2020-10-28, 15:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Förra valet var det också tjat om Texas som en jämn stat. Slutade med 9% vinst för Trump

Nej, det var det inte. Strax före valet visade de sammanvägda mätningarna 9% överläge för Trump. 3-5 veckor före valet låg Clinton som bäst till men ändå 6-7% efter Trump. Det var nog ingen som spekulerade i att Clinton skulle kuna vinna Texas, vid valet 2016. Trump var överlägsen hela tiden.
2020-10-28, 15:35
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Cook Political Report hade den som "Likely R" för 4 år sedan. Dvs 70-90% sannolik vinst.
Nu i tossup. Jag håller ju Trump som favorit i Texas, så vet inte varför du tycker att det är tjat. Det är jämnare där i år.

Och du svarade även på ett inlägg av mig tidigare:
Utan Florida för Trump är det extremt svårt. Glöm inte bort att staterna är korrelerade med varandra. Dvs om Trump förlorar Florida, med hög andel latinos samt vita äldre - så är det troligt att samma trend gäller även i Arizona.
Det finns korrelation även i Midwest. PA + WI + MI är lika varandra demografiskt och röstar lika.
Det här glömmer många bort och börjar med att sitta och räkna hur man kan komma till 270 (Trump kan förlora Iowa och ändå vinna!!) Det är matematiskt korrekt men det blir en märklig analys. Att inse att i ett scenario där Trump förlorar Florida så förlorar han troligtvis *mer* än bara Florida. Fattar du?

Trump vinner ju Texas med 7-8% denna gång och Arzona med 4-5% toss up det är det bara i Era "tossiga" hjärnor.
2020-10-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Trump vinner ju Texas med 7-8% denna gång och Arzona med 4-5% toss up det är det bara i Era "tossiga" hjärnor.

Ska du inte återgå till att copy-pastea Larry Schweikarts twitterkonto?
2020-10-28, 15:37
Medlem
Davys avatar
Lite kul att läsa folks hunger efter att bli tillsagda och styrda av en politiker om vad man ska göra.

Exempel. I min värld är det helt sjukt att myndigheter kan förbjuda folk att gå till en strand. Och en väldigt stor del av jänkarna känner så, de vill inte bli tillsagda och styrda.

Det är väl uppenbart nu att människor resonerar väldigt olika om detta med corona världen över. Svårt för en politiker som gör alla nöjda.

Det finns inget rätt eller fel. Men som sagt, personligen tycker lockdown är sånt övergrepp på individens frihet att det rättfärdigar att avsätta politikern med våld.

Återigen, vi är alla olika. Det kommer inte gå att överbevisa någon.
2020-10-28, 15:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Pelosi blockerar en motion för ekonomisk stimulans på $1.8 biljoner, eller är jag felunderrättad?

Så ja, varför skulle folket rösta på de som vill se folk bli hemlösa?

Moscow Mitch och 10 andra republikaner vill inte släppa igenom något stödpaket på mer än 500 miljoner ovanpå att han vill att pengarna ska vara öronmärkta till företag
2020-10-28, 15:40
Medlem
Nixters avatar
Florida Update
IPEV = In Person Early Vote
Republikaner +382.207

Vi närmar oss nollpunkten i Florida med stormsteg.

Noterar även andra politiska rörelser i bla PA som visar på att ledande demokrater nu vet att de är på väg att förlora. Kul, vi kommer nog se vissa utspel där de som ligger på gränsen kommer vilja distansera sig från Creepy Uncle Joe.
https://www.timesleader.com/news/807692/solicitor-luzerne-county-not-alone-seeking-barretts-recusal

länk: https://dos.myflorida.com/elections/data-statistics/elections-data/
eller https://joeisdone.github.io/florida/
Senast redigerad av Nixter 2020-10-28 kl. 15:47.
2020-10-28, 15:41
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det kan aldrig vara normalt, ens i USA, att springa omkring med automatvapen vid/i Stadshuset. Tror inte att det var detta konstitutionens fäder tänkte på när de skrev följande, i konstitutionens andra tillägg; "En väl reglerad milis är nödvändig för säkerheten i en fri stat, därför skall folkets rätt att inneha och bära vapen inte inskränkas". Det är nämligen på denna mening som USAs hela hållning till vapen och individens rätt till att bära dessa, vilar.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

