2020-10-28, 15:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Beträffande valet (I periferin)

Humor på hög nivå i senatens utfrågning just nu av big tech snubbarna från Twitter, Google och Facebook.
Man fick avbryta efter typ 20 minuter p.g.a. man inte fick någon kontakt med Zuckerberg. Blev han blockad av de sina egna? Eller sitter han i sitt förlovade land Israel och har problem med uppkopplingen?

Vi har alltså en av världens mäktigaste gubbar inom techvärlden som var oförmögen att koppla upp sig gentemot senaten och deras förhör. Vilken djävla sopa.

Och de andra mupparna. Jack Dorsey från twitter dyker upp med Jihadskägg och näsring, vilken djävla pajas.
Sedan har vi currymannen, Indiern Sundar Pichai. Har han ens ett uppehållstillstånd?

Vi får hoppas att Kommunisterna får svettas lite, men givetvis kommer ingenting att hända.

I gårdagens radiointervju med Rudy Guiliani så berättade han att Trump kommer slå till stenhårt mot Tech jättarna efter att valet är över. Det är ju helt klart att "russia collusion" egentligen är "big tech collusion", detta kommer inte vara någon till gagn ur demokratisk aspekt i framtiden.

Hör intervjun med Rudy här: https://wabcradio.com/podcast/rudy-giuliani/
2020-10-28, 15:50
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Några ur Big Tech maffian utfrågas nu och det har ställts bra frågor hittills :

Mark Zuckerberg, others testify at Senate tech hearing

En del bakgrundsinfo och artiklar kan ni få om ni följer all klickbara länkar som börjar här (FB) Presidentvalet 2020
2020-10-28, 15:51
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
OT: Demokrati är överhuvudtaget ett sätt att köra över en befolkning. Demokrati finns för att lura människor att de har ett inflytande som de inte har, men det håller grytan kokande på rätt nivå, och den kokar inte över. Jag är för att sunda människor sätter sig upp mot detta när det behövs. Hade det varit upp till dig hade USA fortfarande varit en brittisk koloni.

OnT: Demokraternas ambition att avväpna USA är en anledning till att de kommer att förlora valet. Naturligtvis är jag för en beväpnad befolkning i en så pass ociviliserad och farlig region av världen som USA. Detta är faktiskt valets viktigaste fråga. Ska laglydiga amerikanska medborgare få försvara sig mot BLM's och ANTIFA's plundrings- och skövlingsvågor eller ska de knäböja för packet?

Du står för BLM, ANTIFA, upplopp, plundring och Defund the Police.

Jag står för ordning och reda. (Jag tror faktiskt att denna fråga får avgöra var jag står i valet mellan Biden och Trump.)

#Trump2020
Bra att du har en tro på vilken fråga som gäller
Problemet igen du har fel det handlar mer om hur han handskats med viruset det är vad som är på agendan, Dem enda som har andra frågor och skiter i viruset är dem som röstar på Trump!
2020-10-28, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I gårdagens radiointervju med Rudy Guiliani så berättade han att Trump kommer slå till stenhårt mot Tech jättarna efter att valet är över. Det är ju helt klart att "russia collusion" egentligen är "big tech collusion", detta kommer inte vara någon till gagn ur demokratisk aspekt i framtiden.

Hör intervjun med Rudy här: https://wabcradio.com/podcast/rudy-giuliani/

Det är naturligtvis ytterst tvunget. Dessa globala bolag har ett enormt inflytande över världen, och blandar sig även i det amerikanska presidentvalet på ett helt hutlöst vis.

Detta är synd för de hade kunnat vara en god kraft i världen om de förhållit sig neutrala.
2020-10-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Jo, jag vet.

Min poäng var mera att allt är inte så svart och vitt i denna fråga.

Aha okej, nej det är det ju inte. Det är en balansgång som gör att man kommer att falla av ibland och få ta tag med nya tag och korrigera för vilken ny fakta som kommer fram och hur man kan lösa problem och hålla igång restauranger och annat.

Där har ju Trump missat mycket. Han har i mina ögon inte ens försökt att ha en sådan diskussion. Han kan ju inte ha alla svaren men en offentlig diskussion hade kunnat hjälpa mycket för att få folk att fundera ut vad de kan göra för att minska smittspridningen men ändå få ekonomin i landet att fungera.

