2020-10-28, 11:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Väldigt mycket talar för att Trump kommer att vinna. Frågan är bara hur pass stort han kommer att vinna. Jag har en känsla av att en röd tsunami är på väg. Jag längtar verkligen till den 4:e november. Aldrig någonsin har jag gillat en politiker så mycket som Trump.

OK, vi förstår. Kanske dagens andra politiker gör dig besviken med sina försök till ening och sammanhållning.

Jag kan tipsa om att du kan titta längre bak i tiden för att hitta andra favoriter. Det fanns ett antal farbröder på 1930-1940-talen i Tyskland och Italien som du kan kolla närmare på?
2020-10-28, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/florida/
Ta denna site som riktmärke och balansera upp det med andra...

Leder Trump i Florida enligt svensk medai så leder han i Florida. Ditt skit intresserar inte mig. Det blir landslide Trump.
2020-10-28, 11:48
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Leder Trump i Florida enligt svensk medai så leder han i Florida. Ditt skit intresserar inte mig. Det blir landslide Trump.
Så pass nu är det MSN i Sverige som gäller för er Trumpsters, Vänder kappan som vinden den blåser snart är det väl tebax till FOX....
2020-10-28, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Trump har aldrig gjort något avtryck ordentligt avtryck att han eftersträvar "vit makt", allting förändras, hispanics går mot pro-life och konservativa värderingar. Motsättningar kan istället växa fram mellan afro-amerikaner och hispanics.
Det som går fram idag är patriotism.
Trump har hundvisslat till White Supremacists och folkliga rasister ända sedan 2015, gång på gång på gång. Hans väljarbas lutar sig tungt mot skikt som ser vit dominans som självklar och naturgiven.

Och "Mexico Wall", den stora samlande symbolen förra gången, handlade inte i första hand om ekonomi eller jobb, det handlade om att mobilisera och utnyttja hat mot Hispanics, de som inte är vita utan bruna och spansktalande. (Att ganska många exilkubaner stödjer Trump är inte på något vis en motsägelse till detta).
2020-10-28, 11:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Leder Trump i Florida enligt svensk medai så leder han i Florida. Det blir landslide Trump.

Mycket bra exempel på det man inom psykologikretsar kallar för "confirmation bias". Du avfärdar normalt svensk media som fejk och trams. Men den sekund de skriver något du gillar, då litar du på det till 100%.

Intressant!
2020-10-28, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Så pass nu är det MSN i Sverige som gäller för er Trumpsters, Vänder kappan som vinden den blåser snart är det väl tebax till FOX....

Jag är inte särskilt involverad i valet och bryr mig inte särskilt om vem som vinner utan jag har ett mer allmänt politiskt intresse. Men att Trump vinner är jag helt övertygad om. Så ta dina fördomar och placera dem där solen inte skiner.
2020-10-28, 11:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Japp, så ser det ut de facto men vi kommer tyvärr behöva vänta på resultaten från Pennsylvania och Wisconsin. (Kanske också Michigan, verkar lite snabbare där.)

Tidaspekten är det jag ser som det problematiska. Ju längre tid det tar desto mer desinformation och tvivel kan Trump &co börja skicka ut. Problemen blir värre om det ser riktigt jämnt ut i rostbältet.

Rent matematiskt har du rätt , men Floridas viktighet förhöjs med tanke på att dom kommer att vara klara med sin rösträkning samma natt. Vinst för Biden i FL gör det väldigt väldigt svårt elektorsmässigt för Trump men det har också den fördelen att det är svårare för honom att ifrågasätta andra staters resultat
Så är det vinner Biden Florida då lär det tystna på desinformationen från Trump lägret och plockar han rostbältet vilket han ser ut att göra just i denna stund så lär det bli kaos bland Trumpsters, Jag tror vis 01:00 kan man börja se vissa tendenser vart det pekar mot valresultatet och som jag gissar nu högt är ngn av de stora bolagen ut och gör projectionen om vem som blir nästa President....

https://www.270towin.com/maps/consensus-2020-electoral-map-forecast
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/national/

Sedan ser man på hur ställningen är nu i procent så ligger Biden ca 4,5% förde det Clinton hade 2016 samt att de stater Trump tog faller tillbaka mot Biden, Det kommer bli tungrott för Trumps kampanj om siffrorna står sig som dem gör i detta nu iom förtidsröstandet är så pass stort bland folket och många säget detta är viktigaste valet på årtusendet....
2020-10-28, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Mycket bra exempel på det man inom psykologikretsar kallar för "confirmation bias". Du avfärdar normalt svensk media som fejk och trams. Men den sekund de skriver något du gillar, då litar du på det till 100%.

Intressant!

Jag avfärdar media avseende viss rapportering. Rapporterar de att det går bra för Trump är det naturligtvis sant, eftersom de inte vill att det ska gå bra för Trump. Tämligen enkel logik för en logisk människa utan bias åt något håll avseende det här valet. Lutar nog något åt att jag hade velat att Biden skulle vinna t o m.

Trump kommer dock att vinna, det är tveklöst sant nu.
2020-10-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Intressant!

Kanske beror på att dom inte skulle skriva det om det inte är så eftersom dom hatar Trump. Så illa tvungna eftersom dom promotat Bidens ledning. Fundera på det du.
2020-10-28, 11:59
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Japp. Dems är så pass demokratiska att de vill att en person ska få rösta flera gånger...

Rent bullshit, valfusket är inte utbrett.
2020-10-28, 12:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Hela det här misstänkliggörandet av valprocessen är så fruktansvärt korkat. Titta tillbaka på bara det senaste decenniets presidentval. Det går inte att ha alla röster färdigräknade på valdagen, det är inget konstigt att röster (som är inlämnade inom ramen för hur länge man får rösta) fortsätter räknas i efterhand. Det är fullt legitimt.

Dåren försöker väl förbereda för en coup d’etat. Han kommer knappast acceptera en förlust.
Trump misstänkliggör allt och alla. Han är paranoid.
2020-10-28, 12:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
På tisdagen släppte Trumpstaben en ny kampanjvideo som sammanställt ett 30-tal gånger då president Donald Trump fördömt vit makt-rörelsen, skriver Fox News.

Den fem minuter långa videon innehåller totalt 38 gånger då presidenten, så sent som denna månaden, men också tillbaka till hans presidentkampanj 2016, samt i en intervju från början av 2000-talet, tar avstånd från olika grupper inom vit makt-rörelsen.,

I ett försök att locka svarta väljare släppte Trumpstaben nyligen en video, ”Joe’s Own Words,” där man anklagar Joe Biden för att ha en historik av rasistiska kommentar, så långt tillbaka som på 1970-talet.
https://www.aftonbladet.se/usa-val-2020-live/news/trump-foerdoemer-vit-makt-roerelsen-38-
gaanger-i-ny-kampanjvideo.CRbYAZE-U

Ja hur kan han komma undan med det? Joe var rasse polare med KKK-ledare. Ljugit om sin historia om att han modigt gått i parad med svarta för jämlikhet. Det var en LÖGN! Det uppdagades redan 1988 när han första gången ville bli president. Men ändå ifrågasätter ingen media detta!? Se på fakta istället. Det är mindre svarta i finkan nu i USA än när Obama/Biden styrde. Svarta liksom övriga USA har det bättre ekonomiskt idag än med Obama/Biden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in