2020-10-28, 09:04
Medlem
Bobulinski blev varnad av Walker, "du kommer att begrava oss alla", en före detta tjänsteman i Bill Clinton och George W Bush administrationen. Som jag misstänkte. Denna affären är mycket större än någon trott!...https://nypost.com/2020/10/27/hunter-biden-emails-tony-bobulinski-says-he-was-warned-about-going-public/?utm_source=url_sitebuttons&utm_medium=site%20butt ons&utm_campaign=site%20buttons
Citera
2020-10-28, 09:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lågvattennivåer är desperata Biden fanatiker som alltså inte ens drar sig för att försvara incest och pedofili för att försvara sin tro. Allt är tillåtet bara Trump röstas bort.

Finns det verkligen någon som har försvarat incest och/eller pedofili i den här tråden??
Citera
2020-10-28, 09:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nu har gnews.org stuvat om bland länkarna: petat ner sexbilderna och lyft upp Hunters "erkännande" kring Kina-affärer. Vi får se under dagen vad syftet med denna ommöblering är...
Citera
2020-10-28, 09:09
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
FBI har laptopen. Men Kina har så mycket mer. Senaste läckorna av material är väl läkt från Kina? De säger sig även ha fruktansvärda övergrepp inspelade begångna av Hunter.

Jo jag vet, det var en följdfråga för att debunka den jag citerade.

Fler bilder... vet vi något om vilka flickorna på den nya fotoserien är?

Finns det fler systrar, kusinen och brorsdöttrar som Hunter Biden kan ha kört in kuken i?
Citera
2020-10-28, 09:12
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Jag blir lite deprimerad över hur denna tråd visar att den desinformation som Qanon, Murdoch och GRU prånglar ut faktiskt så otroligt djupt och solitt nått in hos svenska frifräsare här på nätets skuggsida. Men det säger kanske något om det svenska lynnet? Samma sak med Metoo egentligen – det är ALL IN på alla former av uppfattade revolutionära nyheter, finns ingen som helst källkritik och 100% flockbeteende.

I detta ärende kvarstår faktum: FBI har sagt att det inte finns något underlag värt att beakta: "we have nothing to add at this time to the October 19th public statement by the Director of National Intelligence about the available actionable intelligence." Och otroligt mycket konservativ media i USA har även de valt bort detta "scoop" efter ovan anledning och egna efterforskningar. Och de som tror att FBI har en politisk slagsida ska fundera på hur de hanterade nyheterna kring Clintons e-mail ett par veckor innan valet för fyra år sen.

Att tro på en deep state cover-up kring Hunter Bidens laptop och sprida vidare är något man sysslar med om man hängt för mycket på 4/8chan och alt-right YouTube, kanske samtidigt som man växlar mellan lite fiktion på tv och tv-spel. Man köper in i det kaosartade enda narrativet som republikanerna har för att hänga sig fast vid makten. Det kanske är den bubbla Trump själv lever i, och de flesta av hans blinda hantlangare, men det är ingenting man tror på om man är källkritisk och har huvudet på skaft – liberal vänster eller ej. DET är fakta.
Citera
2020-10-28, 09:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns det verkligen någon som har försvarat incest och/eller pedofili i den här tråden??

Bevisligen sådana som inte ens tycker man ska dra upp det. Ingen stor sak. Sådana som skulle vara eld och lågor om det säg gällde misstankar om detta mot Eric Trump. Där skulle det väl räcka med beviset om att knarka och knulla horor för att det skulle vara kört för farsgubben.
Citera
2020-10-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nu har gnews.org stuvat om bland länkarna: petat ner sexbilderna och lyft upp Hunters "erkännande" kring Kina-affärer. Vi får se under dagen vad syftet med denna ommöblering är...

Det var fan på tiden!

Det är det här jag har väntat på sedan dag 1. Intresset för Hunter Bidens sexuella natur, droganvändane och kukbilder har varit väldigt ointressant. Tragiskt....men i ett macro tänk så är det inte jätteviktigt... Jag vill veta om det finns någon sanning i "Konspirationen mot USA med Kina som drar i tåtarna".

Jag har bett om detta sedan början av tråden och detta får mig att dra på smilbanden.

Nu jävlar är det på riktigt!

Vill påminna snällt om dealen jag la fram i tidigare inlägg.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-10-28 kl. 09:18.
Citera
2020-10-28, 09:16
Medlem
https://www.foxnews.com/politics/plausible-deniability-tony-bobulinski-biden-family

Ju längre MSM försöker tiga ihjäl hela den här soppan ju värre blir det nog.
Dom gräver sin egen grav med sin ohederlighet, precis som trollen i tråden gör.
När ni förnekar precis allt hysterisk med, det är ”rysk desinformation”, ”Bobulinski är rättshaverist”, ”FOX är Trumpmedia”, ”bilderna/videorna är fabricerade”.

Ni är ju bara andra sidan på samma mynt som högerns värsta konspirationsteoretiker.
Vilket gör att man inte kan ta något ni säger på allvar.
Ni är precis det ni tror ni kämpar mot.
Citera
2020-10-28, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyrobber2018
Jag blir lite deprimerad över hur denna tråd visar att den desinformation som Qanon, Murdoch och GRU prånglar ut faktiskt så otroligt djupt och solitt nått in hos svenska frifräsare här på nätets skuggsida. Men det säger kanske något om det svenska lynnet? Samma sak med Metoo egentligen – det är ALL IN på alla former av uppfattade revolutionära nyheter, finns ingen som helst källkritik och 100% flockbeteende.

