2020-10-28, 16:44
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vidrigt, men så är det i dagens Sverige.

Vi har nazister å ena sidan, och även vänsterextrema som hade passat bra som mönstermedborgare i gamla DDR, eller i dagens Kuba. Vet inte vilket som är värst.
Ok, men med detta 'ofullständiga resonemang', så vill jag ändå lyfta upp varför det inte är jättebra om presidenter rekommenderar tittning av ett lim-sniffande barnporrskådespel strax innan man går till tandläkaren eftersom det inte får plack att lossna lättare.

Har det hänt? Säkert, det finns många botar utan spärrar som går lös på internet i detta nu...

Något måste liksom ge med sig. Alla är nämligen inte lika smarta som du och jag. Faktum är att det är en ganska hög percentil av befolkningen som tar ledarnas ord bokstavligt...och som du förstår, men kan vara värt att påpeka tills ansiktet blir blått av andnöd ändå, några sådana exempel på rekommendationsmotorer eller dåliga råd vill vi inte ha. Tycker man inte det, tja, då kan man väl åka landet runt och hålla pro-corona rallyn.

(FB) Presidentvalet 2020
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-28 kl. 16:51. Anledning: Addendum
2020-10-28, 16:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jo då, jag har allt bott i USA ett antal år, men måste tillstå att jag aldrig sett någon milis beväpnad med Automatvapen vid/i något stadshus, eller annan beslutande församling. Detta är något groteskt även med amerikanska mått sett.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Vissa gillar inte att bli tvångsinlåsta och är villiga att protestera mot covidfascisterna med vapen i hand. Det ska vi vara glada för. Det groteska är en guvernör som låser in sina väljare och tvingar på dem fattigdom, svält och bidragscheckar.
2020-10-28, 16:47
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Förstår att du gärna vill breda ut dig med allehanda teorier, men nu är Trump inne på målrakan.

En av dessa 4 stater med Trump i ledning även i Fake News och Trump kan utropa sig kommande vinnare 2020.

En av dessa:

1. Minnesota
2. Wisconsin
3. Pennsylvania
4. Michigan

...komsi..

Ja, jag måste hålla med dig till viss del. Om han vinner Florida som det verkar så vet vi även sen tidigare val att det finns en väsentlig korrelation till vem som till slut blir president.

Dem nationella mätningarna börjar nu sjunka för Joe Biden. De allra flesta har Biden upp under +5% (Investor, Rasmussen, SurveyMonkey, USC (om man tittar på urvalet där man frågar vad grannar röstar på istället för vad man själv röstar på), Spry Strategies, Emerson, HarrisX, m.f.l Om dem siffrorna förbättras eller håller sig fram till valdagen så kan det definitivt bli en elektors seger för Trump.
2020-10-28, 16:47
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kom precis hem och såg att offensiven fortsätter med oförminskad styrka. Jag noterar två nya OU avseende tiden 25 okt till den 27 okt

Rasmussen Reports ger Trump 52% approval och endast 47% disapproval.

Yougov borde heta Ljug off och noterar job approval 42% mot 57% disapproval.

Sammanvägt betyder detta att Trump går uppåt i mätningarna. OBSERVERA klipp bort alla mätningar från tiden 20 okt---25 oktober, gammal skåpmat är skämd.

Intressant här är ju att jämföra med vilken nivå Obama hade den 28:e October 2012 vid sitt återval 47%
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/obama_administration/obama_approval_index_history

Poff.
2020-10-28, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Men det är inte din fråga. Du frågade om exakt vad Trump borde ha gjort.
Vilket befriar honom från ansvar eftersom frågan är hypotetisk. Ingen av oss är president i USA. Det går inte att svara på exakt hur man bör agera. FAKTAN vi har är hur Trump agerat, och hur andra länder agerat. Du ser bland annat på hans uttalanden hur han koordinerat insatsen (eller icke-koordinerat den) och hur han bedömde risken med corona. ("It will go away").

Om du tycker att USA verkar hanterat corona på ett kanonbra sätt - härligt för dig. Det verkar inte amerikanerna hålla med om.

(Återigen blandas Tegnell in i diskussionen för att finta bort Trumps ansvar)
Trump hade ju alltid kunnat göra som de gjorde i Wuhan - låst in hela städer i månader tills smittan var borta. Det tror du demokraterna hade gillat, va?

