2020-10-29, 11:59
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Nr du var liten fick du lra dig att inte hda Gud eftersom Gud representerade din egen kultur.
Kanske fick du lra dig att vara gstvnlig mot frmlingar, eftersom frmlingar som kom hit en gng i tiden respekterade vr kultur, lrde sig sprket och drog sitt str till stacken.

Det som hnder nu r ngot helt annat, nmligen att tv ideologier r p kollisionskurs.
Det kommer att bli blodigt oavsett p grund av den stora konflikten mellan liberalismen och islamismen.

S hdelse har blivit en ny ideologi, d frstr jag.
Citera
2020-10-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komplottist
Frmodligen inte riktiga muslimer inblandade dr utan folk som handlar i strid med islams fredsbuskap.

Som det fredliga budskapet i att ge piskrapp och avrttningar till folk som kritiserar eller konverterar frn islam - i islamska lnder? Eller r inte Iran, Saudiarabien, Quatar och Pakistan riktiga muslimer? 🤔
Citera
2020-10-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hombre-de-Skandia
Jag r verkligen ingen islamkramare, tvrtom. nskar helhjrtat att inga religioner, tminstone inte auktoritra sdana fanns p 2000-talet. Men nu finns islam och har stort inflytande, vilket vi mste frhlla oss till.

Som jag ser det finns det tre alternativ:

1. Ta strid mot hela religionen och alla dess fljare, fr att frsvara rtten att krnka Mohammed. Att bara g i strid mot "extremister" r omjligt eftersom en majoritet av vrldens muslimer anser att Mohammed r okrnkbar. Det hr scenariot r enligt mig dmt att innebra slutet p vstvrlden eftersom den muslimska vrlden r bde strre n Europa och dessutom villig att d fr sin sak, medan europer i regel inte vill ha med konflikter att gra.

2. Foga oss efter verkligheten och inse att fr varje Mohammedkarikatyr som publiceras kommer oskyldiga vsterlnningar att f betala blodvite, och allts helt enkelt lta bli att publicera provocerande teckningar och vidta tgrder fr att frhindra detta. Typ stnga ner Charlie Hebdo och liknande tidningar. Det hr scenariot frefaller mer och mer bli den troliga vgen vi gr. Lex Lars Vilks. Polismyndigheterna i vst har inte kapacitet att skydda varenda konstnr som vill rita Mohammed.

3. "Mellanvgen". Fortstta som vi gr, att i teorin frsvara yttrandefriheten men i praktikten lta "hdare" bli ihjlhackade av jihadister. Stta en och annan tecknare under beskydd, men samtidigt gra allt fr att frbjuda provokationer som koranbrnningar. ven detta scenario r ohllbart i lngden, d antalet muslimer i Europa kar samtidigt som muslimska ledare som Erdogan m.fl. tar jihadisternas parti nr de "hmnas" Mohammed.
Jag ser gott om nackdelar i 2 och 3 men har svrt att se ngra direkta sdana i 1. Jag r inte heller s orolig fr de negativa effekterna av att ha mindre inblandning av den muslimska vrlden hr. Den r stor och rik men bortsett oljan har de inte mnga reella verktyg att komma t vra samhllen med. Bortsett vr egen idioti d vill sga men den verkar minska i rask takt. Fransmnnen har i mitt tycke hllit en vldigt nykter linje i debatten efter lrarmordet och har alla chanser att fortstta med det efter det hr utan att de Goda Krafternas skitsmetning ska f s stort fste. Det brjar bli mer och mer accepterat i breda lager att inte tolerera muslimsk intolerans.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
"Frbjud islam" - ja fr d minskar terrordden?
Det r redan frbjudet i lag att dda s vad lagen sger r helt ovsentligt.
Man kan inte dda en tro, en tanke, en vertygelse. Den behver bara en mnsklig kropp fr att leva vidare oavsett vad lagen sger.

S korkat uttalande frn folk.

Dessutom ska man frbjuda en religion mste man frbjuda alla religioner och alla som inte r helt bakom fltet och efterbliven fattar att inget land i vst kommer frbjuda en enstaka religion och p s stt angripa en enskild grupp p det sttet.
Senast redigerad av -DaRude- 2020-10-29 kl. 12:05.
Citera
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Ja klart, om vi ville gra s. Men de flesta av oss r inte fr att skicka ut alla. Jag tror att vi istllet fr ett scenario dr vi om 20 r kommer vara dom som ber om att f tilldelas ngon makt av dom. Vi kanske fr skicka en anskan till en muslimsk tillstndsmyndighet fr att f gna oss t vsterlndska aktiviteter. Ja, vem vet?
Har du mrkt hur tongngen har frndrats p bara ett 5 r spann? Vanliga mnniskor brjar frakta islam allt mer. Drfr ger jag 10 r till innan den verkliga massdeportingen tar fart.

