2020-10-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det står også i samme artikkel at politiet etter to års etterforskning er sikre på at TH har en rolle i drapet på sin kone.

Etter min oppfatning er hans rolle som oppdragsgiver, dessverre sliter politiet med å finne drapsmennene- derfor står saken som den gjør.

Ja det som er klart for meg er at politiet har gått gjennom alt de har fått av opplysninger og undersøkelser og sett at det viser tilbake på TH. Og TH har skjønt at han bør holde munn. Avhørsmetoden der mistenkte skal prate i vei, kan ha stresset han. Å bli spurt skjerper den mistenkte. Han skjønner at han må være forsiktig om det temaet. Å prate selv, da får han ingen input på hva de mener er rart.

Jeg tror på politiets grundighet her. Det siste en etterforsker ville ønske i denne saken er å trå feil. Da har en ødelagt så mye for videre karriere og mistet sånn anseelse at jeg tror det hjemsøker dem i drømmene.

Tunellsyn eller uintelligent etterforskning vil være flaut og skamfullt. Politiet har hatt sånne skamfulle saker, jeg er sikker på de vet navnene på enhver av dem og har lovet seg selv at de ikke skal bli like utskjemt og utskjelt
Senast redigerad av Mattagg 2020-10-28 kl. 09:40.
Citera
2020-10-28, 10:29
Medlem
Citat:
Hi!
We have had lot of discussions about why the phone calls are missing.
I believe that there is a natural explanation; the first two calls were erased due to the fact that his old phone could only hold a few calls in the log. The 10:06 and 10:07 calls served the same purpose as the others; to prove that he was at work in the given timeframe.

Det som fremstår som underlig er at TH i avhør skal ha snakket som om begge oppringningene kl. 10:06 og 10:07 ikke eksisterte. Forklaringen hans ser ikke ut til å inneholde disse to oppringningene.

TH har forklart at han hadde en avtale om å ringe AEH fra jobb og at han ville gjøre det etter et møte som skal ha vært på morgenen. Men i forklaringen skal det fremkomme at han av ulike årsaker ikke fikk ringt henne før lunsj, dvs gjorde det senere. Neste oppringning skjer i 11-tiden, som er i tråd med loggen.

Spørsmålet er hvorfor han ikke tar med de slettede oppringningene kl. 10:06 og 10:07 i forklaringen.
Citera
2020-10-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det som fremstår som underlig er at TH i avhør skal ha snakket som om begge oppringningene kl. 10:06 og 10:07 ikke eksisterte. Forklaringen hans ser ikke ut til å inneholde disse to oppringningene.

TH har forklart at han hadde en avtale om å ringe AEH fra jobb og at han ville gjøre det etter et møte som skal ha vært på morgenen. Men i forklaringen skal det fremkomme at han av ulike årsaker ikke fikk ringt henne før lunsj, dvs gjorde det senere. Neste oppringning skjer i 11-tiden, som er i tråd med loggen.

Spørsmålet er hvorfor han ikke tar med de slettede oppringningene kl. 10:06 og 10:07 i forklaringen.

Hvis det er riktig at han har forklart dette, så valgte tydeligvis han å lyve om dette, før politiet informerte han om at de hadde funnet slettede anrop. Etter dette er han nødt til å holde fast i løgnen, noe annet kan være katastrofalt.
Citera
2020-10-28, 11:00
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Ja, det er merkelig. Hvorfor vil han ikke innrømme at han ringte litt etter 10...?
Citera
2020-10-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hvis det er riktig at han har forklart dette, så valgte tydeligvis han å lyve om dette, før politiet informerte han om at de hadde funnet slettede anrop. Etter dette er han nødt til å holde fast i løgnen, noe annet kan være katastrofalt.

Jeg ser virkelig ikke noen grunn til å lyve om de oppringningene. TH har helt sikkert mye å gjøre og er beinhard kapitalist. Det vil ikke være mistenksomt det drøyer med å reise hjem selv om han kan begynne få grunn til å bli bekymret. Derimot vil det være veldig mistenksomt å bli tatt i løgn. Risk vs reward henger ikke på grep.
Forutsatt det er sant det vi har hørt om THs forklaring må de to oppringningene være sentrale for hendelsesforløpet på en eller annen måte.
Citera
2020-10-28, 11:17
Medlem
Citat:
Hi!
We have had lot of discussions about why the phone calls are missing.
I believe that there is a natural explanation; the first two calls were erased due to the fact that his old phone could only hold a few calls in the log. The 10:06 and 10:07 calls served the same purpose as the others; to prove that he was at work in the given timeframe.

