2020-10-28, 23:47
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Skrämmande! Men tur att fuskare åker dit senast igår var det dags för en dag i rätten för två som försökte skrämma folk till att inte rösta i valet, över 8000 personer i Cuyahoga County, dessa två väntar åtal i andra delstater dessutom för liknande brott!:

länk

Två judar, såklart. Bra att de åkte dit, något som händer alltför sällan när det gäller den folkgruppen.
2020-10-28, 23:48
Medlem
Citat:
Härligt!
Och idag kom en för

GEORGIA
Biden 50% (+5)
Trump 45%
Jorgensen 2%
.
#GAsen:
Ossoff (D) 49% (+3)
Perdue (R-inc) 46%
Hazel (L) 2%

@MonmouthPoll
, RV, 10/23-27

Så nu vet vi varför Joe! körde ett rallie i Atlanta!

Bidens tal i Atlanta. Inte ens ett enda chatmeddelande från sina fans i kanalen.

https://www.youtube.com/watch?v=eG4D16-U4yw
2020-10-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
USA har ju inte skött sig bättre bara för att andra är sämre, eller hur?

Sedan har Europa ungefär lika många döda som USA, men dubbelt så många invånare.
USA har klarat sig lika "bra" som central och Sydamerika medan Kanade ha 1/3 så många dödsfall som USA.
Vill USA jämföras med Kanada eller den övriga amerikanska världsdelar tror du?

Smittan ser ut att öka snabbare i Europa vad jag kan se på worldometer, det är lite magstarkt att använda covid19 som huvudargumentet som Dems gör, USA satte ju i alla fall ganska tidigt upp en task force fast gruppen var nog inte riktigt enig. Bara att evig nedstängning inte hjälper.
2020-10-28, 23:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad är din lösning? Nedstängning fram tills vi hittat ett vaccin om trettio år? Världen i ekonomiska ruiner? Brödköer längre än i Sovjetunionen?

Nej Trump har i det stora hela greppat det här. Samhället måste öppnas upp. Hans akilleshäl är att han fortfarande inte förespråkar tvång på ansiktsmask. Folk som röstar på Trump förstår det här, och det kommer inte att påverka valet.
Men Trum sa ju redan i mars att det kommer finnas ett vaccin relativt snart, så vad är problemet?
Det kan inte skada att stänga ner något till vaccinet snart finns. Frågan är när tiden till snart börjar mätas.
2020-10-28, 23:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
OK vi förstår att du TROR ingen av undersökningsföretagen har ändrat sin viktning sedan 2016 OM de visar dåliga siffror för Donald!

Nix. Däremot så vet jag, till skillnad från många andra flashbackare, att OU utfrågar alt från 1000-4000 och de flesta som de utfrågar röstar sannolikligen på demokraterna. Du kommer att bli chockad på valnatten om du tar mätningar som fakta.
2020-10-28, 23:50
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Bidens tal i Atlanta. Inte ens ett enda chatmeddelande från sina fans i kanalen.

https://www.youtube.com/watch?v=eG4D16-U4yw
En sådan sak kan förstås inte skyllas på covid. Det verkar tyda på bristande engagemang. Däremot har jag sagt det förr och jag säger det igen: valet är FÖR eller EMOT Trump. Biden har ingen personkult kring sig och är i princip helt oväsentlig.
2020-10-28, 23:51
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Definitivt vore det en bra strategi, och helt ärligt tror jag att det vore för det bästa, Trump har låst sig så hårt vid allt snack om Fake-Covid att han får svårt att backa, och det kan ju sluta i katastrof.

Det låter som om han själv är på väg att ge upp, hans tal är fyllda med syftningar på att han helst vill lämna in.

Faktum är att smittotalen ökar snabbast i swingstates. Några dagar till så...
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nix. Däremot så vet jag, till skillnad från många andra flashbackare, att OU utfrågar alt från 1000-4000 och de flesta som de utfrågar röstar sannolikligen på demokraterna. Du kommer att bli chockad på valnatten om du tar mätningar som fakta.

Jag skiter fullständigt i vad OU visar, för mig så kan de visa en 5, 10, 15 eller 20p ledning till Trump, jag hade ändå inte tagit de på allvar.

EDIT: Skulle egentligen redigera lnlägget ovanför.
Medlem
NeoVains avatar
Trump snackar nu och har bjudit upp Nigel Farage på scenen som nu promotar honom

https://youtu.be/ltX3kAkraHM
2020-10-28, 23:53
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
En sådan sak kan förstås inte skyllas på covid. Det verkar tyda på bristande engagemang. Däremot har jag sagt det förr och jag säger det igen: valet är FÖR eller EMOT Trump. Biden har ingen personkult kring sig och är i princip helt oväsentlig.

Ja precis, man ska akta sig för att titta på filmer från möten och tro att det speglar folks röstande.
Det är inte 1948, folks....då hade dessa " rallies" relevans.
2020-10-28, 23:54
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Trump snackar nu och har bjudit upp Nigel Farage på scenen som nu promotar honom

https://youtu.be/ltX3kAkraHM

På riktigt?) 99% av amrisarna vet nog inte vem han är...
2020-10-28, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing

87K tittare på ett dygn är ingenting. Chatten är helt tom på meddelanden. Man kan undra vilka som tittar på hans tal.
Senast redigerad av Alibabbla 2020-10-29 kl. 00:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in