2020-10-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är inget annat än vita blodkroppar. De ökar i antal när vi blir infekterade, exempelvis drabbas av cancer.
OK. Tack yxskaft.
Citera
2020-10-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ok, barsk ton som vanligt. Varför kan vissa skolor delge information och andra inte då?
Det har jag ingen aning om. Jag diskuterar juridiken runt patientsekretess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
hur ligger det till i sverige, kommer sverige nu att börja införa hårda restriktioner?

Det som kan komma är väl det som kom i Uppsala plus att media kanske lyckas tjata till sig krav på munskydd i kollektivtrafik och inom all vård. Några äkta lockdowns och utegångsförbud med böter för de som bryter mot reglerna tror jag inte vi får se här.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Gissar att SVT kommer att göra sitt bästa för att tysta ner detta. Pajasen Tegnell lär säkert vara med i kvällens Aktuellt och dra sina vanliga floskler om att det ”inte finns några vetenskapliga bevis på att munskydd hjälper”.

Garanterat. Har du förresten tänkt på att han besvarar varje fråga på samma sätt?

"Nej, men....." Han svarar på varje fråga med ett inledande nej. Något slags ticks han har.
Är så trött på hans snack om "vetenskaplig evidens". När han själv står och rapar ut gissningar, antaganden och löst bullshit finns det inte en tillstymmelse till någon evidens. Att han i 9 fall av 10 dessutom har visat sig ha helt fel, föranleder inte heller någon självkritik. Att han helt bortser från vad WHO ger för rekommendationer är också oerhört märkligt. Att han som "vetenskapsmän" kallar allt från tygtrasor till FFP3-klassade andningsskydd för munskydd känns ju också en smula märkligt. Han är emot allt ändå. Han sitter fortfarande kvar i sitt flockimmunitetsträsk som alla andra länder lämnat för länge sen. Att det har visat sig ouppnåeligt bekommer honom inte, eller så blundar han bara inför det. Går smittan ned för att vi får sommarlov säger han att det beror på att vi uppnått flockimmunitet. Då finns det helt plötsligt inga krav alls på några vetenskapliga evidens. Jag orkar ärligt talat inte lyssna på honom längre. Såg att han överväger att gå i pension nästa år. Det kanske han gör helt rätt i. Han har målat in sig i ett hörn, och prestigen hindrar honom från att lämna hörnet.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Något som är skönt är att Sveriges befolkning har vant och lärt sig hur man använder munskydd. Resten av världen som vägrat rekommendera munskydd kommer få det svårt när man mitt uppe i en vågen och inser att det nu vore bra om befolkning haft rutiner för munskydd färdiga.
Citera
2020-10-28, 18:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Men när WHO uttalar att de cirka 30 vaccin man testar nu bara påvisat runt 50% immunsvar så tycker du de är märkligt uttalande av dem ?

Länka gärna till det. Kan ärligt säga att jag inte tror det du skriver. Det går nämligen emot allt det jag läst om vaccinen från andra källor.
Citera
2020-10-28, 18:16
Avslutad
Ett problem för att tillverka vaccin i stor skala kommer att vara rådande hårda miljöbestämmelser. Krävs väldigt mycket kemikalier och destillerat vatten för att tillverka ett vaccin, likväl som de flesta andra läkemedel. Ingenting skadligt får gå ut från faciliteterna/produktionsenheterna heller.

Blir spännande detta.
Citera
2020-10-28, 18:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Tack yxskaft.

Varsågod. Det är alltid trevligt att kunna bidra med lite kunskap.
Citera
2020-10-28, 18:19
Medlem
Men jisses, klart vi ser rekordantal smittade. Vi testar ju som aldrig förr. Vem som helst kan testa sig när man vill nu och det går fort. Har själv gjort det. Jämför det med hur många tester som gjordes i April/Maj. Om något visar situationen nu att dödsfallsrisken är försvinnande liten.
Citera
2020-10-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varsågod. Det är alltid trevligt att kunna bidra med lite kunskap.
Jag är tacksam för att du visar din okunskap.
Citera
2020-10-28, 18:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Med den holdning Thomas lind'en præsenterer kan Sverige officielt fra nu af tillade aktiv dødshjælp - for det er jo det der foregår i praksis.

Exakt. Man kan ju bara hoppas att det sker med konsent och inte bara ett telefonsamtal från läkare och sen morfinspruta, tack och hej. Hur ser danskarna på saken?
Citera
2020-10-28, 18:21
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Omöjligt att sia om framtiden och dödstal - vi befinner oss mitt i en absurd match, med dysfunktionella myndigheter och en impotent statsminister på ena sidan, och en svårt förvirrad befolkning på andra ...

Man ser en salig blandning av totala miffon och vakna skärpta pålästa människor.

I förrgår var jag i stan och såg pensionärer som bar munskydden under näsan ... en bekant som varit krasslig i flera dagar gick ändå till jobbet, och ligger nu på IVA (pga covid19) ... en grupp bekanta åkte nyss till Spanien (!) av alla länder, trots att de alla jobbar i vården ... osv osv ...

Jag gillar inte FHM och AT, men det är inte deras fel att människor är blåsta.

någon sa tidigt i den här tråden

covid-19 är ett gigantiskt IQ-test för hela befolkningen

tyvärr får majoriteten inte speciellt bra poäng..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in