2020-10-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Beror ju inte på munskydden... Om sydeuropeer umgås utan mask på kvällen så sprids smittan ändå.

Mask fungerar när alla tar corona på allvar. Men finns antagligen för många förnekare i vissa länder för att det ska fungera tyvärr.

Så då fungerar inte masktvång.
Det handlar om ansvarstagande och långsiktigt arbete och inte tro att det är över och fira med fest på torget.
Citera
2020-10-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Nu är jag väl fyra på pucken...

Macron tror/säger att 11 000 kommer behöva intensivvård inom två veckor. Dvs maxtak. Okay det var mest ett konstaterande.

Min egentliga fråga är varför ingen världsledare (ev. med undantag av de värsta despoterna) ej lyssnar på er tvärsäkra förnekare?

Stor humor, Inga länder gör som ni säger/förespråkar.

Ni känns mest som typ Nordfront, packade villageidiots.

Kan bara konstatera att Frankrike med dubbla lockdowns till 99% kommer komma ur detta med fler döda/capita än Sverige utan en enda lockdown.
Citera
2020-10-28, 21:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agape
Var på UMAS i dag och alla ssk och läkare jag träffade/såg bar ansiktsmask. Även de personer som sitter vid ingången och frågar om man har symtom bar ansiktsmask. Heja Malmö!
Jag bor i en av Skånes största städer och där jag var fanns bara munskydd på mig och en annan i väntrummet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
20 mars: 44 på IVA, 261 på sjukhus
22 mars: 60 på IVA, 364 på sjukhus

25 okt: 42 på IVA, 322 på sjukhus
27 okt: 58 på IVA, 409 på sjukhus

tyvärr kommer inte en varm april efter november..

29 mars 219 på IVA , 973 på sjukhus.

Vi sätter en pin i denna så hörs vi om 7 dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Flockimmuniteten är ju på väg neråt i Sverige... Krävs rejält många fler smittade för att den ska öka.

Så tyvärr... Du kommer inte få flockimmunitet via smitta hur mycket du än önskar

Vad som går ner är antikroppsnivåer, vilket inte är samma som immunitet. Vad som händer med immuniteten är fortsatt oklart. Det enda som är känt att det är försvinnande få som hittills fått en reinfektion.
Citera
2020-10-28, 21:27
Medlem
66.99Milj invånare i Frankrike, enl. WHO är IFR 0.23%,

Om nu 60% är ungefär den mängden av befolkningen som kommer genomgå infektion, det fanns enl. tråden anledning att tvivla på det... men använder det..

Då kommer totalt 40194000 genomgå infektion, 92446 av dem kommer dö. Av dem har 35541har redan dött. 56905 kommer då dö.

400.000 som angavs här i tråden verkar helt draget ur röven, finns det någon källa på det ?
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag tror den informationen är äldre än två dagar.
Det var för ett par veckor sedan som WHO sa detta. Jag tror också att dom sa omkring 50%, inte under 50%.

Så kan det nog vara samtidigt sker väl inga större förändringar på några veckor med tanke på att vaccin inte är någon snabb process. Men bara hoppas de sker genombrott
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så då fungerar inte masktvång.
Det handlar om ansvarstagande och långsiktigt arbete och inte tro att det är över och fira med fest på torget.

Krävs en tydlig kommunikation om hur smittan stoppas och att folk tar till sig informationen.

Är kanske nåt kulturellt som fallerar i väst. För många som vill ha okontrollerad spridning tyvärr.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Efter att ha vägt för och emot har jag nått slutsatsen att vi måste gå tillbaka till den nedstängning som fick stopp på viruset, sa Emmanuel Macron på onsdagskvällen

Hahahahah

You've been played. Varje gång viruset blossar upp så kommer en ny rond med lockdown. Voine voine
Citera
2020-10-28, 21:29
Medlem
Citat:
Krävs en tydlig kommunikation om hur smittan stoppas och att folk tar till sig informationen.

Är kanske nåt kulturellt som fallerar i väst. För många som vill ha okontrollerad spridning tyvärr.

Kanske för att mask i så fall ska användas hemma och på arbetet. Lönlöst med mask på gatan.
Citera
2020-10-28, 21:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vad som går ner är antikroppsnivåer, vilket inte är samma som immunitet. Vad som händer med immuniteten är fortsatt oklart. Det enda som är känt att det är försvinnande få som hittills fått en reinfektion.

Det är försvinnande få som fått virusets DNA analyserat vid båda smittillfällena. Hur många som blir smittade en andra gång har vi ingen aning om....
Citera
2020-10-28, 21:30
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Flockimmuniteten är ju på väg neråt i Sverige... Krävs rejält många fler smittade för att den ska öka.

Så tyvärr... Du kommer inte få flockimmunitet via smitta hur mycket du än önskar

Jodå, naturligtvis får jag det. Helt självklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in