Citat:
Ursprungligen postat av
syserror
Vi kan se EU är extrem svag jämfört med USA. Och är ändå USA som har val.
Sedan börjar vi närma oss närmare 3X högre dagligt antal Corona fall innan var före förra lockdown.
DAX nere på sin kritiska 12000 nivå, bryts den ser jag möjligt för inne i en blodig krasch igen. Kan ge ner till 11500 som Max för inte se det hända.
Absolut, men denna information ... att det kommer en andra våg; är detta verkligen att betrakta som en nyhet? Jag vill minnas att det är fler, precis som jag, som redan var på det klara med detta så lång tid sedan som i februari. Projektionerna började jag själv med redan i oktober förra året, något mer under november och december givetvis.
Jag kan tänka mig att du tillhör dem som nu inte sitter helt överraskad.
Nivån på DAX och för i princip alla index betraktar jag mer som ett djävla 'fuckande' för att uttrycka det milt. Det ska och är trots
aldrig någonsin väldigt enkelt att ta riktigt bra entries. Om så var fallet skulle vi inte konsekvent ha folk som ställer sig utanför marknaden vid samtliga tillfällen när detta är som sämst.
Tänker också fortfarande tillbaka på användaren som för över 5 månader skrev inlägget om att Corona var över och att tråden nu kunde låsas. Något som var festligt så och som fortfarande är festligt då det utgör ett så väldigt tydligt exempel på hur fördjävla konstigt folk tänker.