Som en tidigare i tråden skrev så trodde nog Trump att smittan skulle försvinna innan sommaren och han satsade då på att folk skulle se ekonomin som den viktigaste frågan. Han kunde inte ta in signalerna trots att han hade all möjlighet att få hjälp att samla in info. Men han hade ju plockat bort det Obamas administration hade i form av ett upplägg hur agera vid en pandemi. Och även löst upp gruppen som jobbat med att dela info med resten av världen i form av tester, skyddsutrustning, och info om virusstammar och allt å den vägen.
2020-10-28, 15:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Cook Political Report hade den som "Likely R" för 4 år sedan. Dvs 70-90% sannolik vinst.
Nu i tossup. Jag håller ju Trump som favorit i Texas, så vet inte varför du tycker att det är tjat. Det är jämnare där i år.

Och du svarade även på ett inlägg av mig tidigare:
Utan Florida för Trump är det extremt svårt. Glöm inte bort att staterna är korrelerade med varandra. Dvs om Trump förlorar Florida, med hög andel latinos samt vita äldre - så är det troligt att samma trend gäller även i Arizona.
Det finns korrelation även i Midwest. PA + WI + MI är lika varandra demografiskt och röstar lika.
Det här glömmer många bort och börjar med att sitta och räkna hur man kan komma till 270 (Trump kan förlora Iowa och ändå vinna!!) Det är matematiskt korrekt men det blir en märklig analys. Att inse att i ett scenario där Trump förlorar Florida så förlorar han troligtvis *mer* än bara Florida. Fattar du?
Att de har en liknande väljarbas betyder självklart inte att utfallen blir detsamma. Latinos är inte en homogen grupp och äldre vita är inte heller det. Även om Floridas Kubaner, Venezulaner och Vatos i LA var samma sak. och de vita äldre var nerflyttade från exakt samma stater så är USA gigantiskt stort och de olika staterna påverkas olika av politiken.

Din analys är märklig då det i praktiken innebär att om man vinner Iowa så vinner man valet. Då tar man PA+WI+MI Minnesota och Nevada på köpet. Självklart finns det skillnader mellan staterna och det är några procent som kommer skilja dem åt.
2020-10-28, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Bra att du har en tro på vilken fråga som gäller
Problemet igen du har fel det handlar mer om hur han handskats med viruset det är vad som är på agendan, Dem enda som har andra frågor och skiter i viruset är dem som röstar på Trump!

Du menar den relativt harmlösa influensan covid som målats upp som ett hot mot hela världen fast den inte har mycket större dödlighet än en vanlig influensa?

Håller helt med Trump om att samhällena måste öppnas upp, men att det bör göras med eftertanke och att alla strängt bör beordras att bära ansiktsmask. Försök tänk rationellt, en stor del av Asiens nya medelklass har redan kastats tillbaka i fattigdom, var ska det sluta om vi fortsätter stänga ner?

Nej Trump har helt rätt om att öppna upp, men har tyvärr varit irrationell angående ansiktsmasker.

#Trump2020
Senast redigerad av Sinestro 2020-10-28 kl. 16:01.
2020-10-28, 16:04
Medlem
Det är gött att se att bet365 nu börjar sänka oddset för Trump, och höja oddset för Biden. Det finns en anledning till att man gör så. Och det beror inte på att man är säker på att Trump kommer förlora. Precis som i förra valet.
2020-10-28, 16:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är naturligtvis ytterst tvunget. Dessa globala bolag har ett enormt inflytande över världen, och blandar sig även i det amerikanska presidentvalet på ett helt hutlöst vis.

Detta är synd för de hade kunnat vara en god kraft i världen om de förhållit sig neutrala.

Det jag hörde som var en ganska intressant vinkel var att man kommer ta bort Section 320 för dessa jättar, men behålla det för små bolag, så fram till att de är stora och har rejält inflytande får de agera bredare och med mindre ansvar för vad de publicerar än när de blivit stra som Google mfl. Detta är ju också mer rättvist då section 320 byggt många av bolagen och om man lagstiftar fel får motsatt effekt, dvs de stora är de enda som överlever, nu kommer de få sund konkurrens från någon som har mer möjligheter än jätten.

