2020-10-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Kommer alltid små bounce back även i en fallande trend men om du inte är snabb ut så.

Och du vill inte sitta där om bryter 12000 nivån. Men visst vi lär se både många köp på den nivån även short. Så runt 11950 bör man kolla på om bryter under.

Många som pratar om den nivån. Läste någon annanstans om 12000 nivån precis innan du skrev inlägget.

Amerikanerna klagar på att eu drar ner us
Citera
2020-10-27, 18:27
Medlem
TheRiddle-s avatar
Har själv gått ut nu med ca hälften och hoppas på en 10-20% ner iaf. Men vem vet. Köpte på mig ett gäng räntepapper istället under tiden och räknade ut att jag får ganska exakt till en pizza om dagen på dom.
Citera
2020-10-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Har själv gått ut nu med ca hälften och hoppas på en 10-20% ner iaf. Men vem vet. Köpte på mig ett gäng räntepapper istället under tiden och räknade ut att jag får ganska exakt till en pizza om dagen på dom.

Det låter värdelöst med en pizza om dagen. Det kan du ta på någon minut trade på marknaden med fåtal punkter.
Citera
2020-10-27, 18:44
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Vi kan se EU är extrem svag jämfört med USA. Och är ändå USA som har val.

Sedan börjar vi närma oss närmare 3X högre dagligt antal Corona fall innan var före förra lockdown.

DAX nere på sin kritiska 12000 nivå, bryts den ser jag möjligt för inne i en blodig krasch igen. Kan ge ner till 11500 som Max för inte se det hända.

Absolut, men denna information ... att det kommer en andra våg; är detta verkligen att betrakta som en nyhet? Jag vill minnas att det är fler, precis som jag, som redan var på det klara med detta så lång tid sedan som i februari. Projektionerna började jag själv med redan i oktober förra året, något mer under november och december givetvis.

Jag kan tänka mig att du tillhör dem som nu inte sitter helt överraskad.

Nivån på DAX och för i princip alla index betraktar jag mer som ett djävla 'fuckande' för att uttrycka det milt. Det ska och är trots aldrig någonsin väldigt enkelt att ta riktigt bra entries. Om så var fallet skulle vi inte konsekvent ha folk som ställer sig utanför marknaden vid samtliga tillfällen när detta är som sämst.

Tänker också fortfarande tillbaka på användaren som för över 5 månader skrev inlägget om att Corona var över och att tråden nu kunde låsas. Något som var festligt så och som fortfarande är festligt då det utgör ett så väldigt tydligt exempel på hur fördjävla konstigt folk tänker.
Citera
2020-10-27, 18:53
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Det hade varit nice att säga upp sig och bara sitta framför en dator och leta lägen att gå in efter corona

Man ska inte tro, men jag har väldigt svårt att tro att det inte kommer någon form av uppgång imorgon efter den här negativa starten på veckan.
Dax framförallt har sett riktigt dyster ut.

Du kan köra något bara på dagliga eller endast 4h också, men det blir ju något annat än att 'vara med när det händer' så att aäga.

DAX ser ut som skit, dvs läge att jaga köplagen och ha något mer tolerans för att många köp kan gå snett. Till slut för man en bra position även om vägen dit, särskilt när det är som nu, kan vara överdjävligt dryg och kräver en massa svärande.
Citera
2020-10-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Absolut, men denna information ... att det kommer en andra våg; är detta verkligen att betrakta som en nyhet? Jag vill minnas att det är fler, precis som jag, som redan var på det klara med detta så lång tid sedan som i februari. Projektionerna började jag själv med redan i oktober förra året, något mer under november och december givetvis.

Jag kan tänka mig att du tillhör dem som nu inte sitter helt överraskad.

Nivån på DAX och för i princip alla index betraktar jag mer som ett djävla 'fuckande' för att uttrycka det milt. Det ska och är trots aldrig någonsin väldigt enkelt att ta riktigt bra entries. Om så var fallet skulle vi inte konsekvent ha folk som ställer sig utanför marknaden vid samtliga tillfällen när detta är som sämst.

Tänker också fortfarande tillbaka på användaren som för över 5 månader skrev inlägget om att Corona var över och att tråden nu kunde låsas. Något som var festligt så och som fortfarande är festligt då det utgör ett så väldigt tydligt exempel på hur fördjävla konstigt folk tänker.

Inget är en nyhet för mig, började redan i Jan analysera och visste skulle bli kaos. Satt redan i slutet av Feb sa skulle bli total spridning och skulle bli stora konsekvenser och fåtal veckor efter blev det en total lockdown i världen. Och sa även så fort lockdown släpper kommer spridas igen för krävs fortfarande en enda smittad för ska ske.

Dock det intressanta i det hela är hur olika länder agerar med lockdown och stimulanser mer.

Det ingen vet är hur dom kommer agera nu med en andra våg som är flera gånger värre innan förra lockdown.

Och hur mycket mer stimulanser är ens möjligt? Det som redan varit innan nu är ju inga små saker prata om. Skulle fysiskt pengar används hade all världen träd redan skövlats för klarar trycka alla pengar.

Jag tradar allt globalt så även A50 och IBEX som exempel. IBEX väldigt svagt men där ser fördel med större uppsida sedan.

Men är fortfarande sista dagar ex DAX tagit större nedgång. Ex tech selloff i USA tog inte speciellt hårt i jämförelse mot EU.
Citera
2020-10-27, 19:36
Medlem
Citat:
Du kan köra något bara på dagliga eller endast 4h också, men det blir ju något annat än att 'vara med när det händer' så att aäga.

