2020-10-26, 14:26
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Märkligt då jag själv spelar ganska mycket multiplayer och har inga problem att hitta matcher osv. Vad är det för populära spel där servrarna är tomma menar du?

Låter som en trollning Precis just nu har Xbox live 4,7 miljoner spelare online enligt gamestats hur tillförlitlighet är vet jag ej med en top på 8.8 miljoner samtidigt senaste dygnet.
Citera
2020-10-26, 17:54
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Märkligt då jag själv spelar ganska mycket multiplayer och har inga problem att hitta matcher osv. Vad är det för populära spel där servrarna är tomma menar du?

Har hört folk nämna det både pc-spelare och dylikt.
Jag är helt säker på att crossplay skapas för att pc och x-box basen är för liten.
Citera
2020-10-26, 18:03
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Det är ingen som spelar på x-box knappt, märks ju efter några månader är servrarna tomma på hyfsat populära spel.
Citation needed.
Citera
2020-10-26, 19:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Har hört folk nämna det både pc-spelare och dylikt.
Jag är helt säker på att crossplay skapas för att pc och x-box basen är för liten.

Du har ingen aning alltså.
Citera
2020-10-27, 16:21
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Du har ingen aning alltså.

Har pratat med pc-spelare som spelat vissa spel som bytt till PS4 för att publiken och communityt fortfarande är levande när det gäller vissa spel, specifikt spel med mer nisch.
Citera
2020-10-27, 21:54
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Har pratat med pc-spelare som spelat vissa spel som bytt till PS4 för att publiken och communityt fortfarande är levande när det gäller vissa spel, specifikt spel med mer nisch.

Låter som något du dragit ur röven en efterhandskonstruktion då du inte har en aning om saker och ting ligger till.
Citera
2020-10-28, 19:15
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Xbox Series X|S are the only next-generation consoles with full hardware support for all the RDNA 2 capabilities AMD showcased today.

https://news.xbox.com/en-us/2020/10/28/a-closer-look-at-how-xbox-series-xs-integrates-full-amd-rdna-2-architecture/

DirectX Ray tracing,VRS,Mesh shaders och Sampler feedback verkar det som PS5 saknar alternativt har egna lösningar för vi vet ju att PS5 har någon sort Ray tracing medans det varit tyst om resten sedan läckan tidigare i år då ryktet om att PS5 inte körde RDNA2 fullt ut.
Citera
2020-10-29, 11:09
Medlem
Rasande-Roses avatar
Verkar som att Microsoft är på ett riktigt dåligt ställe med största exklusiviteten Infinite, som lär komma tidigast vintern 2021. Jag tror på låååångt senare. Det påminner mycket om samma problem som Nintendo fått med en av sina tidigare mest hypade exklusiviteter, Metroid Prime 4. Spelet fick skrotas och produktionen börja om med helt nytt utvecklingsteam, releasedatum typ om 3 år tidigast. Nu börjar avhoppen från Infinite-teamet bli tunga. Tror faktiskt att vi till nästa år kommer få beskedet att Micrisoft skrotar Halo Infinite och börjar om utvecklingen av det med ett helt nytt utvecklingsteam. Release november 2025. Det som visades upp av spelet tidigare i år påvisade ju ett spel i väldigt dåligt skick.

För Microsofts del är det ju dock mycket allvarligare än för Nintendos med Prime 4, då Halo i princip är den enda exklusiviteten med viss tyngd för Xbox. Nintendo har alla sina andra spelserier.
Citera
2020-10-29, 11:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Verkar som att Microsoft är på ett riktigt dåligt ställe med största exklusiviteten Infinite, som lär komma tidigast vintern 2021. Jag tror på låååångt senare. Det påminner mycket om samma problem som Nintendo fått med en av sina tidigare mest hypade exklusiviteter, Metroid Prime 4. Spelet fick skrotas och produktionen börja om med helt nytt utvecklingsteam, releasedatum typ om 3 år tidigast. Nu börjar avhoppen från Infinite-teamet bli tunga. Tror faktiskt att vi till nästa år kommer få beskedet att Micrisoft skrotar Halo Infinite och börjar om utvecklingen av det med ett helt nytt utvecklingsteam. Release november 2025. Det som visades upp av spelet tidigare i år påvisade ju ett spel i väldigt dåligt skick.

För Microsofts del är det ju dock mycket allvarligare än för Nintendos med Prime 4, då Halo i princip är den enda exklusiviteten med viss tyngd för Xbox. Nintendo har alla sina andra spelserier.
Fast det är inte exklusiva titlar som Microsoft lockar med den här generation. Det är xCloud och Game Pass. Jag skiter i ärlighetens namn rätt hårt i exklusiva spel om jag får en Netflix-liknande tjänst för spel. Faktum är att det har varit något av en dröm för mig sedan jag var 15 eller något.
Citera
2020-10-29, 13:15
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast det är inte exklusiva titlar som Microsoft lockar med den här generation. Det är xCloud och Game Pass. Jag skiter i ärlighetens namn rätt hårt i exklusiva spel om jag får en Netflix-liknande tjänst för spel. Faktum är att det har varit något av en dröm för mig sedan jag var 15 eller något.

Exklusiviteter av bra kvalitet har ju alltid varit konsolsäljare. Gamepass kan säkert bli prisvärt om Microsoft pumpar in pengar för att få ombord många tredjepartstitlar, men i övrigt så fyller de ju mest på själva med halvdana grejer som inte kan konkurrera med Sonys och Nintendos utbud, och som egentligen mest gör Gamepass till ett glorifierat Live gold. Som tjänsten är nu så är den ju mest en sorts modern version av Gamestops gamla reabackar för lågbudgetspel. Men de har ju köpt Zenimax nu, så kan hända att de får mer att sälja in det med de kommande åren. Men som det ut just nu så gör Microsoft om många av misstagen, om än inte alla, som blev blysänken för Xbox One. Återstår att se om Microsoft kommer kunna bygga en publik med enbart tjänster, och då blir nog i såna fall konsolsidan deras avskaffad snart, speciellt om de inte kommer satsa på exklusiviteter utan bara en tjänst som finns till i princip allt.
Citera
2020-10-29, 13:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Exklusiviteter av bra kvalitet har ju alltid varit konsolsäljare. Gamepass kan säkert bli prisvärt om Microsoft pumpar in pengar för att få ombord många tredjepartstitlar, men i övrigt så fyller de ju mest på själva med halvdana grejer som inte kan konkurrera med Sonys och Nintendos utbud, och som egentligen mest gör Gamepass till ett glorifierat Live gold. Som tjänsten är nu så är den ju mest en sorts modern version av Gamestops gamla reabackar för lågbudgetspel. Men de har ju köpt Zenimax nu, så kan hända att de får mer att sälja in det med de kommande åren. Men som det ut just nu så gör Microsoft om många av misstagen, om än inte alla, som blev blysänken för Xbox One. Återstår att se om Microsoft kommer kunna bygga en publik med enbart tjänster, och då blir nog i såna fall konsolsidan deras avskaffad snart, speciellt om de inte kommer satsa på exklusiviteter utan bara en tjänst som finns till i princip allt.
Ditt kvalitetsbetyg får ju stå för dig. Själv är jag mer än nöjd men jag har å andra sidan en gigantisk backlog av spel att ta mig igenom så "nyaste och hetaste" är inte riktigt det som säljer något till mig.
Citera
2020-10-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Exakt så. Jag har varit PS-spelare sedan första playstationet släpptes och byter till Xbox i år just pga Game Pass. Kan lätt skippa de fåtal PS-exklusiva titlar jag är intresserad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in