2A handlar om rätten att bära vapen. Inte behovet.
2020-10-28, 15:43
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Förra valet var det också tjat om Texas som en jämn stat. Slutade med 9% vinst för Trump
Tja vad ska man skriva.Demokraterna vill sluta med olja,banna Vapen och är emot Gud.Texas är i play Trump kampanjar inte i Texas.Man har sina egna privata Polls att tillgå
2020-10-28, 15:43
Medlem
IQ-145s avatar
Beträffande valet (I periferin)

Humor på hög nivå i senatens utfrågning just nu av big tech snubbarna från Twitter, Google och Facebook.
Man fick avbryta efter typ 20 minuter p.g.a. man inte fick någon kontakt med Zuckerberg. Blev han blockad av de sina egna? Eller sitter han i sitt förlovade land Israel och har problem med uppkopplingen?

Vi har alltså en av världens mäktigaste gubbar inom techvärlden som var oförmögen att koppla upp sig gentemot senaten och deras förhör. Vilken djävla sopa.

Och de andra mupparna. Jack Dorsey från twitter dyker upp med Jihadskägg och näsring, vilken djävla pajas.
Sedan har vi currymannen, Indiern Sundar Pichai. Har han ens ett uppehållstillstånd?

Vi får hoppas att Kommunisterna får svettas lite, men givetvis kommer ingenting att hända.
2020-10-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Lite kul att läsa folks hunger efter att bli tillsagda och styrda av en politiker om vad man ska göra.

Exempel. I min värld är det helt sjukt att myndigheter kan förbjuda folk att gå till en strand. Och en väldigt stor del av jänkarna känner så, de vill inte bli tillsagda och styrda.

Det är väl uppenbart nu att människor resonerar väldigt olika om detta med corona världen över. Svårt för en politiker som gör alla nöjda.

Det finns inget rätt eller fel. Men som sagt, personligen tycker lockdown är sånt övergrepp på individens frihet att det rättfärdigar att avsätta politikern med våld.

Återigen, vi är alla olika. Det kommer inte gå att överbevisa någon.

Kan bero på att många blir sjuka och tär på vården så att andra sjukdomar och problem inte kan tas hand om. Samt att det kostar pengar. Trump har ju nu sagt att alla ska få gratis vård också.

Vad gäller att försöka hålla samhället igång så måste man försöka minska smittspridningen så att inte hela samhället kollapsar. Fler företag går annars i konkurs och det blir en ond spiral.
2020-10-28, 15:47
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Kan bero på att många blir sjuka och tär på vården så att andra sjukdomar och problem inte kan tas hand om. Samt att det kostar pengar. Trump har ju nu sagt att alla ska få gratis vård också.

Vad gäller att försöka hålla samhället igång så måste man försöka minska smittspridningen så att inte hela samhället kollapsar. Fler företag går annars i konkurs och det blir en ond spiral.

Jo, jag vet.

Min poäng var mera att allt är inte så svart och vitt i denna fråga.
2020-10-28, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Några frågor till dig och dina QAnnon vänner;

Menar du på fullt allvar att du tycker att en omröstning i en demokratiskt vald församling, är att köra över en minoritet av befolkningen?

Skall alla, oavsett vad de tycker eller önskar, gällande aktuell eller kommande lagstiftning ha rätt att med vapen i handen försöka påverka omröstningen i den lagstiftande församlingen?

Menar du att det också borde vara på detta sätt i Sverige, och andra demokratiska länder?

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

OT: Demokrati är överhuvudtaget ett sätt att köra över en befolkning. Demokrati existerar för att lura människor att de har ett inflytande som de inte har, men det håller grytan kokande på rätt nivå, och den kokar inte över. Jag är för att sunda människor sätter sig upp mot detta när det behövs. Hade det varit upp till dig hade USA fortfarande varit en brittisk koloni.

OnT: Demokraternas ambition att avväpna USA är en anledning till att de kommer att förlora valet. Naturligtvis är jag för en beväpnad befolkning i en så pass ociviliserad och farlig region av världen som USA. Detta är faktiskt valets viktigaste fråga. Ska laglydiga amerikanska medborgare få försvara sig mot BLM's och ANTIFA's plundrings- och skövlingsvågor eller ska de knäböja för packet?

Du står för BLM, ANTIFA, upplopp, plundring och Defund the Police.

Jag står för ordning och reda. (Jag tror faktiskt att denna fråga får avgöra var jag står i valet mellan Biden och Trump.)

#Trump2020
Senast redigerad av Sinestro 2020-10-28 kl. 15:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in