2020-10-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
lol, Nokia 3310 (2018?)

Har jag också tänkt, men vet inte.
Citera
2020-10-29, 00:58
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har jag också tänkt, men vet inte.
Polisen i Norge behöver hjälp från mer erfarna länder, som möter kidnappningsfall oftare än det Norge gör. Eller har jag fel?
Citera
2020-10-29, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Dette med at en relasjon ligger uoppdaget og hindrer oppklaring, som Rohde sier.

Pluss politiets uttalelse om at TH hadde sosiale motiver for å drepe AEH ...

Jeg synes det er innmari vanskelig å forstå hva som menes med sosiale motiver i denne settingen. Sosiale motiver for å drepe sin kone, få sin kone til å forsvinne, trylle henne vekk.

Kan det tenkes at TH har funnet en ny kvinne? 10-20-30 år yngre? Full av beundring for den rike mannen? At TH nå endelig ville "skifte ut" AEH, men ikke unnet henne et godt og fritt og uavhengig liv i de årene hun hadde igjen?

Nei, jeg synes at alt dette er ubegripelig. Utenfor min fatteevne og forestillingsevne. Hele denne forferdelige forbrytelsen og det syke plottet.

Rohde var vanskelig å forstå. Nesten som en venn som enten alle stoler på eller en ny venn ingen tror er så nært. Og AE har uforvarende sagt noe som den andre ikke kan tilgi.
Men hun kutter ut monero og lang planlegging i hypotesen. Men det kan kanskje spinne i gang usannsynlige tankerekker. Og det er jo bra.
Det må være en som ikke jobbet den dagen, sterk nok. Massevis skjult hat.

Men er det ikke rart at butcoin beløpet er make til investeringsbehovet, eller ønskebeløpet fra moneromannen. Hvorfor velges samme beløp.
Citera
2020-10-29, 01:00
Medlem
Citat:
Polisen i Norge behöver hjälp från mer erfarna länder, som möter kidnappningsfall oftare än det Norge gör. Eller har jag fel?

Har jag också läst. Sverige har väl inte haft så många kidnappningsfall.
Citera
2020-10-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg reagerer også sterkt på hans oppførsel innledningsvis, de første dagene AE var forsvunnet. Han ønsket ikke å ta kontakt med kidnapperne men ville «sitte stille i båten». AE var sterk og ville kunne forsvare seg....! Ville ikke betale, ei heller kommunisere. Dette mener jeg er stikk motsatt av hva de fleste ville gjøre i en akutt kidnppingssituasjon. Jeg tror man vil gjøre hva som helst for å forsøke å få kidnappere i tale, få livsbevis og forsøke å oppnå kontakt. Jeg kan heller ikke forstå at de voksne barna var enige eller aksepterte denne taktikken om taus front.

Og det er noe av det jeg tenker avslører at han er fornøyd med at hun er vekke. Uttalelsene var veldig sære og uhyggelig stygge, og samtidig viser ektepaktene at han gladelig holder henne for å oppnå sin vilje. Hun skal ikke gå fra han. Da tror jeg at hun sa hun ville gå uansett, hun hadde endelig litt egne penger. Han blir forbanna Og setter makt bak ordene. Hun trosser han.

Det er en syk teori, gleden ved å holde ektefellen med makt.
Citera
2020-10-29, 01:25
Medlem
Citat:
Vennene til TH citerer også att han ikke er en teknisk person, bruker ikke smarttelefon, osv.

Han har. AE sin telefon var hans opprinnelig. Kunne vært interessant å vite når hun fikk den og han kjøpte sin Nokia. Ett år før? Halvt år ? Hmm
Citera
2020-10-29, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Rohde var vanskelig å forstå. Nesten som en venn som enten alle stoler på eller en ny venn ingen tror er så nært. Og AE har uforvarende sagt noe som den andre ikke kan tilgi.
Men hun kutter ut monero og lang planlegging i hypotesen. Men det kan kanskje spinne i gang usannsynlige tankerekker. Og det er jo bra.

Men er det ikke rart at butcoin beløpet er make til investeringsbehovet, eller ønskebeløpet fra moneromannen. Hvorfor velges samme beløp.

