Citat:
Ursprungligen postat av
ALSGLOBAL
Har blivit erbjuden att börja med injektion, var 6e vecka som start. Har just nu testavan gel. Tycker gel funkar fint, inga som helst biverkningar förutom lite torr hud på applikationsstället.
Är lite rädd för att pröva injektion, för med gel så är det ju väldigt likt en naturlig produktion. På injektion har man "högt" dygnet runt? Blir det inte svårare att sova då?
För/nackdelar med gel vs injektion? Har läst mycket i tråden men jag tar gärna emot lite erfarenheter av er som prövat bägge.
Tar ett bra tag att komma upp i bra nivåer samt hitta ett intervall som inte ger för höga toppar eller djupa dalar. Man kan liksom inte justera genom att dra ner ett pump eller öka ett pump som med gel.
Problem med östradiol kan man också få, som också tar längre tid att justera naturligtvis. Även blodvärden som HB, blodtryck kan öka. Nu vet jag inte hur det skiljer sig mot gelén visserligen. Men utgår ifrån injektionerna.
Fördelen är som sagt att du tar injektionen enligt intervall sen behöver du inte tänka på det så mycket. Jag blir lite ”speedad” i början men det håller oftast bara några dagar (gällande din fråga kring trötthet/sömn). Annars så har jag väldigt gott om energi på mina injektioner. Blivit starkare och uthålligare. Kan äta mer utan att gå upp lika lätt i vikt (ökad aktivitet generellt).
Jag tyckte även att gel fungerade bra. Har du inget emot att smörja in dig så varför inte fortsätta? Du slipper som sagt en hel del ”förarbete” som krävs för att nebido ska bli bra.
Mvh