2020-10-29, 12:05
Dags för västvärlden att förbjuda islam samt skicka hem parasiterna och bomba deras sandhyttor och se till att de inte kan fly någonstans denna gången... stäng gränserna till Europa och förinta sandråttorna!
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Klockan 11.30 - Svenska medier försöker delvis tona ner råheten i dådet:

Svd, DN, SR, SVT använder enbart ord som "knivattack" och liknande som inte indikerar halshuggning.

Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Ska bli kul o se hur svt snurrar på denna : 3 personer föll på kniv och dog 😭

I Sveriges Radio sade man just att det var "magstarkt" att man inte skulle kunna be i en kyrka utan att få halsen avskuren.

"Magstarkt".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0laa
En beväpnad man lämnade en död och flera skadade nära Notre Dame-kyrkan i Nice innan han arresterades. Det rapporterar flera franska medier.

Nice borgmästare, Christian Estrosi, skriver på Twitter att en person har gripits och att det tyder på att det rör sig om en terroristattack.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...dade.1aPCeXVDm

Har vänstern eller Stefan Löfven fördömt attentaten?
Citera
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Helt absurt att det kan ske två halshuggningar i ett västerländskt land utan några egentliga konsekvenser.
Om liknande hade hänt i Korea, Japan eller Kina så hade det nog varit liv i luckan.
Jag brukar inte vara alarmistiskt, men om det inte blir ett tydligt ställningstagande mot islamism nu så kommer det aldrig bli det.
Citera
2020-10-29, 12:06
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Inte direkt förvånad med tanke på den franska regeringens massiva hets mot landets muslimer. Förstod tidigt att någon form av reaktion på det skulle komma, man kan inte trycka ned människor hur mycket som helst, de börjar till slut trycka tillbaka. Det här dådet sätter jag franska regeringens ansvar för, de hanterade knivdådet mot läraren riktigt riktigt illa då de började rena häxjakten mot muslimer i landet.
Hets mot muslimer? Hur menar du?
Inte trycka ner människor hur mycket som helst, de börjar till slut trycka tillbaka? Är detta en referens till den vita skattebetalaren i Sverige?
Tacksam för svar.
Citera
2020-10-29, 12:08
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Vidrig intervju på TV4 nyss. Programledaren antydde att attacken provocerats fram.
Ja det är väl en självklarhet, inte skulle väl du vilja att allt du står för blir hånat när du går utanför ytterdörren.
När ska ni lära er, vi måste anpassa oss så att grabbarna från öknen kan passa in bättre.
Citera
2020-10-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det stämmer väl, delvis. Jag är den första att hävda dödsstraff för militanta islamister och varje gång man hör om dessa vansinniga attacker blir man galet frustrerad. Vad hade dessa kristna gjort för fel? De både troende och tror på samma gud. Men terrorister kan ju döda muslimer också för att få sin röst hörd, så kristna står knappast högt i kurs då.

Men ska man vara ärlig så stämmer ju inte det påståendet som du svarar på. Att muslimer "ständigt bedriver jihad" mot väst, är ju helt enkelt inte sant. Det är något som på senare tid har eskalerat. Den här attacken kom ju precis som de förra som en motreaktion på Charlie Hebdo och Frankrikes så kallade islamofobi precis som andra attacker har motiverats genom en luddig hänvisning till krigen i Mellanöstern.

Även vad gäller IS, Al Qaida och andra islamistiska terrororganisationer så har de ju inte uppstått ur tomma intet som en jihadistisk övertygelse för att bedriva jihad specifikt mot västerländska värderingar. "De gillar inte vår demokrati" som Bush sa, och att det är därför de krigar, är ju en ren lögn. De gillade inte USA:s inblandning i Mellanöstern, det har inget att göra med USA:s demokrati.

Det här är terrororganisationer som inte bara skapats och fått stöd av väst, men också uppstått som en produkt av västs inblandning i Mellanöstern. Det kan man inte förneka.

Därmed faller argumentet och påståendet att "muslimer bedriver jihad" jämnt och ständigt. Muslimer, eller snarare militanta islamister, har inte bedrivit jihad mot väst utan anledning, enbart för att de är muslimer, utan varje gång har något föranlett det, oavsett hur dum orsak man kan tycka att det är (vilket vi alla tycker). Återigen, det här är något som på senare tid har eskalerat. Muslimer och kristna kan leva ihop utan problem, men det blir problematiskt när det finns aktörer som försöker distansera de två grupperna från varandra genom provokation. Och då räcker det att en liten andel begår såna här hemskheter för att snöbollseffekten kommer till funktion och det ballar ur totalt på sikt.

Det här hade uppenbarligen inte hänt om inte det fanns provokatörer såsom Charlie Hebdo och andra kontra-jihad rörelser. Man måste förstå hur dessa galningar tänker - och de allra flesta anser att så länge fransmännen låter de vara så kommer de inte göra något mot fransmännen, det säger de ordagrant. Även om de är otrogna.

