2020-10-28, 19:27
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu är det från CNN så det är en del som inte kommer att tro på det oavsett vad men varsågod.

https://edition.cnn.com/2020/10/27/politics/trump-campaign-florida/index.html

Vilket är väldigt dumt i mitt tycke, Florida är absolut inte en garanterad stat, kanske om man/han vet att de tänker fuska till sig vinsten men jag tänker ge USA en chans på den punkten och utgå från att republikanerna inte tänker stjäla valet.

Jag tror inte vi ska tolka hans kampanjmöten fullt ut som att han är hotad, vi måste komma ihåg att han älskar att prata inför en publik också

Nixter har visst ryckt in som rådgivare åt honom så här i slutskedet av Presidentvalet.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-28, 19:37
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Något är ruttet men tyvärr är det nog svårt att få rätsida på detta.

Och det är ju inte säkert att Trump vinner valet. Jag sitter och försöker sålla bland information och desinformation och drabbas av riktig hjärntrötthet.

It ain't (never) over until the fat lady sings.

Lägesanalys

Vinst!
Florida, kan nå 2016 års Republikansk nivå ikväll.

Kanonläge:
Arizona

Ypperligt läge:
North Carolina
Wisconsin
Michigan

Bra läge:
Pennsylvania

En av de 4 sista då är det vinst. Blir mycket intressant fram till Söndag, får vi se fler Demokrater distansera sig från Hairy Legs Joe likt Pennsylvania är det D-prat internt om förlust..
2020-10-28, 19:38
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Även om jag fullkomligt spyr på CNN så är deras valvaka bra rent tekniskt sett, eller hur jag ska beskriva det. John King står vid tv-skärmarna i studion och visar olika scenarion, går ner på röster i counties. Klickar upp varje countie för att kolla röster och se hur det kan påverka.

Annars blir det väl Fox.

Samt Infowars. Alex Jones valdagen vill man inte missa.
Om det börjar luta åt vinst för Trump så ska ni absolut inte missa SVTs valvaka.

Begravningsstämning på hög nivå
2020-10-28, 19:40
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Även om jag fullkomligt spyr på CNN så är deras valvaka bra rent tekniskt sett, eller hur jag ska beskriva det. John King står vid tv-skärmarna i studion och visar olika scenarion, går ner på röster i counties. Klickar upp varje countie för att kolla röster och se hur det kan påverka.

Annars blir det väl Fox.

Samt Infowars. Alex Jones valdagen vill man inte missa.

Wolf Blitzer och Anderson cooper får man inte glömma Det var nice för 4 år sen, kommer det att bli en lika bra sändning i år? jag ska i alla fall titta
2020-10-28, 19:43
Medlem
InvisiblePersons avatar
Hoppas verkligen Trump vinner. Ju mer media smutskastar honom desto mer vill jag att han ska vinna. Jag är övertygad om att Trump är det absolut bästa alternativet i detta val.

Att han hatar MSM är också ett plus och jag hoppas att även Jimmie Åkesson börjar bojkotta vänsterkanaler här i Sverige.

Blir ett spännande val!
2020-10-28, 19:43
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Du kanske är ett politikerämne!
Det är väl alla jämfört med Trump?

Nu har han ju inte för avsikt att vara politiker heller så det är väl okej.

Jag har tidigare jämfört Trump med Ian och Bert och deras parti Ny Demokrati som funkade några år.
Det är svårt att driva politik långsiktigt som ett företag tror jag även om man skulle vilja ha mera "företagstänk" i politiken.
2020-10-28, 19:46
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är väl alla jämfört med Trump?

Nu har han ju inte för avsikt att vara politiker heller så det är väl okej.

Jag har tidigare jämfört Trump med Ian och Bert och deras parti Ny Demokrati som funkade några år.
Det är svårt att driva politik långsiktigt som ett företag tror jag även om man skulle vilja ha mera "företagstänk" i politiken.

Det företag som haft lika entusiastiska kunder som Trumps supportrar skulle väl vara Apple under Steve Jobs.
2020-10-28, 19:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
vad kör ni för kanal? vill inte ha massa anti trump skit , vill ha en "normal" rapportering. det lutar åt typ tim pool eller nåt.

Aldrig att det blir CNN iallafall. Blev så förbannad på de skojarna för minst 5 + år sedan, att jag tog bort de ifrån kanal-utvalet. Dessvärre skall skiten påtvingas mig automatiskt vid uppdateringar.

Jehovas har mer hänsyn, Stalin också !
Senast redigerad av Snapcount 2020-10-28 kl. 19:53.
2020-10-28, 19:52
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag kör CNN. Som redan konstaterats, tekniskt mycket bra och stora resurser så de kan ha snabb rapportering och täckning överallt.

Till er Pro-Trumpers blir det ju en extra bonus om de "gråter" om Trump vinner. Men detta sker isåfall inte förrän det är klart, och det blir det som sagt var troligtvis inte på valnatten.

CNN? Mindre kredibilitet än Alex Jones...
2020-10-28, 19:57
Medlem
badbollen3s avatar
Min syn på det hela är att Trump inte är extrem. Hans politik är klassisk GOP politik. Det som är skillnaden nu jämfört med 30 år sen är att Demokraterna har gått från lite vänster om mitten till långt ut på vänsterkanten. Tittade folk enbart på Trumps politik så skulle han inte uppfattas som extrem. Det som gör att folk ogillar honom är hans sätt att uttrycka sig på, vilket jag i vissa fall kan hålla med om.

Hade Demokraterna ställt upp med en kandidat som lät bli att säga att den ska förbjuda vapen, förbjuda olja och fracking och höja skatterna så skulle jag inte vara lika säker på en Trumpvinst som jag är idag. Även att de inte förnekar att de tänker göra washington dc till en stat samt att de vill utvidga SCOTUS hjälper dem inte direkt. Hade de haft Obama mot Trump (innan han blev POTUS) så hade han nog vunnit. Nu när han ljög om AcA så skulle han inte kunna vinna om han fick ställa upp.

Jag tänker inte diskutera mitt inlägg, då jag vet att jag kommer att få svar som "det har inte Biden sagt, det vill han inte göra, etc. etc." samt att "obama ljög inte".

Det blir svårt att tycka synd om Demokraterna/vänstern när de beter sig så patetiskt åt. I mina ögon är de "the bad guy". Trump är absolut inte perfekt, men alternativen 2016 och 2020 är båda mycket värre.

4 more years.
2020-10-28, 19:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu tror jag inte Biden sitter i mer än 4 år dock, jag är även rätt säker på att det är en republikan som ersätter Biden 2024, men det krävs att det inte blir en intern kollaps inom det republikanska partiet förstås

Det är inte Biden som man får, utan Kamelen. All vänsterliberal media jorden runt kommer att dansa runt en svart, kvinna, moder och humanist.
2020-10-28, 20:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Hoppas verkligen Trump vinner. Ju mer media smutskastar honom desto mer vill jag att han ska vinna. Jag är övertygad om att Trump är det absolut bästa alternativet i detta val.

Att han hatar MSM är också ett plus och jag hoppas att även Jimmie Åkesson börjar bojkotta vänsterkanaler här i Sverige.

Blir ett spännande val!

Tack och lov har vi inte samma sjukliga polarisering i Sverige (ännu iallafall). Tvärt om, det har faktiskt blivit lite bättre de senaste 4-5 åren här med mer samtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in