Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
I just Wisconsin kan det bli viktigt då det är en av staterna som står och väger.
Det viktiga är dock att det ger fler delstater ammunition att sluta räkna om de känner för det.
Hm. Ja, det har du naturligtvis rätt i.
Media kommer ha ett tungt ansvar på sina axlar att förmedla att vi troligtvis inte har ett klart resultat tills på fredagen.
Det är ju uppfattningar om vad som skett/vem som får forma narrativet som slutligen spelar roll. Kommer allmänheten att få veta vid händelse av att Wisconsin exempelvis slutar räkna - hur många poströster ligger kvar oräknade? Jag ser framför mig #CountTheVotes trenda.
Dom är otåliga där borta på andra sidan Atlanten. Vana vid Election Night Calls osv. Formas en bild av att Biden går mot en landslide känns det ganska stabilt. Jag tror också att det finns figurer kring honom (Trump) som kommer försöka att hålla det under kontroll. Men det är bara gissningar, givetvis.
Här är en intressant artikel med Elissa Slotkin, kongressledamot från Michigan. Hon verkar ha tänkt över dessa frågor en hel del och tar upp en del av det vi talar om.
https://www.google.se/amp/s/www.politico.com/amp/news/magazine/2020/10/26/elissa-slotkin-michigan-election-day-431853