2020-10-29, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Nu finns det inget som helst intresse för pollsen att vara korrekta. Allt handlar om voter supression.

Dels att ge hopp till dems, och dels att trycka ner reps.

Det enda institut som försöker är Rasmussen, och de var även närmast 2016. Enligt Rasmussen så leder Trump med 2% nation wide. Det skulle innebära landslide.

Som verkligheten ser ut just nu så leder orange man bad.
Du menar samma Rasmussen som var längst ifrån 2018 och hade Republikanerna som +1 när det slutade Denokraterna +8.4?
2020-10-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Du menar samma Rasmussen som var längst ifrån 2018 och hade Republikanerna som +1 när det slutade Denokraterna +8.4?

Det finns inga svårigheter att undersöka republikaner eller demokrater. Det som är svårt är att undersöka hur många som ska rösta på Trump.
2020-10-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Lite kul är om man tittar på sammantagna siffror från flera pollar så HAR Donald HÖGRE approval än både Jimmie Carter och Bush D.Ä. av alla senaste presidenter sedan Lydon..

Wow!!

MAGA!!

Sammanvägt ligger Donald illa till men man kan inte räkna bort Rasmussen Reports. Det är idag mycket svårt för en president att bli populär på grund av polariseringen men Obama lyckades delvis.

Men vad är SANNING?
2020-10-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kärnväljarna tiil demokraterna håller till på öst och västkusten, samt i illinois och Massachusetts. De flesta om inte alla av dessa stater är redan säkrade för Biden/demokraterna. Delstaterna som troligen kommer att avgöra valet är Florida, Minnesota, Wisconsin, Michigan och framför allt Pennsylvania.

Ursäkta om jag lägger mig i men USP89 ger en lång, bra, redogörelse för vad som är best case scenario för Trump. Du svarar med det här? Ja. Det är korrekt definerade (vissa) swing states.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Men vad är SANNING?

Du är en underlig figur du Sharia
2020-10-29, 09:40
Medlem
JustZlatans avatar
Den senaste tiden på Twitter har väldigt många "som röstade på Trump 2016" inte kommer göra det denna gång pga Trump och de kommer rösta på Biden istället. Allt från republikanska senatorer till evangelister och allt annat. Är det bara falsk kampanj eller vad tror ni? Det känns som en falsk påverkanskampanj från Demokraterna.
2020-10-29, 09:43
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Trump gav över 4 gånger pengarna vid segern över häxan senast mot runt 2,5 gånger nu. Jag har varit naiv och trodde spelbolagen bara var ute efter att ta våra pengar men förmodligen tillhör dom också globalistvänstern.

Har man pengar att kasta bort är det en smal sak att påverka odds.
2020-10-29, 09:43
Medlem
China-Joes ledning i Pennsylvania är inte så stor som 5% som det påstås både här och i massmedia. Ledningen är 3,8% och den har minskat.

Jag "tror" att Trump vinner Pennsylvania knappt.

Däremot säger jag inte att Trump vinner hela racet.

Uttalanden om att Biden har 88% chans att vinna är ju klart helt löjliga, hur tänker man?

Hur snabbt den röda vågen går fram nu döljes effektivt av opinionsinstituten. Dom jobbar inte häcken av sig för att få fram aktuella siffror.

Minns att Trump låg efter dagarna innan valet 2016 i Florida, men ändå vann han staten. Instituten klarade inte av att fånga upp sista vågen.
2020-10-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
...
Minns att Trump låg efter dagarna innan valet 2016 i Florida, men ändå vann han staten. Instituten klarade inte av att fånga upp sista vågen.
Han låg aldrig efter. När undersökningarna hade spelat ut sin roll för att skapa opinion så anpassade dig instituteten i sista minuten till verkligheten för att rädda lite anseende till eftervärlden.

Du kommer att se samma sak nu. De allra sista dagarna kommer Trump att öka.
2020-10-29, 09:51
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Varför ljuger du? Det FINNS INTE MÅNGA EXPERTER som håller med Trump. Tvärtom.

Du, precis som Davy och andra trumpister går till ytterligheter hela tiden, istället för att se till fakta. Försök se verkligheten som den är utan de politiska filter som Trumps extremism har skapat.

Viruset är dödligt. Vad säger du om nästan 230 000 döda i USA nu? Du har aldrig kommenterat det förut. Är det ok för dig?
Observera att detta är USA:s officiella siffra, så det är ingen idé att du ifrågasätter den!

Trump har ju för fan inte lyssnat på någon alls. Han utestängde smittskyddsläkarna redan i april och tog egen "kontroll" över pandemin, dvs gjorde inget alls.
Om han hade tagit till sig den svenska strategin, så hade dödstalen garanterat varit mycket lägre
.

Massa smörja du skriver här.

Sverige och Löfven, men även macron och Italien och Trump vill hålla hjulen igång, dom har inte råd att stänga ner egentligen.

Att demokraterna vill stänga ner för att att göra ekonomisk revolution mot samhället.
2020-10-29, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Den senaste tiden på Twitter har väldigt många "som röstade på Trump 2016" inte kommer göra det denna gång pga Trump och de kommer rösta på Biden istället. Allt från republikanska senatorer till evangelister och allt annat. Är det bara falsk kampanj eller vad tror ni? Det känns som en falsk påverkanskampanj från Demokraterna.
Det finns vissa republikanska politiker som är emot Trump. John Mccain tex. Han är död nu, men hans fru ska tydligen ha sagt att hon tänker rösta på Biden. Jag kan tänka mig att Jeb Bush och Rubio tänker göra detsamma.

Men så är det ju i alla val. Det finns säkert demokratiska politiker som kommer att rösta på Trump också. Hur som helst så fick Trump 93% i primärvalet, vilket är en väldigt stor siffra, så stödet bland republikaner är stort.

Vissa evangelister kanske känner att Trump har varit lite för "ful i mun" för deras smak, plus att han inte har gjort någon större reklam för Kristendomen. De vill ha en president som ständigt pratar om Jesus och bibeln, lite som Bush.

Personligen tror jag att mängden människor som inte röstade på Trump 2016 men kommer att göra det nu, är större än vice versa. Ben Shapiro, Tim Pool och Joe Rogan är tre exempel.
2020-10-29, 09:56
Medlem
Medan vissa institut som Yougov och Ipsos genomgående visar dåliga siffror för Trump kom en färsk OU från Global Marketing Research som visar förhållandevis starka siffror. Förhållandevis.

Utredningstid 23---27 oktober.

Approval 46% och disapproval 51%.

Jag får lämna datorn nu.
2020-10-29, 10:04
Medlem
En svag nedåtgående trend för China-Joe i natt på bettingsajterna, sammanvägt 63,7% medan Trump tagit något myrsteg upp till 35,3%.

Måste iväg nu och hinner inte "analysera".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in