Citat:
Ursprungligen postat av
Ikea-Kamprad
Så då fick vi nya rekommendationer. Får se hur de efterlevs. I våras hade folk börjat glesa ut sig innan rekommendationer och då rekommendationer kom så var det helt öde här jag bor i Stockholm.
Vore kul om någon undersökte beteendet i våras. Det hamstrades, och det verkade som att folk började jobba hemifrån, åkte bil och cyklade. Började folk beställa matkassar tidigt? Köpa handsprit, munskydd, antivirala nässprayer etc. Och jämföra hur det är nu.
Just nu är det trångt här vad man kan se från fönstret. Avstod från att handla igår då jag såg att det var massor med folk i mataffären. Man får välja sina tider.
Tegnell surrade något om skolor. Intressant om det blir något där.
Kruxet är dock att viruset visas sig vara så pass ofarligt för majoriteten av populationen att restriktioner inte kommer efterlevas i någon större utsträckning. I mars och april när folk hamstrade skitpapper var folk genuint rädda. Nu är så inte fallet utan Covid är en del av samhället. Nu skulle jag säga att dem allra flesta faktiskt känner någon som insjuknat i Covid med symptom eller i alla fall har antikroppar. Rädslan finns inte där längre.