Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Ja just sjukvårdspersonalen är ju ett mysterium. Relativt välutbildade och borde ju känna till datan som entydigt visar att de skulle rädda liv om de bar mask och visir även när de ej har symtom.
Det rekommenderas ju även starkt av WHO att all vårdpersonal bär mask på jobbet.
Men när min far gick till sin VC häromdagen och även sin kardiolog för ett par veckor sedan så bar ingen av läkarna mask. De var precis som flinande självgoda mongoloider! Sedan kliar de sig i huvudet och undrar hur corona kan sprida sig inom vården. Ett riktigt mysterium - jo jo.
Som jag skrev tidigare när jag jämförde svenska sjukvården med flygbranschen: (vill dock betona att jag inte kritiserar anställda inom sjuk och äldrevården - de följer Anders Tegnells rekommendationer. Det är Anders Tegnells
personliga åsikter som påverkat personalen och svenska folkets motstånd till användandet av munskydd)
Ofattbart att det inte är munskydd-påbud på sjukhus och äldreboende. Samtidigt uppmanar Arlanda besökarna att bära just munskydd!
Något måste ha brustit ordentligt i Sverige när en
flygvärdinna är mer medveten om lämpliga smittskyddsåtgärder än en
sjuksköterska.
Ansvaret ligger helt och hållet på Anders Tegnell.
Flygvärdinnan följer internationella smittskyddsregler.
Sjuksköterskan följer Anders Tegnells anti-vetenskapliga linje.
Surrealistiskt att svenska flygbranschen erbjuder en säkrare miljö för sina anställda och passagerare än sjukhus och äldreboende!
Citat:
Hjälp oss att minska smittspridningen. För att undvika trängsel rekommenderar vi medföljande att ta avsked eller välkomna resenärer utanför terminal. När du vistas i terminal vill vi att du bär munskydd. Håll avstånd och var rädda om varandra!
källa swedavia