Du fr aldrig glmma att vi i vstvrlden har uppfunnit ALLT i modern tid. Vi r generellt starkare och smartare n dessa mnniskor. Det finns inte en chans att de ngonsin kommer ta ver det fina vi har skapat hr.
Citera
2020-10-29, 12:01
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Hombre-de-Skandia
Jag r verkligen ingen islamkramare, tvrtom. nskar helhjrtat att inga religioner, tminstone inte auktoritra sdana fanns p 2000-talet. Men nu finns islam och har stort inflytande, vilket vi mste frhlla oss till.

Som jag ser det finns det tre alternativ:

1. Ta strid mot hela religionen och alla dess fljare, fr att frsvara rtten att krnka Mohammed. Att bara g i strid mot "extremister" r omjligt eftersom en majoritet av vrldens muslimer anser att Mohammed r okrnkbar. Det hr scenariot r enligt mig dmt att innebra slutet p vstvrlden eftersom den muslimska vrlden r bde strre n Europa och dessutom villig att d fr sin sak, medan europer i regel inte vill ha med konflikter att gra.

2. Foga oss efter verkligheten och inse att fr varje Mohammedkarikatyr som publiceras kommer oskyldiga vsterlnningar att f betala blodvite, och allts helt enkelt lta bli att publicera provocerande teckningar och vidta tgrder fr att frhindra detta. Typ stnga ner Charlie Hebdo och liknande tidningar. Det hr scenariot frefaller mer och mer bli den troliga vgen vi gr. Lex Lars Vilks. Polismyndigheterna i vst har inte kapacitet att skydda varenda konstnr som vill rita Mohammed.

3. "Mellanvgen". Fortstta som vi gr, att i teorin frsvara yttrandefriheten men i praktikten lta "hdare" bli ihjlhackade av jihadister. Stta en och annan tecknare under beskydd, men samtidigt gra allt fr att frbjuda provokationer som koranbrnningar. ven detta scenario r ohllbart i lngden, d antalet muslimer i Europa kar samtidigt som muslimska ledare som Erdogan m.fl. tar jihadisternas parti nr de "hmnas" Mohammed.

Europa ja, men det finns hela Amerika, Nord och Syd, som r kristet s det r ganska mycket.
Men det r svrt att vara optimistiskt, srskilt nu nr Israel r ute ur leken. De har ju blivit kompisar med araberna och inget sjlvklart hatobjekt lngre. Nu riktar de all sin negativa energi mot Europa och gr Macron till mltavla.
Citera
2020-10-29, 12:01
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Vi behver inte g s lngt tillbaks i tiden som ni nr ni frsker frklara den vita mannens verhghet som sjlvklar. Den 22 juli hrdes skotten ver Utya...

Det var 9 r sedan, nutiden ropar. Fr inte glmma skotten som hrdes i Bataclan, eller lastbilen som hrdes krde ver kroppar i Nice.

Eller nr lastbilen som krde ver 11-ringar p drottningtorget.

Eller flygplanen som hrdes flyga in i World trade center.

Islam r djvulens religion och den ska frintas!
Citera
2020-10-29, 12:02
Medlem
Svaagdrickas avatar
Det verkar vara frmst brittisk media som beskriver vldet som beheaded.
Fransk media tex Lemonde och France Soir anvnder begreppet gorge vilket r att f halsen avskuren.
Intentionen hos islamisten var skert att dda s mnga som mjligt.
Citera
2020-10-29, 12:03
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
"Frbjud islam" - ja fr d minskar terrordden?
Det r redan frbjudet i lag att dda s vad lagen sger r helt ovsentligt.

S korkat uttalande frn folk.

Dessutom ska man frbjuda en religion mste man frbjuda alla religioner och alla som inte r helt bakom fltet och efterbliven fattar att inget land i vst kommer frbjuda en enstaka religion och p s stt angripa en enskild grupp p det sttet.

Det man menar r "frbjud" muslimer. Vilket nog mnga kan stlla sig bakom. De tat liksom bara, ger inget tillbaka. Parasiter helt enkelt. Nu fr tiden FARLIGA parasiter.
Citera
2020-10-29, 12:03
Medlem
OG81s avatar
Jag tappade hakan nr jag sg det p CNN. Inte fr att det r en terror attack (det hnder dagligen att vi terroriseras av MENA folk) men jag tappade hakan enda ner till golvet nr CNN bertta att han skrek allahu akbar. Man vet att det r utom allt kontroll nr vnstermedia ppekar islam!!!!!!
Citera
2020-10-29, 12:04
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pHr33
Att det ska vara s svrt att skilja p muslimer och islam....
S du fr jag be dig frklara hur man hller isr dessa begrepp samt frklara fr mig varfr det r av vikt att denna skillnad belyses, tack.
Citera
2020-10-29, 12:04
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komplottist
Fast de har inte bevisats ligga bakom.

Svrt att bevisa...? Men de har ju uppenbarligen hetsat och r en stor bidragande faktor i det hela? Om vi skulle sga att NMR hade hetsat folk att kriga mot judar i en vecka och till slut s gr en person till attack och halshugger folk i en synagoga s skulle det inte vara svrt att gra en koppling till attacken? Eller skulle du anta att NMR d var oskyldiga om de helt enkelt frdmde attacken? Fri frn skuld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in