2020-10-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hvordan kan du forvente bevis når ingen her sitter på den informasjonen som etterforskerne har? Hadde vi hatt bevis så hadde vi gått til politiet med dem, ikke til deg 😂

Etterforskerne har heller ikke bevis. Da hadde TH vært fengslet nå og det er han ikke.
Citera
2020-10-28, 20:00
Medlem
Et gjennombrudd i etterforskningen av kryptosporet vil uten tvil øke stressnivået hos visse personer.

Myndighetene i USA har satt inn betydelig ressurser på dette og man skal ikke utelukke noe...
Det som ser umulig ut i dag, kan være mulig i fremtiden. Verden går fremover.
Citera
2020-10-28, 20:02
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Etterforskerne har heller ikke bevis. Da hadde TH vært fengslet nå og det er han ikke.
Det er nok klokt at man nå etterforsker saken helt til bunns før man eventuelt går videre rettslig igjen. Jeg tror ikke de går til noen ny pågripelse før man er rimelig sikker på at man har en sak. Faren for rømning og bevisforspillelse regnes antagelig som liten også.
Citera
2020-10-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det kan hende at du har rett. At det skjedde mens TH var på jobb.
Men det heter ikke "kidnappet" når man frakter ut et lik.

Du har utrolig store problemer med å få med deg nyansene i det du leser i media.

Politiet uttaler seg slik : De _TROR_ AE _KAN_ ha blitt drept i hjemmet _eller_ har funnet spor som _KAN_ tyde på at hun ble utsatt for vold.

Første bud for å kunne diskutere på et seriøst nivå er å lære seg å lese. Få med seg nyansene i det man leser. Du har slått fast at det har blitt fraktet ut et lik. Ergo du mener å vite mer enn det etterforskerne gjør. Etterforskerne holder fortsatt kidnappingsteorien åpen.
Citera
2020-10-28, 20:18
Medlem
Citat:
Det er nok klokt at man nå etterforsker saken helt til bunns før man eventuelt går videre rettslig igjen. Jeg tror ikke de går til noen ny pågripelse før man er rimelig sikker på at man har en sak. Faren for rømning og bevisforspillelse regnes antagelig som liten også.

Nei, selvfølgelig venter de nå til de har en sikker sak og nå tror jeg de føler seg mer usikker enn på lenge.
Citera
2020-10-28, 20:19
Medlem
Citat:

Det var en klok konklusjon, men det er jo en logisk konsekvens av det du nylig skrev "Ellers er jeg enig med deg at den bevismessige stillingen synes svak i øyeblikket."

Jeg har et inderlig ønske om at denne saken blir oppklart, men jeg synes det ser mørkt ut. Mørkere enn på lenge, faktisk.
Citera
2020-10-28, 20:26
Bannlyst
Citat:
Du har utrolig store problemer med å få med deg nyansene i det du leser i media.

Politiet uttaler seg slik : De _TROR_ AE _KAN_ ha blitt drept i hjemmet _eller_ har funnet spor som _KAN_ tyde på at hun ble utsatt for vold.

Første bud for å kunne diskutere på et seriøst nivå er å lære seg å lese. Få med seg nyansene i det man leser. Du har slått fast at det har blitt fraktet ut et lik. Ergo du mener å vite mer enn det etterforskerne gjør. Etterforskerne holder fortsatt kidnappingsteorien åpen.

Politiet mener at hun er drept hjemme. Drapsmetoden er kvelning. Rettsmedisinsk Institutt støtter denne teorien utifra undersøkelser av spor fra åstedet, og klærne fra Anne. Jeg støtter meg til den. Politiet har sagt at kidnappingsteorien ennå ikke er lagt bort, men er lite sannsynelig.
Citera
2020-10-28, 20:29
Medlem
Citat:

Det vet du ikke, det er ikke en fordel å ha TH i varetekt så lenge han får innsyn i alle bevis og nekter å forklare seg.
Citera
2020-10-28, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det vet du ikke, det er ikke en fordel å ha TH i varetekt så lenge han får innsyn i alle bevis og nekter å forklare seg.

Godt poeng.
Citera
2020-10-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy

De har ingen fellende bevis. Da hadde han vært fengslet nå.
Citera
2020-10-28, 20:48
Medlem
Citat:

Denne uttalsen bekrefter din siste setning. Hadde bortføring/kidnapping vært helt utelukket, hadde de ikke ordlagt seg på denne måten:
"Alt tyder på at det har vært flere involverte i denne saken, som vi ennå ikke har identifisert. Og det er uavhengig av om det er en drapssak eller en bortføring", sier politiinspektør Agnes Beate Hemiø til Dagbladet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/alt-tyder-pa-flere-involverte/72985513
Citera
2020-10-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ja, det er merkelig. Hvorfor vil han ikke innrømme at han ringte litt etter 10...?
Mulig det lå for nært opptil drapet og det var en tegn om at gjerningsmannen måtte forlate sv. Litt tidlig å ringe om hyttetur kort tid etter han dro hjemmefra. Aeh har neppe egenhendig utsatt hyttetur. Et annet spørsmål er om det var th selv som ringte. Jeg forstår det slik at minnie mener det er leiemordere og at ths alibi er vanntett. Er det vanntett fordi mb og ve vitner om det eller også andre ting som tlf og kamera. Vær stille tyder på at det ikke er så vanntett likevel. Spekulativt kan th blitt kjørt tilbake i bagasjerommet på en bil, sneket seg tilbake til fots eller at kun bilen var på futurum. Tidspunktet for oppmøtet kan også ha vært tidligere eller senere på dagen. Hva om tlf med mb og sønnen er fake sammen med telefonbevegelsen. Dette er tross alt iflg politiet planlagt i ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in