2020-10-23, 19:57
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magday
Heej!
Letar efter en låt som är lik cotton eye Joe som också är svensk. I musikvideon dansar de på en bondgård och jag tror att det är en midsommarstång involverad. Någon som vet?
Drängarna - Vill du bli min fru?

Musikvideon verkar dock omöjlig att hitta då den verkar innehålla nåt som youtube vill censurera
Citera
2020-10-24, 16:37
Medlem
Försöker hjälpa en med en låt som han inte kan sjunga eller nynna men har info om musikvideo och ca årtal 95.
Musikvideon innehåller en lång latinosnubbe med snygga kläder och scarf. Han åker omkring i en 50-tals cabbe i mexikanska landsbygden eller liknande. Han hämtar upp dom andra i bandet med bilen och han spelar akustisk gitarr. En snygg tjej är med i bandet.skall påminna lite om how bizzare med OMC. Detta är infon jag har.
Citera
2020-10-28, 12:23
Bannlyst
vad heter låten som rullas i som rolllistan i james bond filmen license to kill? Alltså när filmen slutar.
Citera
2020-10-28, 12:52
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
vad heter låten som rullas i som rolllistan i james bond filmen license to kill? Alltså när filmen slutar.
Låten heter "If You Asked Me To" och sjungs av Patti LaBelle.
www.youtube.com/watch?v=Q0oQGuZePlI
Citera
2020-10-28, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Låten heter "If You Asked Me To" och sjungs av Patti LaBelle.
www.youtube.com/watch?v=Q0oQGuZePlI
tackar =) du grym, den är ganska "mysig" eller hur?
Citera
2020-10-30, 01:53
Medlem
okok1s avatar
Letar efter en låt. Tror det är ryska. En kvinna sjunger "ravetsa" i refrängen.
Citera
2020-10-30, 09:04
Medlem
D.J. Dee.M - Eternal.
https://youtu.be/QgPuqoLgvt0

En av mina absoluta favoritlåtar. Gick under namnet "Mega man theme" på Napster
Det är dock ingen afrikan i samplingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Hjälp mig hitta en låt det är en gammal teknolåt där texten är väldigt repetitiv och en afrikan sjunger "i am the creator, hahaha i am the creator"
Citera
2020-10-31, 08:37
Medlem
dysterklistrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas
Försöker hjälpa en med en låt som han inte kan sjunga eller nynna men har info om musikvideo och ca årtal 95.
Musikvideon innehåller en lång latinosnubbe med snygga kläder och scarf. Han åker omkring i en 50-tals cabbe i mexikanska landsbygden eller liknande. Han hämtar upp dom andra i bandet med bilen och han spelar akustisk gitarr. En snygg tjej är med i bandet.skall påminna lite om how bizzare med OMC. Detta är infon jag har.

Jag tror det skulle kunna vara Fastball - The Way som eftersöks.

https://youtu.be/X5jlTlUTWfQ
Citera
2020-10-31, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dysterklistret
Jag tror det skulle kunna vara Fastball - The Way som eftersöks.

https://youtu.be/X5jlTlUTWfQ
Tyvärr inte, mycket stämmer in i videon tydligen men mer latinostuk skall det vara.
Citera
2020-11-01, 00:40
Medlem
OleYellers avatar
Jag söker en låt jag blev påmind om i tråden. Minns inte mycket men den var nog på spanska eller portugisiska. Typ rap. Mellan 2000-2003, ca. Jag tror att det var så att refrängen sjöngs av en svart kille i svart keps, typ raiders, och solglasögon. Troligen i flanellskjorta också. Troligen sittandes i en cabriolet-Cadillac i natten.

Som sagt, svaga minnen..
Citera
2020-11-01, 00:57
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Drängarna - Vill du bli min fru?

Musikvideon verkar dock omöjlig att hitta då den verkar innehålla nåt som youtube vill censurera

Fungerar med dansk IP
Citera
2020-11-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag söker en låt jag blev påmind om i tråden. Minns inte mycket men den var nog på spanska eller portugisiska. Typ rap. Mellan 2000-2003, ca. Jag tror att det var så att refrängen sjöngs av en svart kille i svart keps, typ raiders, och solglasögon. Troligen i flanellskjorta också. Troligen sittandes i en cabriolet-Cadillac i natten.

Som sagt, svaga minnen..
https://youtu.be/48c7Y_MUHWQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in