2020-10-28, 11:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ja, det har han. Trump pressade Zelensky att leta skit på Biden inför valet 2020 och ville undanhålla militärt bistånd från Ukraina tills han fick sin vilja igenom. Samtalsloggar bekräftar detta. Med andra ord, utpressning.

Den s.k. Biden-skandalen är fortsatt utan bevis och t.o.m journalister på konservativa/höger mediekanaler som FoxNews och Wall Street Journal, som läst igenom alla ”dokument”, har kommit fram till att ingenting tyder på att Biden gjort sig skyldig till någonting.

Bedragaren Tony Bobulwhoski blev för övrigt ålagd att betala in 659,000 dollar till China BrandingGroup den 13/10. En dryg vecka senare dyker han upp i Trump-media (Breitbart, NY Post, Tucker Carlson) och sprider sin fake-historia i hopp om att det ska rädda hans skinn.

Skönt att du använder Foxnews som domstol.
Säger det mesta om ditt inlägg.
2020-10-28, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Whites" i vanlig mening, dvs personer som härstammar från vita europiska förfäder (och som inte är Hispanics/från Latinamerika), är redan idag i minoritet i USA bland den uppväxande generationen. År 2022, vill jag minnas, kommer "non-Hispanic whites" att utgöra mindre än 50% av befolkningen under 18 år, men eftersom denna grupp i amerikanska folkräkningar även innefattar personer från Mellanöstern och Nordafrika så är den med visshet under 50% "European, Christian ancestry Whites" redan nu. På 1950-talet var samma grupp runt 85% i hela befolkningen. Den snabbast växande gruppen idag är, just det, Hispanics, och det beror ännu mer på naturligt höga reproduktionstal än på invandring. Runt mtten av detta århundrade kommer minst en tredjedel av USA:s befolkning att vara Hispanics.

Om vi säger att Trump och hans fans också står och kämpar för ett USA med fortsatt tydlig vit dominans på alla områden, och dessutom vita *män*, så är det också tydligt att detta redan är en förlorad strid. Det går inte att återvända till ett 1950-tals-Amerika, till den kultur, de demografi och den värdebas som rådde då.

Trump har aldrig gjort något avtryck ordentligt avtryck att han eftersträvar "vit makt", allting förändras, hispanics går mot pro-life och konservativa värderingar. Motsättningar kan istället växa fram mellan afro-amerikaner och hispanics.
Det som går fram idag är patriotism.
2020-10-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, du har helt rätt! Jag blev förvånad när jag såg den diskussionen. Såvitt jag vet brukar det inte vara något problem, sena röstförsök stoppas.

Det är ett sätt att misstänkliggöra valprocessen förstås, stackars Trump är ju sååå misshandlad av alla! Han har ju rätt, men han stoppas ändå!

Hela det här misstänkliggörandet av valprocessen är så fruktansvärt korkat. Titta tillbaka på bara det senaste decenniets presidentval. Det går inte att ha alla röster färdigräknade på valdagen, det är inget konstigt att röster (som är inlämnade inom ramen för hur länge man får rösta) fortsätter räknas i efterhand. Det är fullt legitimt.

Dåren försöker väl förbereda för en coup d’etat. Han kommer knappast acceptera en förlust.
2020-10-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Hela det här misstänkliggörandet av valprocessen är så fruktansvärt korkat. Titta tillbaka på bara det senaste decenniets presidentval. Det går inte att ha alla röster färdigräknade på valdagen, det är inget konstigt att röster (som är inlämnade inom ramen för hur länge man får rösta) fortsätter räknas i efterhand. Det är fullt legitimt.

Dåren försöker väl förbereda för en coup d’etat. Han kommer knappast acceptera en förlust.

Enda chansen jag ser till att undvika det är en sån clear-cut landslide för Biden att det inte går att så några tvivel. Vid händelse av ett jämnt resultat i PA/WI/MI kommer Trump utnyttja situationen och jag ser inte varför andra republikaner skulle ha anledning att försöka stoppa honom. Vid en Biden-landslide kommer han att gnälla och sprida desinformation såklart, men då kommer mer klarsynta institutionalister inse att loppet är kört.

