Fusk från media
- Fusk med ..... bla bla.
2020-10-29, 17:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Sjukhuset skickar ut en räkning som staten betalar?

Här har du källa på det: https://www.npr.org/sections/health-shots/2020/10/22/925942412/hospital-bills-for-uninsured-covid-19-patients-are-covered-but-no-one-tells-them?t=1603987427605

staterna har inte råd att betala det, det finns nämligen inte i deras budget utan det måste ske på federal nivå och där har inte senaten klubbat igenom något
2020-10-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
staterna har inte råd att betala det, det finns nämligen inte i deras budget utan det måste ske på federal nivå och där har inte senaten klubbat igenom något

2020-10-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

När jag skriver staten menar jag den amerikanska staten, alltså på federal nivå - inte delstat.
2020-10-29, 17:17
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Min slutliga gissning blir att Trump förlorar både Florida och Pennsylvania och Ohio och Arizona. Tror att elektorsrösterna blir 361 - 177 till Biden. Återkommer till inlägget på onsdag
2020-10-29, 17:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g

Dock så måste senaten rösta igenom nya stödpaket vid varje tillfälle, Moscow Mitch samt 19 eller 20 andra republikaner vill bara ha ett stödpaket som ligger på max 500 miljoner dollar och att delar av dessa ska vara öronmärkta till företag, Trump och Demokraterna vill båda ha stödpaket på minst 1,5 miljarder dollar, demokraterna vill ha ett lite större stödpaket än vad Trump vill men de vill båda samma sak (hjälpa amerikaner att inte bli vräkta).

Senaten är för övrigt "stängd" nu fram tills efter valdagen, man valde att prioritera att skynda in en ny domare över ett stödpaket åt det amerikanska folket, så om någon ska ha skulden om Trump förlorar så bör det till en ganska stor del hamna hos Moscow Mitch.
Senast redigerad av Ondahamstern 2020-10-29 kl. 17:25.
2020-10-29, 17:20
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Min slutliga gissning blir att Trump förlorar både Florida och Pennsylvania och Ohio och Arizona. Tror att elektorsrösterna blir 361 - 177 till Biden. Återkommer till inlägget på onsdag
Någonstans där kommer slutresultatet ligga till fördel Biden, Det kommer inte ändras så mycket siffrorna kanske +-10-20 annars så ligger det stabilt!
2020-10-29, 17:22
Medlem
Davys avatar
Pollsen är så dåliga nu att det är skrattretande. Men det är ju big business för dom.

Det spretar dels alldeles för mycket, samt vissa som är helt omöjliga.

Men det är ju skit samma, för efter valet kommer folk vara helt galna. Oavsett vem som vinner.

Men visst, Sleepy vinner Texas jämnt och sen PA med +5. Popular med +10. Dom slänger ut sig det här nu, sen om Trump vinner kan de bara hävda att Trump spurtade starkt.

Kommer vara mäktigt imponerad om det stämmer.
2020-10-29, 17:27
Medlem
Davys avatar
Om pollsen stämmer, hur kommer det sig då att det går så jävla bra för Trump i Florida nu med pre voting? Det stämmer liksom inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in