2020-10-28, 13:27
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Missat att det är republikanerna som stoppar stödpaketen?

Varför skulle folket rösta på de som vill se folk bli hemlösa?
Inte bara det, de flesta vet dessutom om att Demokraterna kommer vara betydligt mer frikostiga om de vinner.
2020-10-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Precis. Blame Trump. Ingen annan har något ansvar.

Ja nog måste Trump ta ansvar för hur han är president. Det är ju inte Pelosi som styr honom.
2020-10-28, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Missat att det är republikanerna som stoppar stödpaketen?

Varför skulle folket rösta på de som vill se folk bli hemlösa?

Pelosi blockerar en motion för ekonomisk stimulans på $1.8 biljoner, eller är jag felunderrättad?

Så ja, varför skulle folket rösta på de som vill se folk bli hemlösa?
2020-10-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag kan tänka mig ja på bägge. Fäst dig inte på vad Trump säger, utan vad han menar. Så har det alltid varit.

Ha ha jag tycker det där är så roligt. Man kan inte ens försvara vad han säger. Man måste hitta på något.

Men man kan ju också titta på vad han inte gör. Som till exempel hanterar coronan och den effekt det får på människors liv.
2020-10-28, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Inte bara det, de flesta vet dessutom om att Demokraterna kommer vara betydligt mer frikostiga om de vinner.

Källa på det? Och då menar jag källa på praktiskt historiskt agerande.
2020-10-28, 13:35
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Källa på det? Och då menar jag källa på praktiskt historiskt agerande.
Covid stimulus som föreslagits nu var väl på $2.2 trille om jag minns rätt. Googla om du misstror mig.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-28 kl. 13:37. Anledning: Edit
2020-10-28, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ha ha jag tycker det där är så roligt. Man kan inte ens försvara vad han säger. Man måste hitta på något.

Men man kan ju också titta på vad han inte gör. Som till exempel hanterar coronan och den effekt det får på människors liv.
Vad exakt är det du tycker att han borde göra, som han inte gör?
2020-10-28, 13:40
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Lägga ned coronafesterna...for starters!
2020-10-28, 13:43
Medlem
Citat:

Återigen denna imbecilla fråga. Varför är det upp till någon av oss att svara på det?
Hur vore det om han lyssnade på Fauci och inte aktivt motarbetade honom?
Hur hade situationen sett ut om han inte konstant försökt leva i förnekelse?

28 januari: “This will be the biggest national security threat you face in your presidency...This is going to be the roughest thing you face" Trump’s National Security Advisor to Trump"

30 januari: "The lack of immune protection or an existing cure or vaccine would leave Americans defenseless in the case of a full-blown coronavirus outbreak on US soil,...This lack of protection elevates the risk of the coronavirus evolving into a full-blown pandemic, imperiling the lives of millions of Americans.” [Memo from Trump Trade Advisor Peter Navarro]

10 februari: Donald Trump säger “I think the virus is going to be—it’s going to be fine.”
“Looks like by April, you know in theory when it gets a little warmer, it miraculously goes away.”

24 februari: “The Coronavirus is very much under control in the USA… Stock Market starting to look very good to me!”

26 feburari: “The 15 (cases in the US) within a couple of days is going to be down to close to zero.”

13 mars: The Atlantic reported that less than 14,000 tests had been done in the ten weeks since the administration had first been notified of the virus, though Mike Pence had promised the week prior that 1.5 million tests would be available by this time.

Trump samma dag: “I don’t take responsibility at all.”

Man kan fortsätta hur länge som helst.
2020-10-28, 13:44
Medlem
seaworthys avatar
Citat:

USAs population är extremt dåligt rustade för en pandemi som dödar tjockisar. Jag tror inte demokraterna kan eller skulle lyckas bättre. Men Trump sitter vid makten och så är det.
2020-10-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
USAs population är extremt dåligt rustade för en pandemi som dödar tjockisar. Jag tror inte demokraterna kan eller skulle lyckas bättre. Men Trump sitter vid makten och så är det.

Det är en sak att engagera sig för att minska smittspridningen. Det gör ju inte Trump särskilt mycket. Han kan inte på sina egna rallyn ens be folk sätta på sig ansiktsmasken som de ändå delar ut till alla. Det är vrickat.

Sen finns det ju så många effekter som drabbar folk som han borde hantera. Men han vill inte ha något att göra med någonting som kan ha med COVID att göra.

För det tredje så skadar han sig själv, och han borde förstå det, genom att inte vara en landsfader och tala uppmuntrande och medkännande med folket. Han kan inte göra det eftersom han är kliniskt känslokall. Så till den milda grad att han inte ens förmår låtsas bry sig.
2020-10-28, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Lägga ned coronafesterna...for starters!
Rallies alltså. Du menar att det är problemet? Really?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in