2020-10-27, 23:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är ganska intressant att kolla på en stat som West Virginia. Givetvis kommer den att gå kassaskåpssäkert till Trump.

Men 2016 vann Trump med ofattbara 42.1 procentenheters marginal.
Idag visar sammanvägningen av mätningarna i staten på en Trump-ledning med 23 procentenheter.

Ca var 5:e röstande i den delstaten har alltså gått ifrån Trump till demokraterna.
2020-10-27, 23:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
En som inte registrerar parti slipper ju kontakter från partiet. Tänker du rösta demokratiskt i år tänker du exempelvis normalt ej besöka en röstlokal, den är infesterad av Corona och livsfarlig. Att oberoende Demokrater skulle agera annorlunda håller jag för osannolikt. Trump borde dessutom ha fler dolda väljare osv, men allt detta låter jag vara osagt.

Jag utgår dock från hur (och när) Republikaner respektive Demokratiska väljare röstar historiskt fyra val bakåt, detta applicerat på Oberoende väljare. Ganska korrekt tror jag. Dessutom är Trump vinsten i Florida så stor att skillnaden min-max inte är ett föremål för att kunna förändra utgången i Florida.

Mer spännande nu är ju PA, denna stat är en av fyra som kan ge Trump segern i valet. Han är nu ytterst när där. Fracking-fadäsen från Biden under debatten skapade kaos.

Hur ligger Trump till i PA?
2020-10-27, 23:23
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns de som har en starkare koppling till det land de föds i än det som deras föräldrar kommer ifrån dock

Absolut, det förekommer. Tyvärr knappast från de som jag pratade om.
2020-10-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Folk tycker dom har bättre levnadsstandard under Trump än under O'bomba.

Kinas fel.
BLM's fel.

Men du får inte glömma att det var en ekonomisk storkris när Obama/Biden tog över. Så folk fick det verkligen bättre. Och bättre och så fortsatte det till Trump sumpade i att försöka stävja smittspridningen så att så många som möjligt kan arbeta och fortsätta att konsumera. Och att inte tära på sjukvården och sjukvårdspersonalen så mycket för det kostar också.

Så frågan är om folk har Biden i gott minne att Obama och Biden vände ekonomin till något bra?
2020-10-27, 23:24
Medlem
0rganets avatar
Citat:
KLIPP OSANNING

Kinas fel.
BLM's fel.

Så det är sättet "Donald fixa de problemen HAN skapat?"?

Tycker det är ett lamt sätt att fixa att Donald hade det VÄRSTA massmordet i USA sedan 9/11.

Eller statsskulden..

Eller arbetslösheten.. (tips kolla upp FoxCon fabriken som Donald lovordade och om jag kommer ihåg rätt grävde spadtag med bossen för foxconn)

Eller massdemonstrationerna mot rasismen..

Men om du tycker det funka så tror du säkert på att man kan skylla allt på judarna..

Lite kul att JOe! tar upp vad som behöver åtgärdas istället för som Donald "det är CHIjjNA"

2020-10-27, 23:26
Medlem
Citat:

Pennsylvania är ju den "måste-stat" för Trump där han ligger sämst till, ligger efter med 5.3 procentenheter.

Förlorar Trump Pennsylvania så finns det ingen som helst väg till 270. Det är därför han kampanjar som en galning där. Förra gången knep han Pennsylvania med 0.7%.
2020-10-27, 23:32
Medlem
Jag vill än en gång poängtera hur jämnt det just nu är i North Carolina. IPSOS har en ledning för China-Joe med 49% mot 48% för Trump, tyvärr lite lång undersökningsperiod, 21--27 oktober.

Survey USA har släppt en OU, som visar 48% för Biden och 48% för Trump, undersökningsperiod 23--26 oktober.

Jag har även sett en undersökning som ger Biden en klar ledning i denna stat, men inget bryter den uppåtgående trenden för Trump. Jag har ju sagt att på onsdag kan vi lättare bedöma utvecklingen men vi får kanske vänta ända till fredag för att nå säkerhet i våra bedömningar.
2020-10-27, 23:33
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Om vi utgår från vänsterpolls leder Biden i snitt med 2.6% i de fem senaste pollsen i PA -- utan att räkna Trafalgar som noterar Trump vinst.

...2.6% för Biden är dödläge, i vänsterpolls.
2020-10-27, 23:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Tar du bort hela New York City av 2016 års valresultat i New York så vinner fortfarande Clinton New York. Vilket jag inte förstår varför man skulle vilja göra. Men det började med att du påstod att Texas är rödare än vad New York är blått, vilket inte stämmer.
Korrekt, men i utsträkning så är New York inte alls en lika blå stat som det Kalifornien eller Illinois är. Som jag redan har skrivit en 3-4 ggr nu, så avgörs valen i New York i NYC, och NYC och områden kring har tillsammans över 10 miljoner invånare - ngt som utgör mer än hälften av invånarna i staten New York. Men går man över alla distrikt, städer så ser man att skillnaden mellan demokrater/republikaner inte är så stor i New York, om vi bortser från NYC förstås. Det är en enorm skillnad mellan New York och andra blåa stater som Kalifornien eller Illinois, och gör man samma uträkning i Texas så innser man att Texas är en rödare stat än vad Texas är blå. Kort o gott
2020-10-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Pennsylvania är ju den "måste-stat" för Trump där han ligger sämst till, ligger efter med 5.3 procentenheter.

Förlorar Trump Pennsylvania så finns det ingen som helst väg till 270. Det är därför han kampanjar som en galning där. Förra gången knep han Pennsylvania med 0.7%.

Sammanvägt ligger han efter med 3,8% enligt RealClearPolitics men trenden verkar uppåtgående, SVAGT uppåtgående för Trump.

Jag tror vi får vänta till fredag med att göra en säkrare bedömning.
2020-10-27, 23:36
Medlem
IQ-145s avatar
Jag upprepar. För er som brukar dra till med siffror från t.ex. Florida. Var placerar ni alla s.k. ”No Party Affiliation” röster? Var hamnar de? (de är ju inte direkt obetydliga.)

Ifall man inte vet var dessa röster hamnar så är ju spekulationerna ganska överflödiga med tanke på hur jämnt det brukar vara i Florida.
2020-10-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Om vi utgår från vänsterpolls leder Biden i snitt med 2.6% i de fem senaste pollsen i PA -- utan att räkna Trafalgar som noterar Trump vinst.

...2.6% för Biden är dödläge, i vänsterpolls.

Du borde snäppa upp dig ett steg för att bli riktigt bidragande här i tråden. Du är lite biased.

Igår och idag har det kommit 8 polls från Pennsylvania.

Trump leder i en, med 2%. I övriga är det 5-8% ledning för Biden. Sammantaget är det nu 5.3% ledning för Biden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in