2020-10-28, 23:55
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/education/2019/jan/19/california-school-funding-los-angeles-strike-what-went-wrong

Plats 43 av 50. Trots att det är så blått.

Och ja, skolungdomar som sedan växer upp till lika korkade vuxna. Kan dela en ändlös mängd videor där människor blir intervjuade på Kaliforniens gator och visar sig sakna ens den mest grundläggande verklighetsförankring och allmänbildning. Har själv varit mycket i Kalifornien och sett deras problem med pundare och hemlösa.

Visst, samma typ av dumhet och problem kan man hitta i röda stater. Det bevisar ju bara att den generella utbildningsnivån säger mer om klyftorna, antalet högutbildade som drar upp snittet, än om den generella väljaren. Lågutbildade demokrater och republikaner är samma skrot och korn, lika korkade, så det har inte med partitillhörighet att göra.

Jag är benägen att hålla med om det fetade. Fast de lågutbildade republikanerna är långt fler.

Pundare och hemlösa i cali kommer ofta från andra stater. Skräpfolk från kallare områden söker sig till varmare. Florida har samma fenomen.

Detta med dåliga skolbetyg kan mycket väl vara ett generationsproblem eller välfärdsproblem. Framtiden får utvisa vilken inverkan de dåliga resultaten får politiskt.

Men du tar bara upp ett skolproblem i Cali, som argument. Vad med alla andra blå stater? Dåliga resultat i deras skolor med?

https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED503486.pdf
Senast redigerad av Skilly 2020-10-28 kl. 23:58.
2020-10-28, 23:56
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Smittan ser ut att öka snabbare i Europa vad jag kan se på worldometer, det är lite magstarkt att använda covid19 som huvudargumentet som Dems gör, USA satte ju i alla fall ganska tidigt upp en task force fast gruppen var nog inte riktigt enig. Bara att evig nedstängning inte hjälper.

Det ökar kraftigt i USA just nu.
2020-10-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det ökar kraftigt i USA just nu.

Det är möjligt men lägg ihop siffrorna för Frankrike, Spanien, Italien och Storbrittanien, det borde väl vara jämförbart befolkningsmässigt? Och då finner jag att det ökar snabbare i Europa. Men jag kan återkomma och se om mina siffror är rätt. Informationsstressen är fruktansvärd just nu.

Jag tror inte någon vinner på covid-19 egentligen, det är en tragedi.
2020-10-28, 23:59
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jag är benägen att hålla med om det fetade. Fast de lågutbildade republikanerna är långt fler.

Pundare och hemlösa i cali kommer ofta från andra stater. Skräpfolk från kallare områden söker sig till varmare. Florida har samma fenomen.

Detta med dåliga skolbetyg kan mycket väl vara ett generationsproblem eller välfärdsproblem. Framtiden får utvisa vilken inverkan de dåliga resultaten får politiskt.

Men du tar bara upp ett skolproblem i Cali, som argument. Vad med alla andra blå stater? Dåliga resultat i deras skolor med?

https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED503486.pdf
Här kan du läsa mer om hur utbildningen ser ut i områden där en majoritet röstar blått:

https://www.google.se/amp/s/www.nationalreview.com/2015/10/education-winning-issue-republicans/amp/

Detta är såklart inte ett mönster, men det visar på att blått inte nödvändigtvis är samma sak som högutbildat, och vice versa. Som jag poängterade så röstar många högutbildade och välbärgade på Trumps skattesänkningar för de rikaste.
2020-10-29, 00:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Sky News :

https://www.youtube.com/watch?v=Rgi4dFQt2eQ&ab_channel=SkyNewsAustralia
När blev sky news australia den mest intressanta nyhetskanalen i världen? Fox news svävar mest ut i 1h tyckande och fake news kanalerna är ju som de är.
2020-10-29, 00:00
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly

Vilka bevis har du för att de lågutbildade republikanerna är " långt fler..." Helt klart bara nåt du drar ur arslet, eller hur. För det har du sett på SVT?
Skulle man på nåt sätt, vilket dock är nästan omöjligt, kunna spalta upp röstande visavi utbildningsgrad tror jag du har fel, myten att ex NY röstar dems för att de är mer utbildade är en myt, de allra flesta i den staten är lågutbildade arbetare. Du förväxlar en visuell högljudd och i media totalt dominerande elit med verkligheten.
Du ser en massa TV från Cali och NY och inbillar dig att så ser det ut där..?, alla jobbar med Hitech och kör Tesla.... men lilla du....
I got news for u.... den värld du får dig till livs via din dumburk är inte verkligheten.
Senast redigerad av Draken55 2020-10-29 kl. 00:06.
2020-10-29, 00:01
Medlem
Jag såg två stycken OU från korrumperade Ipsos ikväll. Den första gav Biden en 2% ledning i Arizona.

Den andra undersökningen från Ipsos slutade oavgjort. Dom kallar det för tie.

Undersökningsperiod 21---27 oktober.

Jag vet inte hur dom viktar egentligen kanske försökte dom vikta bort eftersläpningen i den som gav "tie".

China-Joe kommer säkerligen inte att vinna Arizona.
2020-10-29, 00:03
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Här kan du läsa mer om hur utbildningen ser ut i områden där en majoritet röstar blått:

https://www.google.se/amp/s/www.nationalreview.com/2015/10/education-winning-issue-republicans/amp/

Detta är såklart inte ett mönster, men det visar på att blått inte nödvändigtvis är samma sak som högutbildat, och vice versa. Som jag poängterade så röstar många högutbildade och välbärgade på Trumps skattesänkningar för de rikaste.

Nej, möjligen hur det ser ut i två skräckexempel. Kolla länken jag lade till i mitt inlägg istället. Där ser du data för alla stater, och för de som röstar nu.
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är möjligt men lägg ihop siffrorna för Frankrike, Spanien, Italien och Storbrittanien, det borde väl vara jämförbart befolkningsmässigt? Och då finner jag att det ökar snabbare i Europa. Men jag kan återkomma och se om mina siffror är rätt. Informationsstressen är fruktansvärd just nu.

Jag tror inte någon vinner på covid-19 egentligen, det är en tragedi.

Europa är betydligt mer tätbefolkat. Dock är USAs befolkning fetare och sjukare. Dom har svårare att klara av sjukdomen.

Demokraterna kan naturligtvis vinna röster på att dom vill försöka rädda tjockisarna. Trump anser det ju överdrivet för att han själv klarade sig med en hel läkarstab bakom sig.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Vad gör ni anti-Trumpar om Trump vinner igen?
Själv gör jag inget, för jag vet att han vinner inte.

Det är enkelt att tro att bara för att Trump drar ihop massivt med folk och ökar i mätningar och slutar kampanja i vissa delstater så som Florida samt hans motståndare är en glömsk lögnare utan politik och idéer, så betyder det inte att den vanliga amerikanen kommer rösta på Trump.
2020-10-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
87 tittare på ett dygn är ingenting. Chatten är helt tom på meddelanden. Man kan undra vilka som tittar på hans tal.

Trumps stab med flera som letar material till sina roliga klipp om Biden.
2020-10-29, 00:06
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad gör ni anti-Trumpar om Trump vinner igen?
Själv gör jag inget, för jag vet att han vinner inte.

Dom köper rödvin, betalar in extra i skatt. Själv gör jag inte ett skit som du. Kanske gråter en skvätt, då jag finner Trump mycket underhållande. Det ju Sleepy Joe också bli. Den återstår att se.
Senast redigerad av mr.demon 2020-10-29 kl. 00:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in