2020-10-28, 14:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Hoppas IMBILIDEN har vadderade väggar i sin covidsäkra bunker.

Sociala kontakter är överskattat. Det räcker med att man kommer ut några timmar mitt på dagen. Det är ändå så dåligt väder ute.
Viktigast är att vi alla håller oss friska och har hälsan. Covid19 är ett virus som man bara vill utrota.
Stora delar av Europa stänger nu ned. Läget är klart ansträngt och tyvärr går ju utvecklingen åt helt fel håll i Sverige. Startskottet var egentligen när man öppnade skolorna efter sommarlovet. Resultatet har nu börjat visa sig. Det är långt till nästa sommar, men jag hoppas vi har vaccin innan dess. Tycker trots allt det verkar hoppfullt, om man nu bara stänger ned så mycket som möjligt i väntan på vaccinet.
Citera
2020-10-28, 14:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Alarmisterna tål inte att höra sanningen märker jag.

Vems sanning, Socialstyrelsens? Det ör ju ni förnekare som inte tål sanningen.
Citera
2020-10-28, 14:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Regeringen flyger till Spanien och plockar hem barn med hänvisning till skolplikten

Ja, det skulle inte förvåna mig. Coronasjuka barn dessutom. Som man sedan sätter i skolbänken direkt utan karantän.
Citera
Medlem
Danske tal:
63600 test, 1017 smittede, 6 døde.

Sidste onsdag:
43500 test, 630 smittede, 2 døde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jävlar vad det ökar nu!

Långt över 2 tusen nya fall bara sedan igår och nästan 10 döda på ett dygn och vi är inte ens inne i november. Tittar man ut över omvärlden ser det inte mycket bättre ut där. Smittan ökar nästan lite överallt, liksom dödstalen

Det där vaccinet hade varit höggradigt intressant att få på plats, men det ligger väl närapå ett halvår bort i bästa fall. Bara jag, eller är det inte väldigt tyst från regeringens sida? Hur tänker de stoppa utvecklingen med alla sjuka och döda? Hur ska det gå till när man vägrar distansundervisning och tom en sådan enkel sak som att ställa krav på munskydd i offentliga lokaler och i kollektivtrafiken? Varför gör man ingenting?

Större delen av Europa kommer vara nära flockimmunitet till årsskiftet, går inte längre att hindra.
Citera
2020-10-28, 14:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ja det är oproportionerlig slagsida i debatten. 92000 gamla och skröpliga dör varje år. Det är nån form av sinnessjuk hets att man ska leva 6 månader till, kosta vad det kostar vill, om man lever ett värdigt liv eller som ett kolli i konstanta plågor spelar mindre roll. Dör man i Covid är det en ganska smärtfri och snabb död. Att leva med Cancer de sista åren är en betydligt värre plåga.

Och ändå ger man cancerpatienter palliativ cellgiftsbehandling för att ge dem några månader till? Mycket märkligt.
Citera
2020-10-28, 14:44
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ajajaj Norge går rakt emot professor IMBILDEN. Man inte bara håller skolorna öppna utan uppmanar barn att fira födelsedagar och Halloween tillsammans. De pratar om trams som "barn behöver sociala kontakter" och att "barn måste få leva som vanligt". Rekommendationen i Norge är dessutom en meters avstånd vilket också går rakt emot professor IMBILDENs forskning.

Kan man få ett uttalande av professorn som senast i helgen satt och berömde Norge?

Jaja.

Västmanland
Den största smittspridningen sker huvudsakligen i länets skolor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WOOvR2/larmet-till-regeringen-okad-smittspridning-i-17-av-21-regioner

Titta i faktarutan.
Fast det är säkert felaktig information enligt dig. Vet inte hur jag ens ids svara på ditt inlägg.
Citera
2020-10-28, 14:44
Medlem
Citat:
Sociala kontakter är överskattat. Det räcker med att man kommer ut några timmar mitt på dagen. Det är ändå så dåligt väder ute.
Viktigast är att vi alla håller oss friska och har hälsan. Covid19 är ett virus som man bara vill utrota.
Stora delar av Europa stänger nu ned. Läget är klart ansträngt och tyvärr går ju utvecklingen åt helt fel håll i Sverige. Startskottet var egentligen när man öppnade skolorna efter sommarlovet. Resultatet har nu börjat visa sig. Det är långt till nästa sommar, men jag hoppas vi har vaccin innan dess. Tycker trots allt det verkar hoppfullt, om man nu bara stänger ned så mycket som möjligt i väntan på vaccinet.
Tänkte mer på att det gör så otroligt ont banka huvudet i väggen i ren frustration och svära över att Norge inte förstår bättre.
Citera
2020-10-28, 14:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Större delen av Europa kommer vara nära flockimmunitet till årsskiftet, går inte längre att hindra.

Det tror jag i och för sig inte, men även om så skulle vara fallet är väl den ev immuniteten historia lagom till påsk då. Kanske går det att hålla i till sommaren, innan alla hinner bli reinfekterade.
Citera
2020-10-28, 14:45
Medlem
Citat:

Vad är din åsikt om dagens pressträff i Norge, där de uppmanar barn att träffas och leva som vanligt pga att det ät viktigt för dem med sociala kontakter?
Citera
2020-10-28, 14:46
Medlem
Även ni som inte tror på flockimunitet så är det väl där vi hamnar väldigt snart oavsett !!?
Citera
2020-10-28, 14:46
Medlem
Citat:
Det tror jag i och för sig inte, men även om så skulle vara fallet är väl den ev immuniteten historia lagom till påsk då. Kanske går det att hålla i till sommaren, innan alla hinner bli reinfekterade.

Fast hur många % kan återsmittas ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in