Jag vet inte om USA - stat- och delstatsnivå - hanterar smittan bättre eller sämre än något annat land, men jag vet att demokraterna använder covid som ett slagträ i debatten. Det tycker jag är jävligt fegt och felaktigt att göra.
2020-10-28, 16:53
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
I och med att mupparna i princip har skaffat sig monopol på alla plattformar där aktörer som google köper upp rivaler som börjar moppsa upp sig (typ Youtube). Det är ok, men det är inte ok att dessa big tech aktivt försöker påverka ett val p.g.a. sina egna politiska åsikter, genom att blocka sådant som inte faller in i deras egen åsiktskorridor. Det är problematiskt. Vill man ha ett sådant upplägg så kan man ju alltid flytta till Venezuela, Nordkorea eller Kuba.

Jag observerade endast att Zuckerberg var oförmögen att koppla upp sig på internet, vilket jag fann lustigt. Att Dorsey inte ser klok ut med sitt Jihad-skägg och näsring, var även det en observation. Samma sak med currymannen.

Citat:
Twitter CEO Jack Dorsey says he doesn't believe Twitter has the ability to influence elections because "people have choice of other communication channels"

Sen. Ted Cruz says his answers are "absurd on their face" https://t.co/J80kYtXwIb https://t.co/Osfl5lVJvh

Vilket jävla svin. Fan vad han ser ut för övrigt. Kan knappast ha höga tankar om USA. Globalist. Borde klippas och läggas in på detox. Ser stenad ut.

Kolla videon:
https://twitter.com/CBSNews/status/1321476841102823425?s=19
2020-10-28, 16:55
Medlem
Jag såg också att Survey Monkey hade Trump i 2% ledning i Florida, men den staten har jag redan släppt för den går absolut till Trump hur som helst, den har redan fallit.

Vid en hastig genomgång är jag kritisk till att man låter gamla dagar ligga kvar och störa ut rörelserna. Så många OU som börjar på 20 okt eller 22 okt och i dom flesta fall har man klippt av den 25 okt, ni fattar väl, ärade debattörer, att detta förvanskar opinionsläget.

Frågan är hur många som ångrar sin förtidsröstning och hur många som verkligen sedan ändrar sin röst.

Opinionsinstituten gör ett dåligt jobb.
2020-10-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Intressant här är ju att jämföra med vilken nivå Obama hade den 28:e October 2012 vid sitt återval 47%
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/obama_administration/obama_approval_index_history

Poff.

Ja så är det och beträffande Florida ser jag att läget för Trump NU är bättre än vad det var gentemot Clintan vid samma tidpunkt.

Men Florida är redan i hamn för Trump, otvivelaktigt.
2020-10-28, 16:58
Medlem
InvisiblePersons avatar
Vilken svensk tid börjar kalaset på tisdag? Vill gärna följa det från början
2020-10-28, 16:58
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag plockar fram OU som är i rebellernas händer. Jag fäster inga avseenden på vad globalisternas mätningar visar.

Vi har för tiden 25 okt---27 okt bland annat

Survey Monkey Biden 51% mot Trump 47%. Endast 4% ledning över hela kontinenten

Rasmussen Reports China-Joe 47% mot Trump 48%

Och vi har flera dagar kvar, ganska mycket kan fortfarande förändras.

Det är en enorm eftersläpning. Det har redan vänt.

Känns väldigt uppgivet bland dems och media. Det har nog börjat sjunka in att dom borde haft ett politiskt budskap.
2020-10-28, 17:00
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Vilken svensk tid börjar kalaset på tisdag? Vill gärna följa det från början

Man tar självklart tjack och är vaken dygnet runt från måndag till torsdag.

Skämt åsido. Jag kommer börja kolla aktivt från kl 15 svensk tid och sen sitta klistrad till förmiddagen nästa dag. Minst.
2020-10-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Givetvis och det är en av de första invändningarna mot statistikpostare här.

Du nämnde dock att oberoende inte påverkar valen men de är faktiskt 20% av de som röstat i Florida så nog kan de ha en påverkan alltid.

Generellt sett så avgörs det mer av voter turn out än att republikaner går över till demokrater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in