2020-10-28, 22:52
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Men gud Hindenburg, säg inte att detta är vad du kan prestera intellektuellt. Vad har vi pratat om ett par veckor nu, Demokraterna har gått från 45% till 39.X% nu. Republikanerna ökar snabbare nu samt har sitt på valdagen. Arizona blir ju Republikanernas med ca 5% det är ju inte ens jämnt.

Ha ha,
där kom nobelmodellen.

Du fattar inte ens att dina modeller är helt värdelösa.

Jag ska förklara varför du och dina modeller är värdelösa:

om Trump, mot förmodan, vinner valet kommer du hävda att du hade rätt hela tiden.

Jag förstår att det är svårt för dig att förstå men precis det är beviset på att du inte förstår vad du håller på med. Folk som vet vad de håller på med kan hantera data och kan göra analyser och prognoser utifrån det. Det handlar inte om dig.
2020-10-28, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag har lite svårt att avgöra om du skämtar eller bara är exceptionellt korkad. Biden/Harris har gjort ett aktivt val att inte hålla superspreader-events likt demagogen Trump. Har du missat att USA är extremt hårt ansatt av coronaviruset? Då är det förstås ansvarsfullt att visa att man tar det på allvar, likt Biden/Harris hela tiden har gjort till skillnad från Trump.
Varför har de folk där då överhuvudtaget? Ska de tio som tillåts vara med skapa stämning eller vad är poängen? Det är extremt töntigt att skapa ett livesänt evenemang med tio pers närvarande live.
2020-10-28, 22:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ha ha,
där kom nobelmodellen.

Du fattar inte ens att dina modeller är helt värdelösa.

Jag ska förklara varför du och dina modeller är värdelösa:

om Trump, mot förmodan, vinner valet kommer du hävda att du hade rätt hela tiden.

Jag förstår att det är svårt för dig att förstå men precis det är beviset på att du inte förstår vad du håller på med. Folk som vet vad de håller på med kan hantera data och kan göra analyser och prognoser utifrån det. Det handlar inte om dig.

Men en falsk poll som visar Biden +10% är rätt menar du ?
Märklig inställning, men kanske förklaringen till varför Ni förlorar allt nu förtiden, högmod. Tid för en rejäl tarmsköljning på dig Hindenburg.
2020-10-28, 22:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kanske generellt. Men det stämmer definitivt inte i USA. Trump vinner de fattiga utslagna delstaterna, medan demokraterna vinner de rika utvecklade delstaerna med högst medelinkomst, i nordost och på västkusten.

En extrem korrelation.

Exakt.
Liberala hycklare röstar på Dems.
De som vill förbjuda fria skolval, medan som själva skickar sina egna barn till privata elitskolor.
2020-10-28, 23:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag är lite nyfiken. Tänker du att Hunter och Jim Biden ska fortsätta göra affärer med Kazakstan, Kina och Ukraina igen om Joe återgår "in office", eller ska de hålla tillbaka denna gång? Kan de räkna med att CNN, Twitter, Facebook och resten av media håller dem om ryggen när de utnyttjar Joe Bidens namn eller?

Joe Biden gjorde väl sina avtal under perioden. 2017-2019, anser du att Joe Biden inte var en civilperson under den tiden och därmed berättigad att sluta avtal?

Om du säger att han inte var det så gäller samma för Trump den dagen han upphör att vara president.
2020-10-28, 23:12
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Skilly - du har missuppfattat relationen mellan Trump och de lägst stående väljarna. VitruvianskeMannen verkar inte begripa att Trumps skattepolitik går hem hos stora delar av överklassen. Bara för att blå stater generellt är mer välutbildade betyder inte det att detta gäller alla demokrater i sagda stater. Inte ens majoriteten, pga stora klyftor mellan högutbildade och lågutbildade. Kalifornien har bland den sämsta utbildningen i USA, till exempel. Däremot flyttar många högutbildade dit för att investera i marknaden, och drar på så sätt upp medelvärdet.