I detta ärende kvarstår faktum: FBI har sagt att det inte finns något underlag värt att beakta: "we have nothing to add at this time to the October 19th public statement by the Director of National Intelligence about the available actionable intelligence." Och otroligt mycket konservativ media i USA har även de valt bort detta "scoop" efter ovan anledning och egna efterforskningar. Och de som tror att FBI har en politisk slagsida ska fundera på hur de hanterade nyheterna kring Clintons e-mail ett par veckor innan valet för fyra år sen.

Att tro på en deep state cover-up kring Hunter Bidens laptop och sprida vidare är något man sysslar med om man hängt för mycket på 4/8chan och alt-right YouTube, kanske samtidigt som man växlar mellan lite fiktion på tv och tv-spel. Man köper in i det kaosartade enda narrativet som republikanerna har för att hänga sig fast vid makten. Det kanske är den bubbla Trump själv lever i, och de flesta av hans blinda hantlangare, men det är ingenting man tror på om man är källkritisk och har huvudet på skaft – liberal vänster eller ej. DET är fakta.
Vad var storyn som FBI inte såg någon anledningen att justera? Ditt ordbajsande här ovan är bara tomt skrammel om du inte fyller i den detaljen.
Citera
2020-10-28, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Det var fan på tiden!

Det är det här jag har väntat på sedan dag 1. Intresset för Hunter Bidens sexuella natur, droganvändane och kukbilder har varit väldigt ointressant. Tragiskt....men i ett macro tänk så är det inte jätteviktigt... Jag vill veta om det finns någon sanning i "Konspirationen mot USA med Kina i tåtarna".

Jag har bett om detta sedan början av tråden och det får mig att dra på smilbanden.

Osäker på om en site som av oberoende faktagranskare beskrivs som "Overall, we rate Gnews Questionable based on the promotion of conspiracy theories, propaganda, fake news, poor sourcing and a lack of transparency. (D. Van Zandt 2/9/2020) Updated (3/25/2020)" kommer ha någon större effekt på mittenväljarna eller etablerad media. Självaste Fox och CNN framstår som objektiva medier i jämförelse.

https://mediabiasfactcheck.com/gnews/
Citera
2020-10-28, 09:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Det var fan på tiden!

Det är det här jag har väntat på sedan dag 1. Intresset för Hunter Bidens sexuella natur, droganvändane och kukbilder har varit väldigt ointressant. Tragiskt....men i ett macro tänk så är det inte jätteviktigt... Jag vill veta om det finns någon sanning i "Konspirationen mot USA med Kina i tåtarna".

Jag har bett om detta sedan början av tråden och det får mig att dra på smilbanden.

Såklart har vare sig media eller Trump uttalat sig om en 50-årig mans sexliv och allmänna leverne - sant eller ej - då kan det lätt bli förtal (och det vinner ingen på). Vi andra har fått oss en inblick i hur eliten lever, något vi redan kände till. Kommer det politiska skandaler så hamnar saken i ett annat läge, vi får se vad som sker.

Tänk om Hunter själv misstänker att "riktigt jobbiga saker" kan finnas dokumenterat - vilken mardröm, och vilken magknip...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2020-10-28 kl. 09:23.
Citera
2020-10-28, 09:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet är just detta Pro Trump ylar och säger exakt som du gör utan ha en granskning av materialet som tex CNN - NBC - CBS - ABC har, Det handlar inte om att kasta ut en nyhet utan det handlar mer om granskning av mtrl och sedan var finns källorna + hur trovärdigt är allt detta!

FBI har granskat detta sedan dem fick en kopia av discen då ska du ställa dig frågan varför har dem inte gjort ngt, kan det vara så att dem ser att inget olagligt har skett av det som Hunter Biden haft på sin disc på datorn....

Tror nog dem har nagelfarit allt som funnits där och och kollat av allt och allting vad som funnits där och undersökt det, Tror du inte att dem skulle haft in folk på förhör om det hade varit ngt alvarligare eller vad?
Vad du eller jag tror är irrelevant. Nu har en polisanmälan upprättats mot presidentkandidatens son rörande allvarligt brott för snart ett år sedan (fakta) och nu ser vi spekulationer kring detta allvarliga brott pga att samma material som
FBI erhållit läcker. Detta är i sig en
nyhet.

Granskande journalistik handlar om att ta reda på vad som händer,
och då är det givet att kontakta FBI och kräva svar på hur de ser på materialet och vad som gör att utredningen tycks stå still. Finns inget olagligt i materialet bör förstås utredningen läggas ned, och då kan alla veta att ingenting kommer att framkomma i läckan mer än skvaller för Hänt I Vecket.

Du menade att detta inte är någon nyhet vilket förstås är ren lögn. Någon sitter med obehagligt material angående presidentkandidatens son och läcker detta droppvis. Det är en form av terrorhandling. Givetvis är detta en nyhet i sig, vart än kommande bevisning kan föra en granskande journalist.
Senast redigerad av LadySweden 2020-10-28 kl. 09:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in