Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Inte nog med att han fortfarande kör mot flockimmunitet (utan att medge det) så är karln oförmögen att agera proaktivt.
I Stockholm har de nya konstaterade fallen ökat med 80% på en vecka och nu ligger på ca 400 nya fall per dag. När han blev tillfrågad igår om det är dags att agera i Stockholm menade han det inte är dags än och att läget är "hyfsat under kontroll" i Stockholm.
Tegnell tror på att platta till kurvan och att skydda vården - jag misstror honom inte där. Men han begriper inte hur han ska göra det. Han vill inte agera på kraftigt ökande smitta. Han kommer agera när läget inte är under kontroll - dvs för sent.
Att han inte vill agera proaktivt på ökad smitta beror troligen på hans outtalade önskan om att uppnå flockimmunitet. Eller det är ju möjligt att han är en idiot. Det kännetecknar idioter - oförmåga att agera proaktivt.
Ja, Tegnell borde ha fått kicken för länge sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Har Spanien ..Frankrike..Beligen..Holland..England också haft otur ?
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Det kommer inte fungera.
Det fungerade för Tyskland i våras, men du måste tänka på att våren kommer tidigt där nere. Dessutom tog tyskarna det här på största allvar. Nästan hela befolkningen låste in sig av ren självbevarelsedrift, precis som i Stockholm, fast på en mycket högre nivå.
Framför allt så bygger 90% av Tysklands strategi på att spåra individuella fall och sätta dessa i karantän. Det är en åtgärd som bara är effektiv när antalet fall är tillräckligt få för att göra detta. Men när du når en kritisk massa av smittade, och inte längre hinner med, så blir det som att öppna dammarna.
Jag tror att smittan kommer explodera i Tyskland, tyvärr. Trycket av smitta i Tyskland måste vara något enormt. Det är inte längre fråga om ett par-tre kluster där man kan sätta in hård motstånd, som i början, utan nu har man pressat tillbaka det här så länge att man sannolikt har covid-fall och små kluster utspridda över hela landet. Det är som att aptera små sprängladdningar i varenda kvarter i hela landet, och så låter man dem smälla av samtidigt.
Om tyskarna lyckas bromsa det här utan att ta kål på hela befolkningen på vägen, så ska t.o.m. jag ge de en applåd. Jag skulle bli väldigt imponerad, och förvånad.
Lyckas bromsa utan att ta kål på hela befolkningen, du menar alltså att 83 miljoner tyskar kommer att dö? Hur snart då, hur blir det med grannländerna, där kommer alla med att dö förstås? Sverige, hur många klarar sig här, du själv?