Det förmildrar inte något, men man kan fråga sig varför man ska provocera militanta islamister när man vet hur långt en del av dem är beredda att gå. Jag tror inte de som nu ligger med halsen avskuren tackar någon för det här. Tack för att ni står upp för "yttrandefriheten", det var värt det!

Skulle inte tro det.

Saken är den att islamister, hur korkade de än är och hur gärna de förtjänar döden, kan kontrolleras genom att inte provocera dem helt i onödan. Vill man ha krig, då gör man så här. Vill man inte ha det, då behöver man inte göra saker som man VET kommer leda till just det här vilket alltid drabbar oskyldiga.

Så det handlar egentligen om att skydda befolkningen först och främst. Den är viktigare än en påhittad "yttrandefrihet" för att angripa en specifik grupp människor. Frankrike har inte ens yttrandefrihet i övrigt, det är många politiska frågor som man enligt lag inte får tycka vad man vill om men ingen bryr sig om det. Det enda folk bryr sig om är att man ska få smäda profeten och provocera muslimer. Även om man ska få göra det, vad tjänar det till?

Vill man ha ett inbördeskrig då är det ju jättebra. Och det är det många som vill ha förvisso. Men annars, måste man kunna närma sig varandra. Då menar jag inte närma sig islamister, utan snarare närma sig den vanliga muslimen. För angriper man muslimer som grupp, kommer också de radikala islamisterna att ta till vapen.

Däremot hoppas jag att alla länder bojkottar turkodågan Erdogan och alla andra länder som förklarat "diplomatiskt krig" mot Frankrike och indirekt uppmanat till aggressioner. Det är svårt att förmedla vad man tycker i text eftersom det lätt kan misstolkas, jag tycker som sagt att terroristen är den enda skyldiga här och att han bör hängas till befolkningens stora förtjusning. Det jag motsäger mig är att folk ser allt som svart och vitt och försöker påstå att det här är något som är fullt normalt för gemene muslim. Så är det inte.

Islamistiska terrorister må vara mer aktiva med referenser till religionen i sig, men sett till tro är det ingen skillnad. Alla de abrahamistiska religionerna har samma innehåll vad gäller synen på otrogna, på andra utövare, krig, straff osv. Även i torahn står det att judarna ska döda de otrogna om man vill tolka det så, precis som i gamla testamentet. Det är således inte tron i sig det är fel på, utan snarare att gruppen radikala är avsevärt mer synlig inom islam.

Tack för ditt långa inlägg!
Jag inser att Sam Harris podcasten är väldigt lång att lyssna på men jag kan ändå inget annat än att rekommendera den. Långa utlägg om motivet bakom terroristerna. Det är inte USAs inblandning i mellanöstern som ligger till grund. Det är religös övertygelse. Det kan säkert förstärkas av diverse provokationer, men grundinställningen finns där från början.
Jihad är så mycket mer än terrorister som spränger saker i luften eller skiljer huvuden från kroppar. Det är en central del av Islam där alla troende ska dra sitt strå till stacken för att Islam ska växa och i slutändan ta över världen.
Citera
2020-10-29, 12:11
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Ja det är väl en självklarhet, inte skulle väl du vilja att allt du står för blir hånat när du går utanför ytterdörren.
När ska ni lära er, vi måste anpassa oss så att grabbarna från öknen kan passa in bättre.

Jag väljer hellre krig än att anpassa mig efter getknullande pedofildyrkare.
Citera
Medlem
MarineLePepes avatar
Franska tidningar verkar mörka modus operandi precis som man gjorde efter massakern på Bataclan i Paris.

Man måste läsa anglosachsisk press förr snaskiga detaljer.

Tidningen Nice Martin skriver åtminstone att det rör sig om två döda kvinnor och en död man.

https://www.nicematin.com/faits-dive...tralise-594867

Snygg kyrka där det hände - mini Notre Dame stil
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Har vänstern eller Stefan Löfven fördömt attentaten?

Det är en fis i rymden för vänstern då de det var vita som föll som offren, hade det varit en annan ras som var offren då jävlar!
Citera
2020-10-29, 12:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arraqthemalamute
Låtom oss alla publicera bilder på peddon Mohammed

Bär dem på en T-shirt i så fall, så att när eventuella motattacker kommer så målsöks endast de som är "skyldiga" medan vi andra som inte stödjer detta karikatyrkrig, kan lämnas utanför ert lilla religionskrig.
Citera
2020-10-29, 12:12
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Att den oundvikliga konflikten provoceras fram är en vinst för oss alla. Bättre att ta itu med den så tidigt som möjligt än att dra ut på lidandet.

Mer provokationer och mer terroristdåd tack.

Det låter hemskt men du har nog rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in