2020-10-28, 18:05
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Min förutsägelse är att det ser bra ut för Trump på valdagen, men att Biden vinner med relativt liten marginal efter poströsterna räknats. Detta kommer orsaka stor tumult.

Biden avgår sedan som den trojanska häst han är och vips så har USA sin första kvinnliga president, som dessutom är icke-vit.

Ställer mig tveksam till att Biden avgår så fort som vissa tror. Han verkar ha ett stort ego, och vill nog inte bli ihågkommen som gubben som avgick efter en kvart.
Tror jag iaf. Kanske inte att han sitter perioden ut - men förutsatt att han inte får en stroke eller liknade så tror jag att han sitter två år iaf.
2020-10-28, 18:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Normalt fungerande person: "Jag skulle kunna döda för en burgare just nu."

sirup: *ringer polisen*

Frågan om coronan har du redan blivit besegrad i ser jag.
Om vi tar lite mera trumpiga uttalanden kanske du kan hjälpa till att tolka?
  1. ...are going to have vaccines, I think, relatively soon. (Mars 2020)
  2. We now have the lowest Fatality Rate in the World. (Juli 2020)
  3. Joe Biden would delay the vaccine for coronavirus if elected. (Oktober 2020)

Vad menar Trump?
2020-10-28, 18:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Pengarna har "tagit slut" i Florida.

Jovisst, stor chans.

Trump har haft det fruktansvärt svårt att få in donationer i år dock, Biden har dragit ifrån med valdonationer med en väldigt stor marginal, Trumps valmaksin fick in runt 200 miljoner dollar i början av månaden medan Biden låg på betydligt mer.

Så att Trump skulle ha fått slut på pengar är inte helt omöjligt
2020-10-28, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Min förutsägelse är att det ser bra ut för Trump på valdagen, men att Biden vinner med relativt liten marginal efter poströsterna räknats. Detta kommer orsaka stor tumult.

Biden avgår sedan som den trojanska häst han är och vips så har USA sin första kvinnliga president, som dessutom är icke-vit.

Skulle det bli så är det troligt att Trump bestrider resultatet och att det får avgöras av högsta domstollen. Och vi vet hu hur sammansättningen ser ut där numera.
2020-10-28, 18:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Ställer mig tveksam till att Biden avgår så fort som vissa tror. Han verkar ha ett stort ego, och vill nog inte bli ihågkommen som gubben som avgick efter en kvart.
Tror jag iaf. Kanske inte att han sitter perioden ut - men förutsatt att han inte får en stroke eller liknade så tror jag att han sitter två år iaf.

Han sitter nog hela perioden, men han kommer inte att bli omvald, antingen går han i pension eller så förlorar han, det är inte alla presidenter som faktiskt har ställt upp till omval om jag har förstått det rätt.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Jag vet inte jag. Det är förvisso mycket möjligt, men det var inte länge sedan Biden sa detta:

https://m.youtube.com/watch?v=6b8yNaKExvA
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Skulle det bli så är det troligt att Trump bestrider resultatet och att det får avgöras av högsta domstollen. Och vi vet hu hur sammansättningen ser ut där numera.

Skulle HD bestämma sig för att bara ge honom ämbetet så lär det bli inbördeskrig.
2020-10-28, 18:09
Medlem
Davys avatar
I artikeln pratas det om 2-6 musd. Det är ju kaffepengar för Trump. Klart han skulle hosta upp dom själv om han tycktes det behövdes. Eller gamblar han hela valet på att spara in 4 musd?

Fake news
2020-10-28, 18:09
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Fast om inget valfusk kan påvisas kan väl rimligtvis inte resultatet ogiltigförklaras?
2020-10-28, 18:12
Medlem
Citat:
I artikeln pratas det om 2-6 musd. Det är ju kaffepengar för Trump. Klart han skulle hosta upp dom själv om han tycktes det behövdes. Eller gamblar han hela valet på att spara in 4 musd?

Fake news

Vilket han sagt från början. Om han anser att det behövs så satsar han ur egen ficka. Men det vill han såklart undvika i det längsta...
2020-10-28, 18:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Fake news

Trump kan inte använda sig av sina privata pengar dock, det måste vara kampanjpengar och där ligger kruxet

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vilket han sagt från början. Om han anser att det behövs så satsar han ur egen ficka. Men det vill han såklart undvika i det längsta...

Han sa att han skulle skjuta in pengar i kampanjkassan i slutet av förra månaden, som sagt han får inte ta av sina privata pengar för att hålla uppe reklam utan det måste ske via kampanjkassan
2020-10-28, 18:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump har haft det fruktansvärt svårt att få in donationer i år dock, Biden har dragit ifrån med valdonationer med en väldigt stor marginal, Trumps valmaksin fick in runt 200 miljoner dollar i början av månaden medan Biden låg på betydligt mer.

Så att Trump skulle ha fått slut på pengar är inte helt omöjligt

Tack för länken om Florida-pengarna, jo vissa kommer förkasta det bara för att det är CNN.

Att Trump har haft otroligt svårt att få in pengar är anmärkningsvärt. Om nu dessa entusiastiska republikanska väljarna inte ens är beredda att avvara några futtiga dollar (det är vad som behövs från 60 miljoner röstare) så är det rätt illa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in