2020-10-28, 15:03
Medlem
https://nyadagbladet.se/inrikes/lakare-fran-flera-lander-samlas-i-stockholm-i-ny-protest-mot-nedstangningar/

Protest planerad i Stockholm mot nedstängningar och sättet att räkna dödsfall bland annat.
Kanske något att ta upp på presskonferensen imorgon istället för att stå och rabbla massa siffror.
Senast redigerad av Alasar 2020-10-28 kl. 15:07.
Citera
2020-10-28, 15:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
»Folk« i andra länder är överlag tämligen ointresserade när det gäller att tycka något om andra länder, så det är fullkomligt oväsentligt att ägna sig åt sådana tankar. Länders förhållande och uppfattning om länder ligger på ett mycket högre plan än så och detta index visar att Sverige har står sig väl, trots alarmisternas hemskickrade blid.

Det får du gärna tro. Jag blir uppringd då och då av mina utländska släktingar som är förfärade över hur vi sköter saken. De är väldigt intresserade. Du verkar mer intresserad av Sverigebilden än av det egna folket som far illa och till och med dör. Men det är ok, man får tycka olika.
Citera
2020-10-28, 15:05
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
De dör av i snabb takt.

Nja, det kanske släpar. Men annars ser det ut som om sista dödsfallet på IVA i skåne var den 19 oktober. Dessförinnan var det i september.

Men du kanske har andra uppgifter?
Citera
2020-10-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Står ju nu klart att antikropparna klingar av redan efter några månader.

"En brittisk studie pekar på kallade antikropparna börjar minska inom bara några veckor efter infektion. Det är forskare på Imperial College i London som tagit prover på hundratusentals personer tre gånger mellan juni och september. I mitten av sommaren hade omkring sex procent av dem antikroppar, men i september hade nivån sjunkit till 4,4 procent."

Känns ju inte jättebra.

Den studien igen... självprovtagning med dåliga tester och med det mycket "förvånande" resultatet att antikroppar bildas till en viss nivå och sedan minskar successivt. Varför känns inte det jättebra? Så fungerar det och har alltid gjort.
Citera
2020-10-28, 15:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det får du gärna tro. Jag blir uppringd då och då av mina utländska släktingar som är förfärade över hur vi sköter saken. De är väldigt intresserade. Du verkar mer intresserad av Sverigebilden än av det egna folket som far illa och till och med dör. Men det är ok, man får tycka olika.

Ja, men du och dina släktingar har väl en generisk samsyn och de är knappast representativa för folk i allmänhet eftersom de känner till Sverige genom dig.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-10-28 kl. 15:08.
Citera
2020-10-28, 15:08
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Precis så är det! Han är galen.
*Det brinner i en kökspanna*
Tegnell: “vi har is i magen, läget är hyfsat under kontroll, så finns ingen anledning att göra något”

* huset brann ned*
Tegnell: ”Vi kan inte stoppa den här typen av bränder, vi måste lära oss att leva med dem under en längre tid”
https://twitter.com/wfaler/status/1321159853692407808

Nästa steg i Anders Tegnells resonemang är att ett hus som en gång har brunnit ner, inte kan brinna igen. Därför är det bara bra att så många hus som möjligt brinner ner, för att skydda mot bränder i framtiden.

Bland kommentarerna, så läste jag denna:
Alina Warne
Ett större hus brann ner i Norge.
Den kommentaren beskriver Anders Tegnells sätt att tänka.
Citera
2020-10-28, 15:12
Medlem
erwynns avatar
Inga länder som stramar åt friheten för deras medborgare verkar inte ägna en tanke på att stänga skolorna. Norge menar att det är viktigare än någonsin att umgås med sina klasskamrater.
Citera
2020-10-28, 15:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ja, det tycker jag. Vi kommer av allt att döma få färre döda än länder som kört med dubbla lockdown

Efter vårens chocksiffror ligger de svenska dödstalen fortfarande i toppskiktet i förhållande till capita.
Citera
2020-10-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nästa steg i Anders Tegnells resonemang är att ett hus som en gång har brunnit ner, inte kan brinna igen. Därför är det bara bra att så många hus som möjligt brinner ner, för att skydda mot bränder i framtiden.

Bland kommentarerna, så läste jag denna:
Alina Warne
Ett större hus brann ner i Norge.
Den kommentaren beskriver Anders Tegnells sätt att tänka.

Jag sagt det förr och säger det igen: AT är en mkt farlig person, med för mycket makt.

Jag fick dåliga vibbar redan i vintras.

Tokdåre.

En person som AT ska hållas kort. Annars tar han över allting, den pseudointellekuella clownen.
Citera
2020-10-28, 15:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja det är stort, så de har stränga restriktioner. Förutom för barn.

Verkligen. Tell me. Vad för slags stränga restriktioner har de i Norge? Får de inte gå ut? Är kollektivtrafiken stängd? Är det tvång på munskydd överallt, annars stränga böter? Vad för stränga restriktioner har de i Norge?
Citera
2020-10-28, 15:17
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Så är det ju. Blev dock extremt positivt överraskad över Region Stockholms siffra senaste dygnet.

Jag tycker tvärtemot att region Stockholm är oroande då de inte "fångar" korrekt antal smittade då de hemtest som skickas ut endast mäter virus i svalg vilket är emot vetenskapliga rekommendationer (näsa (yttre)+svalg).
Citera
2020-10-28, 15:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Den studien igen... självprovtagning med dåliga tester och med det mycket "förvånande" resultatet att antikroppar bildas till en viss nivå och sedan minskar successivt. Varför känns inte det jättebra? Så fungerar det och har alltid gjort.

Många hade ju hoppats på att det skulle byggas upp en flockimmunitet. Är det då bara 6% som bär på antikroppar efter ett kaos med mängder av svårt sjuka och döda så känns siffran väldigt låg. Har då den dessutom minskat till bara 4% efter några månader inser man att flockimmunitet genom nedsmittning aldrig kommer att inträffa. Att förorda något sådant är ungefär som att förorda nedsmittning av calicivirus, som leder till vinterkräksjuka. Immuniteten är fruktansvärt kort. Det finns ingen nytta. Befolkningen kommer aldrig bli immun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in