Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Den senaste tiden på Twitter har väldigt många "som röstade på Trump 2016" inte kommer göra det denna gång pga Trump och de kommer rösta på Biden istället. Allt från republikanska senatorer till evangelister och allt annat. Är det bara falsk kampanj eller vad tror ni? Det känns som en falsk påverkanskampanj från Demokraterna.
Det finns vissa republikanska politiker som är emot Trump. John Mccain tex. Han är död nu, men hans fru ska tydligen ha sagt att hon tänker rösta på Biden. Jag kan tänka mig att Jeb Bush och Rubio tänker göra detsamma.
Men så är det ju i alla val. Det finns säkert demokratiska politiker som kommer att rösta på Trump också. Hur som helst så fick Trump 93% i primärvalet, vilket är en väldigt stor siffra, så stödet bland republikaner är stort.
Vissa evangelister kanske känner att Trump har varit lite för "ful i mun" för deras smak, plus att han inte har gjort någon större reklam för Kristendomen. De vill ha en president som ständigt pratar om Jesus och bibeln, lite som Bush.
Personligen tror jag att mängden människor som inte röstade på Trump 2016 men kommer att göra det nu, är större än vice versa. Ben Shapiro, Tim Pool och Joe Rogan är tre exempel.