2020-10-28, 12:48
Medlem
Davys avatar
Om man vill att hela USA ska se ut som Chicago, San Francisco och Portland så bör man rösta på Sleepy Joe.
2020-10-28, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Cali är ingenting för någon numera. Riktiga IT-nördar åker till Schweiz eller Singapore.

Lägg av nu.
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Hoppas jag får äta upp min hatt, men känner mig allt mer säker på en Trumpförlust.

Hur tänker han? Pandemin har slagit ekonomin hårt, folk är arbetslösa, folk är döda etc. Han borde köra på budskap som: stimulus checks, jobb! och dylikt som skulle kunna få ut hans 2016 väljare på valdagen.
Jag tror inte att de bryr sig om Hunter Biden - vem gör det om pandemin slagit en ned i fattigdom?
Helt absurd strategi att sista veckan innan valet pusha Hunter som sitt största tema..
Han har ett vidöppet mål. Han borde spendera sina rallys i hårt slagna stater, opponera mot Pelosi och skrika sig hes om att han vill ge alla stinulus checks

Det känns som att 2016 Trump hade fattat det här och haft en helt annan taktik.

Om du bemödar dig att kolla på ett rally så ser du att det är jobb och ekonomi han pushar. Svårt att se att folk kommer tro att Joe kommer göra bättre än Trump på den fronten.
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Lägg ner för fan.

Du har anmärkningsvärt svårt att förstå var techbolagen ligger: Kalifornien, Seattle och Austin. Seattle och Austin är blå städer i annars röda stater. Seattle är såklart så stort så att hela staten blir blå.

Jag jobbar inom branschen, så har lite mer insikt än killgissningar. Men tack för din observation.
2020-10-28, 12:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
7 dagar kvar till valnatten.

Ska vi leka leken 'sa han det?'
Jag ställer 2 påståenden och ni svarar med ja eller nej

I ett rally i fredags sa presidenten

Ja eller nej

I ett annat rally sa president Trump

Ja eller nej
I Duluth, Minnesota, dagen innan han säger sig ha upptäckt att han var covid-positiv, ropade han att demokraterna och Biden vill spränga Mount Rushmore i luften - att de har direkta planer på detta. Jo, faktiskt.
2020-10-28, 12:53
Medlem
Davys avatar
Citat:

Ja eller nej

Ja eller nej

Svar ja på båda. Det stämmer ju.
2020-10-28, 12:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump ser både svarta och hispanics som "house negroes", som personer som kan få vara med på ett hörn om de är lydiga och tyst accepterar sin underordning under de stöddiga vita männen. Att en del färgade köper detta är beklagligt men knappast förvånande i deras situation.

De sydstatare som idag utgör en viktig del av Trumps väljarbas är samma grupp som på 50-60-talen stretade emot civil rights och de svartas frigörelse. När Kennedy och Johnson stöttade den svarta frigörelsen bytte dessa sydstatsdemokrater och hillbillies helt enkelt parti, konstigare var det inte. Idag är republikanerna Rasistpartiet, med samma insuttet rasistiska väljare.

...Ändå ökar Trump sina röster bland svarta i omnämnda sydstater. Hur går det ihop ?
Trump ökar ju dessutom högst noterbart bland Hispanics, det kanske starkaste väljarflödet är just därifrån i detta val, varför då, om han nu motarbetar dem ?
2020-10-28, 12:56
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag jobbar inom branschen, så har lite mer insikt än killgissningar. Men tack för din observation.

Nu blev det ännu roligare. Du jobbar inom branschen men är så lite insatt i var de främsta bolagen finns och funderar inte ens på att flytta dit? Hur många försök gjorde du att bli anställd hos Google innan du gav upp eller försökte du inte ens eftersom det är lönlöst för dig?

Alternativt att du ljuger för att slippa erkänna att demokratstyrda områden är där IT samlas.

Du är bara pinsam nu.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, korrigering krävdes.

Citat:

Ja eller nej

Ja eller nej
Haha! Vad som helst kan komma ur hans mun...det blir lika hysteriskt i vilket fall då allt kan vara sant.

Tycker vi kör coronalotto istället! Vad sägs? Hur många i administrationen kommer testa positivt innan valnatten? Jag har tidigare sagt 31. Med Pence debaclet så kan det säkert bli många fler.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-28 kl. 12:59. Anledning: Addendum
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Hoppas jag får äta upp min hatt, men känner mig allt mer säker på en Trumpförlust.

Hur tänker han? Pandemin har slagit ekonomin hårt, folk är arbetslösa, folk är döda etc. Han borde köra på budskap som: stimulus checks, jobb! och dylikt som skulle kunna få ut hans 2016 väljare på valdagen.
Jag tror inte att de bryr sig om Hunter Biden - vem gör det om pandemin slagit en ned i fattigdom?
Helt absurd strategi att sista veckan innan valet pusha Hunter som sitt största tema..
Han har ett vidöppet mål. Han borde spendera sina rallys i hårt slagna stater, opponera mot Pelosi och skrika sig hes om att han vill ge alla stinulus checks

Det känns som att 2016 Trump hade fattat det här och haft en helt annan taktik.

Det känns som om Trump från att ha gått från en räddande ängel position kombinerat med att vara underdog till att ställa sig i försvarsställning. Och sen dessutom gnälla. Han får tuffa frågor, men att media skriver om COVID för att attackera honom och reportrar är kriminella som ställer frågor. Det är som om han blivit ett OFFER på något sätt.
2020-10-28, 12:57
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
...Ändå ökar Trump sina röster bland svarta i omnämnda sydstater. Hur går det ihop ?
Trump ökar ju dessutom högst noterbart bland Hispanics, det kanske starkaste väljarflödet är just därifrån i detta val, varför då, om han nu motarbetar dem ?

Japp.

Citat:
Under Trump, black prison rate lowest in 31 years, Hispanics down 24%
https://www.washingtonexaminer.com/washington-secrets/under-trump-black-prison-rate-lowest-in-31-years-hispanics-down-24?fbclid=IwAR2m2vGTyYjOAG6Ppl1bOjeV s3WQV6J2FR-E8xS_pelC7QhvPCWb_mXqYnw
2020-10-28, 12:58
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Om du bemödar dig att kolla på ett rally så ser du att det är jobb och ekonomi han pushar. Svårt att se att folk kommer tro att Joe kommer göra bättre än Trump på den fronten.

Har sett flera rallys, senast ett till frukost idag.
Mycket China, Hunter, nån slänga mot Hillary. Nån video om Biden på social security.
Visst, men jag tror det är helt fel taktik för att få ut de väljare han behöver för att kunna vinna.
Han pratar om att han fick hem bilindustrin och dylikt. Visst, det hade säkert varit en fullt gångbar strategi - om det inte var för pandemin.
Väldigt lite om vad som faktiskt ska göras för de som drabbats hårt, bara att Biden skulle göra det sämre.
Tror som sagt att 2016 Trump hade insett det och haft Pelosi som huvudtema och pläderat villt om grandiosa checkar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in