Tror Rohde snakket rundt grøten her.

Det er mer sannsynlig og passer bedre til dekkhistorien og hele plottet, om det finnes en ny og skjult hemmelig relasjon mellom TH og ukjent elskerinne, og denne ukjente elskerinnen har vært medhjelper for TH under drapet.

I mine ører låter det helt usannsynlig at en tynn tynn relasjon fra AEHs fortid skulle dukke plutselig opp og først drepe henne, og deretter iscenesette åstedet for å rette mistanker mot TH.

Vi må se hvem som tjener på at AEH forsvant. Og det er TH. Ektefelle, siktet for drap eller medvirkning til drap på AEH. Som sparte skilsmisseoppgjør i hundremillionersklassen på denne angivelige kidnappingen.
Citera
2020-10-29, 01:29
Medlem
Citat:

Ønskebeløpet til Moneromannen var ganske åpent og naivt. Kjekt å bruke det beløpet hvis man ønsker å lede mistanken mot ham.
Citera
2020-10-29, 01:32
Medlem
Citat:
Det du sier er sant, hvordan TH og de voksne barna håndterer/håndterte situasjonen er ikke sånn de fleste ville ha gjort det. Barna og søskene til TH vil ikke endre mening om at han er oskyldig. Hvorfor kidnapper man en 70 år gammel dame, for å be om penger. TH kunne ha nektet å betale, å latt politiet å håndtere situasjonen. Tror ikke de fleste ikke hadde betalt så mye penger, hvis de var i samme situasjon der penger ikke hadde vær noe problem.

Tanker: hvis de er kjent som et ektepar med en lang konflikthistorie, krangler. Ville kidnappere følt seg sikker på å få noe særlig betalt? Veldig kynisk tanke. Ville miljardæren betale store summer for en ektefelle gjennom 50år som har ergret han gul og blå. De måtte jo jobbe en god stund med planer og forundersøkelser. Ville dette paret føre til et utbytte de kunne være fornøyd med.
Citera
2020-10-29, 01:35
Medlem
Citat:
Og det er noe av det jeg tenker avslører at han er fornøyd med at hun er vekke. Uttalelsene var veldig sære og uhyggelig stygge, og samtidig viser ektepaktene at han gladelig holder henne for å oppnå sin vilje. Hun skal ikke gå fra han. Da tror jeg at hun sa hun ville gå uansett, hun hadde endelig litt egne penger. Han blir forbanna Og setter makt bak ordene. Hun trosser han.

Det er en syk teori, gleden ved å holde ektefellen med makt.
Det ble nok stadig mindre grunn til å forbli gift med denne mannen etter at det ikke var barn i huset lenger. Jeg tror hun kan ha snakket med en advokat, og at han har fått nyss om det.
Citera
2020-10-29, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror Rohde snakket rundt grøten her.

Det er mer sannsynlig og passer bedre til dekkhistorien og hele plottet, om det finnes en ny og skjult hemmelig relasjon mellom TH og ukjent elskerinne, og denne ukjente elskerinnen har vært medhjelper for TH under drapet.

I mine ører låter det helt usannsynlig at en tynn tynn relasjon fra AEHs fortid skulle dukke plutselig opp og først drepe henne, og deretter iscenesette åstedet for å rette mistanker mot TH.

Vi må se hvem som tjener på at AEH forsvant. Og det er TH. Ektefelle, siktet for drap eller medvirkning til drap på AEH. Som sparte skilsmisseoppgjør i hundremillionersklassen på denne angivelige kidnappingen.

Jo det er jeg med på. Men vet hun noe og får hun lov av etterforskerne å antyde hvor en skal se. Hvis hun står på tv og røper hemmelige detaljer så snakker ikke etterforskerne med henne mer. Da må hun ha fått lov.

Eller så slenger hun ut en ide for å se om noen biter på
Citera
2020-10-29, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ønskebeløpet til Moneromannen var ganske åpent og naivt. Kjekt å bruke det beløpet hvis man ønsker å lede mistanken mot ham.

Ja, jeg tror det er for å peke på han. Men hvem visste om beløpet. Det må ha kommet derifra opprinnelig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in