Florida blir viktigt. (Ingen är förvånad).
Troligtvis called på election Night och går FL Biden är Trump med största sannolikhet körd.
2020-10-28, 11:35
Medlem
Dems kan nog kallas soffliggarpartiet efter detta val.
Biden är varken svart eller kvinna och kommer inte att kunna attrahra några nya grupper men soffliggarna kommer öka i miljontals.
2020-10-28, 11:35
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Enda chansen jag ser till att undvika det är en sån clear-cut landslide för Biden att det inte går att så några tvivel. Vid händelse av ett jämnt resultat i PA/WI/MI kommer Trump utnyttja situationen och jag ser inte varför andra republikaner skulle ha anledning att försöka stoppa honom. Vid en Biden-landslide kommer han att gnälla och sprida desinformation såklart, men då kommer mer klarsynta institutionalister inse att loppet är kört.

Troligtvis called på election Night och går FL Biden är Trump med största sannolikhet körd.
Det räcker att Biden tar Rostbältet så är saken klar då är han över 270 men det finns andra delstater som han kan ta och Biden, Troligen så inser väl staben runt Trump att det böjar se mörkt ut men få han själv att inse det är svårt men troligt val resultat kommer ligga runt ca 300 elektorsröster på Biden +- 20 skulle jag gissa högt om man ser till hur polls och projectionerna ser ut för dagen!
2020-10-28, 11:36
Medlem
Detta är Trumps USA. De hatar demokratin och på uppmaning av den store ledaren gör de allt i sin makt för att störa/hota/skrämma folk som avviker från deras ideologi.

Citat:
You’re gonna vote for Trump whether you like it or not. You have no choice. We got you now, we got your plate number.
https://mobile.twitter.com/ajayrochester/status/1320148950398038016

Det är precis den här sortens beteende och retorik som Orange Mussolini uppmuntrar till.
2020-10-28, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond

Trump leder i Forida t o m enligt mainstream-media. Blir det en landslide så blir det Trump som gör en landslide.
2020-10-28, 11:40
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Trump leder i Forida t o m enligt mainstream-medai. Blir det en landslide så blir det Trump som gör en landslide.
Synar dina siffror ska du veta allt vad jag hittar är att Biden leder med 2-4% i mätningarna sista var från i går dessutom!
2020-10-28, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Synar dina siffror ska du veta allt vad jag hittar är att Biden leder med 2-4% i mätningarna sista var från i går dessutom!

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/trump-tar-ledningen-i-florida-g%C3%A5r-om-biden/vi-BB1asPXx?
2020-10-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det räcker att Biden tar Rostbältet så är saken klar då är han över 270 men det finns andra delstater som han kan ta och Biden, Troligen så inser väl staben runt Trump att det böjar se mörkt ut men få han själv att inse det är svårt men troligt val resultat kommer ligga runt ca 300 elektorsröster på Biden +- 20 skulle jag gissa högt om man ser till hur polls och projectionerna ser ut för dagen!

Japp, så ser det ut de facto men vi kommer tyvärr behöva vänta på resultaten från Pennsylvania och Wisconsin. (Kanske också Michigan, verkar lite snabbare där.)

Tidaspekten är det jag ser som det problematiska. Ju längre tid det tar desto mer desinformation och tvivel kan Trump &co börja skicka ut. Problemen blir värre om det ser riktigt jämnt ut i rostbältet.

Rent matematiskt har du rätt , men Floridas viktighet förhöjs med tanke på att dom kommer att vara klara med sin rösträkning samma natt. Vinst för Biden i FL gör det väldigt väldigt svårt elektorsmässigt för Trump men det har också den fördelen att det är svårare för honom att ifrågasätta andra staters resultat
2020-10-28, 11:44
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/trump-tar-ledningen-i-florida-g%C3%A5r-om-biden/vi-BB1asPXx?
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/florida/
Ta denna site som riktmärke och balansera upp det med andra...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in