Og jeg nekter å tro på at politiet ikke kjente til dette faktumet. Så ille kan det umulig være.
Citera
2020-10-28, 11:19
Medlem
De slettede anropene kl. 10:06 og 10:07 fra mobilen til TH har et merkelig sammentreff med dataloggen til mobilen til AEH. Mobilen til AEH skal ha vært i bevegelse helt frem til kl. 10:07, dvs nøyaktig samme tidspunkt.
Citera
2020-10-28, 11:31
Medlem
Citat:
De slettede anropene kl. 10:06 og 10:07 fra mobilen til TH har et merkelig sammentreff med dataloggen til mobilen til AEH. Mobilen til AEH skal ha vært i bevegelse helt frem til kl. 10:07, dvs nøyaktig samme tidspunkt.

Yes, that's why I was speculating that someone at the scene moved the phone as it was ringing, possibly Anne-Elisabeth herself, but also "perpertrators at work" who had to concentrate. As others were saying, doesn't make sense for Tom Hagen to conceal them. Even he should have known that calls can be found in the phone that has been called and it would have been easy for him to make the phone disappear at 13.30-14 when he was alone in S4 to prevent that.

Anyone of you mentioned there was a TV show on real criminal cases in the next few days with possible new information. What is that again? Can't find the posting.
Citera
2020-10-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Jeg ser virkelig ikke noen grunn til å lyve om de oppringningene. TH har helt sikkert mye å gjøre og er beinhard kapitalist. Det vil ikke være mistenksomt det drøyer med å reise hjem selv om han kan begynne få grunn til å bli bekymret. Derimot vil det være veldig mistenksomt å bli tatt i løgn. Risk vs reward henger ikke på grep.
Forutsatt det er sant det vi har hørt om THs forklaring må de to oppringningene være sentrale for hendelsesforløpet på en eller annen måte.

Ja, hvorfor skulle han lyve om dem? Godt spørsmål det. Uansett er telefon ringt med på disse tidspunktene.

Men jeg tror ikke han hadde glemt at han fortatt disse oppringningene. Må anta at politiet tok opp med han nesten umiddelbart når han prøvde å oppnå kontakt med AEH.

Du glemmer ikke dette i løpet av noen timer.

Synes han selv det var litt for påfallende å ringe så tidlig til henne? Alibiet ville virke enda mer konstruert?

GM i huset har blitt obs på telefonen som lå og slang da TH ringte, og de kan ha lagt den på bordet, som en del av stagingen/oppryddingen.?

Hvordan visste de at den hadde fast plass på bordet? Kan den ha ligget der nå de kom, og har sett at AEH tok den opp før hun løp opp i overetasjen med den?
Citera
2020-10-28, 11:39
Medlem
Citat:

Generelt: At to hendelser sammenfaller i tid, betyr ikke automatisk at de to har sammenheng med hverandre.
Citera
2020-10-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Generelt: At to hendelser sammenfaller i tid, betyr ikke automatisk at de to har sammenheng med hverandre.

Det kan du si, men dette er de faktiske spor som foreligger og noe som er en naturlig del av etterforskningen.

I en spesiell sak som dette med mye telefonaktivitet rundt tidspunktet for forsvinningen, må alle hendelser kartlegges og tas med i tidslinjen. Noen ganger er det snakk om tilfeldige sammentreff, andre ganger kan det forklare en større sammenheng. Tidsperioden 9-10 ser ut til å være en viktig del av saken.
Senast redigerad av Jayce 2020-10-28 kl. 11:50.
Citera
2020-10-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, hvorfor skulle han lyve om dem? Godt spørsmål det. Uansett er telefon ringt med på disse tidspunktene.

Men jeg tror ikke han hadde glemt at han fortatt disse oppringningene. Må anta at politiet tok opp med han nesten umiddelbart når han prøvde å oppnå kontakt med AEH.

Du glemmer ikke dette i løpet av noen timer.

Synes han selv det var litt for påfallende å ringe så tidlig til henne? Alibiet ville virke enda mer konstruert?

GM i huset har blitt obs på telefonen som lå og slang da TH ringte, og de kan ha lagt den på bordet, som en del av stagingen/oppryddingen.?

Hvordan visste de at den hadde fast plass på bordet? Kan den ha ligget der nå de kom, og har sett at AEH tok den opp før hun løp opp i overetasjen med den?

Alle vet at mobiltelefonene av og til lever sine egne liv. "Alle" har opplevd "lommering". Jeg har flere ganger opplevd, at etter at mobiltelefonsamtale er avsluttet, har telefonen på egen hånd foretatt et nytt anrop til den jeg sist snakket med. Jeg har også opplevd flere ganger at jeg etter å ha avsluttet en samtale, så har telefonen foretatt et anrop til neste kontakt på den alfabetiske lista. Jeg har også opplevd at telefonen har slått over til "lydløs", uten at jeg aktivt har valgt denne innstillingen.
Dette gjelder ikke bare min mobiltelefon. Jeg henvendte meg til Elkj*p, som var forhandler. De forklarte at det var langt fra uvanlig. De mente dette problemet kunne oppstå på "alle" telefoner
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-28 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in