Trumps väljare tjänade i snitt mer än Clintons och Sanders väljare i primärvalen 2016. Sänker man skatten för de rika så kommer de att uppskatta det. Däremot har Trump ett dåligt rykte, så som att han bara skulle locka hillbillies inom arbetarklassen (myt!), och det gör dem mindre benägna att erkänna sitt stöd. Ett mönster som noterats är att de hellre erkänner det online än att prata om det med någon som ringer. Ett av många exempel.
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2020-10-28 kl. 23:16.
2020-10-28, 23:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nu gör du det igen Baghdad-Nixter.

Du förutsätter att den som utgår från fakta är en vänstersympatisör.

En kommentar:

Nu gör du det igen, utgår från att det du säger är fakta.

Jag hävdar att sannolikheten att 2020 i Arizona kommer se ut som 2016, i allt. tidiga poströster, tidiga röster och valdagen, möjligen lite olika fördelnigar men i stort sett samma mönster. Du tar en dag mitt i denna process och kallar ut en "vinnare den dagen", vilket inte stämmer då båda partierna jobbar med något de kallar strategi... nåja låt dagen komma snart så är denna grej över.

PS. Snälla börja jobba som medarbetare för Socialdemokraterna i nästa val, du skulle vara en stor tillgång.
2020-10-28, 23:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Georgia har inte vunnits av en Demokrat sedan 1992, Bill Clintons första seger.

Idag har det kommit ut fem undersökningar från Georgia. De ger Biden:
+2
+4
+5
+2
+6
Genomsnitt 3.8% ledning för Biden. Något historiskt håller på att hända.
2020-10-28, 23:15
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=JikquDkoTj4&ab_channel=TheLincolnProject

Tolkar ni den här annonsen kring vad som hänt nu senast kring anklagelserna mot Hunter och Joe Biden?
2020-10-28, 23:21
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Nu gör du det igen, utgår från att det du säger är fakta.

Det stämmer, för det är sant. Jag vet att du inte förstår hur du kan kontrollera det men mitt primära syfte här i tråden är att ifrågasätta dig och andra som cherrypickar data och inte förstår enkla fakta.

Citat:
Jag hävdar att sannolikheten att 2020 i Arizona kommer se ut som 2016, i allt. tidiga poströster, tidiga röster och valdagen, möjligen lite olika fördelnigar men i stort sett samma mönster. Du tar en dag mitt i denna process och kallar ut en "vinnare den dagen", vilket inte stämmer då båda partierna jobbar med något de kallar strategi... nåja låt dagen komma snart så är denna grej över.

Jag konstaterar då att du inte har fakta som stödjer den hypotesen. Du har tex ignorerat poströsterna och bara brytt dig om röster från vallokaler. Anledningen är uppenbar: du vill argumentera för republikansk seger.

Sättet du gör det får dig att framstå som svagbegåvad och Baghdad-Nixter.

Citat:
PS. Snälla börja jobba som medarbetare för Socialdemokraterna i nästa val, du skulle vara en stor tillgång.

Det är väl inte bra?

Det är rätt fascinerande vilka slutsatser om mig du dragit av att jag exponerar dina lögner.
2020-10-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Alla som vill är inbjudna?

Varför skriver du nåt så dumt för? Det är väl klart att de har ett bestämt antal människor som de låter vara där. De VET att eventet kan ses på internet sedan. Och att det går att läsa om det sedan.

9 500 tittare mot Trumps 350 000 tittare där rallyt startade ungefär samtidigt.
2020-10-28, 23:22
Medlem
Ser bra ut för Trump. Trenden på Rasmussen är ett bra tecken.

Det står mellan den bild media förmedlar och verkligheten. Tror pengar och jobb överrider medias bild. Skulle satsa på Trump, dock vet man aldrig. Förvånar mig att de som tror på Biden är lika självsäkra som de var 2016 på att Hilnary skulle vinna. Ofattbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in