2020-10-27, 23:06
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Väldigt bra energi från Biden och från publiken idag. I Georgia!

Och det enda han pratar om är positiva saker som sammanhållning och utveckling.

Kontrasten till Trumps "mörkermöten" är helt extrem. En timme av komprimerat hat och mörker och hånande av alla motståndare och stater som inte håller med hans Strong-Man-ideer. Komma nerflygande till tonerna av "Macho Man". Vad fan...

Jupp med Joe! blir man glad av att höra och börjar tro att 2020 kommer ta slut en dag och vi kommer komma tillbaka till det normala och det funkar!

Donald har verkligen gått 100% hat, förminska alla motståndare och sedan säga han är den en guden som kan fixa detta han själv skapat..

2020-10-27, 23:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vill Donald fixa de problemen HAN skapat?

Vilka problem?

Joe Biden med O'bomba kunde ju göra något åt så folk slipper jobba två jobb. Men icke!
2020-10-27, 23:08
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Väldigt bra energi från Biden och från publiken idag. I Georgia!

Och det enda han pratar om är positiva saker som sammanhållning och utveckling.

Kontrasten till Trumps "mörkermöten" är helt extrem. En timme av komprimerat hat och mörker och hånande av alla motståndare och stater som inte håller med hans Strong-Man-ideer. Komma nerflygande till tonerna av "Macho Man". Vad fan...

Ja, jag trodde faktiskt Biden skulle vara rätt sömnig, men jag blev imponerad av energin här, betydligt mer än av hans insatser i debatterna. Han säger vad han de facto vill göra, låter genuint engagerad och empatisk, medan Trump står halvlutad mot talarstolen, slänger ur sig slöa förolämpningar och billiga skämt utan att säga ett konkret ord om sina mål för de kommande fyra åren. Som natt och dag.
2020-10-27, 23:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
1. Hur många har börjat rösta från förra veckan fram till valdagen (Trump väljare i majoritet)
2. Hur många röstar på valdagen (Trump väljare i 70% majoritet)
3. Hur stor del av de tidiga poströsterna kan tilldelas Trump ?
4. Trump har därutöver minst 325.000 rösters övervikt på valdagen från Rep.
Detta neutraliserar 650.000 oberoende röster för Biden, innan du kan räkna oberoende röster..

Trump vinner Florida.

Det finns ingen statistik på vad oberoende röstare brukar röstar?

Tror du det finns en skämseffekt i oberoende röstare så att dom väljer hellre att vara annonyma?
2020-10-27, 23:09
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror att Trump förlorar.

Det tror jag med.
2020-10-27, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag hänvisade till demografi. Att vita (män och kvinnor) röstade på Trump. Medan Latinos och svarta (män och kvinnor) röstade på Clinton. Man kan bryta ned det i många delar. Men demografiskt är det tydligt varför Trump ville bygga en mur, och varför demokraterna ville hindra honom.

Det handlar om demografi. och det är också det som inbördeskriget kommer att handla om. BLM är bara en försmak av vad som komma skall.
Och i inbördeskriget slåss de blåhåriga feministerna med fittmössor för demokraterna, tänker du? Eller är det kanske George Clooney som ska skickas ut i strid? Eller collagestudenterna som är så sköra att de måste ha safe spaces på campus så att de inte behöver höra hårda ord?

Ibland önskar man nästan att det blev inbördeskrig så vissa fick det wake up call som de behöver.
2020-10-27, 23:11
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
En djup okunskap om USA som land hör jag. Har du ens spenderat någon tid där?
Jag upplevde mer patriotism och kärlek till landet hos svarta befolkningen och framförallt invandrade latinos som upplever det som att USA gett dom en chans än vad du får från random svennebanan på ICA här hemma.

Inte ens GOP delar in på det viset. Klart många av dom bär rasistiska synpunkter. Men du vill få det till att dom hatar AOC på grund av hennes föräldrars ursprung. Dom hatar henne för att hon är vänster och verbal och vass på att spela samma spel. Dom delar helt enkelt inte din världsbild och skulle givetvis älska om fler invandrade grupper röstade på dem. De få dom har paraderar dom ju runt som satan för att få någon slags goodwill.

Ja, jag har mycket god kännedom när det gäller USA, och ja, patriotismen är i överlag hög hos de gamla slavättlingarna och t.ex. kubanerna i Florida, eller andra latinos som har flytt från förtryck. Men i just de fallen som jag diskuterade, AOC, Omar och Tlaib så rör det sig om en helt annan situation. Sen kan du gaffla på bäst du vill.
2020-10-27, 23:14
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Vilka problem?

Joe Biden med O'bomba kunde ju göra något åt så folk slipper jobba två jobb. Men icke!

Hur SER USA ut nu jmf med när han tillträdde?
Slipper flera IDAG två jobb (om de kan hitta dessa)..

Statsskulden, arbetslöshet, kravaller, massmord, hat-brott, upplopp... vill du ha mer exempel?

2020-10-27, 23:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hur SER USA ut nu jmf med när han tillträdde?
Slipper flera IDAG två jobb (om de kan hitta dessa)..

Statsskulden, arbetslöshet, kravaller, massmord, hat-brott, upplopp... vill du ha mer exempel?

Folk tycker dom har bättre levnadsstandard under Trump än under O'bomba.

Kinas fel.
BLM's fel.
2020-10-27, 23:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Det handlar inte om det. Det handlar om att ifall man inte har några blodsband till sitt (nya) land, så infinner sig inte heller kärleken/lojaliteten gentemot landet på samma sätt som om du har haft en släkting som t.ex. har offrat sitt liv i krig för landet.

Finns de som har en starkare koppling till det land de föds i än det som deras föräldrar kommer ifrån dock
2020-10-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Ja, jag har mycket god kännedom när det gäller USA, och ja, patriotismen är i överlag hög hos de gamla slavättlingarna och t.ex. kubanerna i Florida, eller andra latinos som har flytt från förtryck. Men i just de fallen som jag diskuterade, AOC, Omar och Tlaib så rör det sig om en helt annan situation. Sen kan du gaffla på bäst du vill.

Gott så. Du om jag förstår dig rätt gör analysen att AOC hatar USA och allt det står för, och det springer ur hennes ursprung på något mystiskt vis?
Jag menar att anledningen till att AOC är en polariserande figur är för att hon uppenbarligen är en skicklig retoriker, hotar många stora spelares intressen, och är allmänt långt till vänster politiskt. Exakt 0 med varifrån hennes föräldrar kommer. Då förstår dom som läser också.
2020-10-27, 23:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Det finns ingen statistik på vad oberoende röstare brukar röstar?

Tror du det finns en skämseffekt i oberoende röstare så att dom väljer hellre att vara annonyma?

En som inte registrerar parti slipper ju kontakter från partiet. Tänker du rösta demokratiskt i år tänker du exempelvis normalt ej besöka en röstlokal, den är infesterad av Corona och livsfarlig. Att oberoende Demokrater skulle agera annorlunda håller jag för osannolikt. Trump borde dessutom ha fler dolda väljare osv, men allt detta låter jag vara osagt.

Jag utgår dock från hur (och när) Republikaner respektive Demokratiska väljare röstar historiskt fyra val bakåt, detta applicerat på Oberoende väljare. Ganska korrekt tror jag. Dessutom är Trump vinsten i Florida så stor att skillnaden min-max inte är ett föremål för att kunna förändra utgången i Florida.

Mer spännande nu är ju PA, denna stat är en av fyra som kan ge Trump segern i valet. Han är nu ytterst när där. Fracking-fadäsen från Biden under debatten skapade kaos.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-27 kl. 23:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in