Detta kan bli riktigt bra. I den fria världen.
2020-10-28, 16:05
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Beträffande valet (I periferin)

Humor på hög nivå i senatens utfrågning just nu av big tech snubbarna från Twitter, Google och Facebook.
Man fick avbryta efter typ 20 minuter p.g.a. man inte fick någon kontakt med Zuckerberg. Blev han blockad av de sina egna? Eller sitter han i sitt förlovade land Israel och har problem med uppkopplingen?

Vi har alltså en av världens mäktigaste gubbar inom techvärlden som var oförmögen att koppla upp sig gentemot senaten och deras förhör. Vilken djävla sopa.

Och de andra mupparna. Jack Dorsey från twitter dyker upp med Jihadskägg och näsring, vilken djävla pajas.
Sedan har vi currymannen, Indiern Sundar Pichai. Har han ens ett uppehållstillstånd?

Vi får hoppas att Kommunisterna får svettas lite, men givetvis kommer ingenting att hända.

Klockren analys.

Tyvärr äger dom politikerna.
2020-10-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Att de har en liknande väljarbas betyder självklart inte att utfallen blir detsamma. Latinos är inte en homogen grupp och äldre vita är inte heller det. Även om Floridas Kubaner, Venezulaner och Vatos i LA var samma sak. och de vita äldre var nerflyttade från exakt samma stater så är USA gigantiskt stort och de olika staterna påverkas olika av politiken.

Din analys är märklig då det i praktiken innebär att om man vinner Iowa så vinner man valet. Då tar man PA+WI+MI Minnesota och Nevada på köpet. Självklart finns det skillnader mellan staterna och det är några procent som kommer skilja dem åt.

Du verkar inte riktigt vara ombord på vad det är jag säger. Självklart finns det procentuella skillnader mellan stater. Min analys är till för att upplysa om vad vi kan utröna för information av valet som helhet, i enskilda stater.

Jag säger inte att de är homogena grupper. Låt mig ställa frågan såhär:
Tror du att om Trump vinner 80% av vita äldre män (65+) i Florida, finns det någon stat där Biden vinner 80% av vita äldre män?

Naturligtvis inte. Sådan stor skillnad existerar inte. Gruppröstandet i USA är en av dom mer fascinerande aspekterna i valet eftersom det går att bygga modeller på ett helt annat sätt än i europeiska länder.
Det behöver inte bli samma utfall såklart i WI+PA+MI, men att en stat skulle vara jättestarkt åt ena hållet, och en annan åt det andra är helt enkelt inte förenligt med en rimlig analys. Så kommer det inte att bli.

Samma sak i "the sunbelt" där Floridas resultat kan komma att säga något om Arizona's'. Du tror väl inte att Trump vinner med 10% i Florida och förlorar med 20% i Arizona? Bara för att dra några siffror ur röven. Ditt svar borde vara nej. Och anledningen till att svaret är nej är för att demografin ser ut som den gör. Därför är också Florida superviktigt för Trump, eftersom det 1. utan den gör det att nå upp till 270 extremt svårt, och detta på grund av att andra stater som liknar Florida kommer att gå ungefär samma väg.

Man kan konstruera hejvilt på hur många olika sätt som helst för att få kandidat X att nå upp till 270. Biden vinner Alabama, säger vi. (För att de mindre begåvade läsarna skall förstå, det är ett hypotetiskt exempel) Vad tror du har hänt i Georgia isåfall? Om en Biden-vinst i Alabama inte skulle säga oss någonting om närliggande stater med liknande demografi skulle man inte kunna göra nån som helst analys. Alla stater är en tossup?
Senast redigerad av RussellHammond 2020-10-28 kl. 16:11.
2020-10-28, 16:13
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Din sort brukar ofta vara aktiva på hemsidor där det röstas. Men det är klart att du kan vara undantaget.

"Din sort"?

Vet inte riktigt vad detta utvecklades till men jag tänker absolut inte bli ovän med dig - dig eller någon annan för den delen heller - bara för att jag tycker Trumps rallyn är ytterst märkliga spektakel.

Skyr mjuktotalitarismen som brer ut sig i väst likt pesten jag med och skulle därför aldrig rösta på Biden om jag var en amerikansk medborgare. Att just Trump blev mannen som kom att kanalisera detta sunda missnöje mot eländet tycker jag dock är synd ur vissa aspekter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in