DAX ser ut som skit, dvs läge att jaga köplagen och ha något mer tolerans för att många köp kan gå snett. Till slut för man en bra position även om vägen dit, särskilt när det är som nu, kan vara överdjävligt dryg och kräver en massa svärande.

Rsi är runt 30 nu på dagliga DAX. Var tvungen att testa en long position på 12000.
Efter två katastrofdagar måste det snart vända.
Citera
2020-10-27, 19:50
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Rsi är runt 30 nu på dagliga DAX. Var tvungen att testa en long position på 12000.
Efter två katastrofdagar måste det snart vända.

Ja, RSI på 30 på dagliga för DAX har inte synts till sedan absoluta botten i mars. Det är relativt hela uppgången därför väldigt lågt. Det som kan hända och som ibland händer är dock att det sedan går i sidled och sedan går ännu mer ned varpå den absoluta botten snarare har en högre RSI och så. RSI är ju inget som 100% säger A eller B utan bara en av alla indikatorer som finns. :)

För 4h står RSI på 22.4 och MFI på 2.0 (av 100) för DAX, det är också väldigt lågt.

Intressant i sammanhanget är att S&P i princip bara går i sidled och rentav upp något sedan dess botten tidigare. De europeiska börsernas nedgång är därför svårt att inte sätta ett par ??? kring.
Citera
2020-10-27, 20:02
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Det låter värdelöst med en pizza om dagen. Det kan du ta på någon minut trade på marknaden med fåtal punkter.
Behövs inga större pengar för att göra såna grejer heller för den delen. Men har inte lust att sitta och greja med såna smågrejer annat än för övnings skull ibland.
Citera
2020-10-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ja, RSI på 30 på dagliga för DAX har inte synts till sedan absoluta botten i mars. Det är relativt hela uppgången därför väldigt lågt. Det som kan hända och som ibland händer är dock att det sedan går i sidled och sedan går ännu mer ned varpå den absoluta botten snarare har en högre RSI och så. RSI är ju inget som 100% säger A eller B utan bara en av alla indikatorer som finns.

För 4h står RSI på 22.4 och MFI på 2.0 (av 100) för DAX, det är också väldigt lågt.

Intressant i sammanhanget är att S&P i princip bara går i sidled och rentav upp något sedan dess botten tidigare. De europeiska börsernas nedgång är därför svårt att inte sätta ett par ??? kring.

Ser inte så ljust ut för min dax position. Terminerna får jobba hårt över natten.
Nere på 11937 nu. Syserrors stöd är brutet.

Ser ut som slutet av en head and shoulders
Senast redigerad av Temujin56 2020-10-27 kl. 22:09.
Citera
2020-10-27, 22:32
Medlem
Klappasäftens avatar
Nu när DAX rört sig under SMA200 på 12000 punkter vad kommer hända nu? Använder ni ATR också? NASDAQ 500 Large Cap ligger fortfarande över SMA100.

Det är väl NASDAQ 500 Large Cap man använder?

Citat:
Inget är en nyhet för mig, började redan i Jan analysera och visste skulle bli kaos. Satt redan i slutet av Feb sa skulle bli total spridning och skulle bli stora konsekvenser och fåtal veckor efter blev det en total lockdown i världen. Och sa även så fort lockdown släpper kommer spridas igen för krävs fortfarande en enda smittad för ska ske.

Dock det intressanta i det hela är hur olika länder agerar med lockdown och stimulanser mer.

Det ingen vet är hur dom kommer agera nu med en andra våg som är flera gånger värre innan förra lockdown.

Och hur mycket mer stimulanser är ens möjligt? Det som redan varit innan nu är ju inga små saker prata om. Skulle fysiskt pengar används hade all världen träd redan skövlats för klarar trycka alla pengar.

Jag tradar allt globalt så även A50 och IBEX som exempel. IBEX väldigt svagt men där ser fördel med större uppsida sedan.

Men är fortfarande sista dagar ex DAX tagit större nedgång. Ex tech selloff i USA tog inte speciellt hårt i jämförelse mot EU.

Det var en riktig tech selloff förra månaden men den återhämtade sig sedan nu är det en pullback igen. Just techmarknaden borde ju klara sig ganska väl?

Citat:
Ja, RSI på 30 på dagliga för DAX har inte synts till sedan absoluta botten i mars. Det är relativt hela uppgången därför väldigt lågt. Det som kan hända och som ibland händer är dock att det sedan går i sidled och sedan går ännu mer ned varpå den absoluta botten snarare har en högre RSI och så. RSI är ju inget som 100% säger A eller B utan bara en av alla indikatorer som finns.

Du glömde att S&P gick ned väldigt mycket i början av September?

Citat:
Mini F är också Bull/Bear. Olika produkter bara med olika styrkor och svagheter.
Om du tänkt från början ligga lång tid är terminerna (dvs mini futures) att föredra som du är inne på.Det finns dock inget som säger att du inte kan sälja ett Cert och senare köpa en termin i samma tillgång, det är inget SWAT-team som bryter sig in genom dina fönster om du gör så.

En av mina längsta positioner i OMX var från början i ett Cert som senare i april, om jag minns rätt, byttes ut. För positioner där du ligger lång tid är något lägre hävstänger att föredra också, tänk typ 3-5x om det är något mer normalt som OMX. Högre hävstänger än så kombinerat med lång tid blir något psykiskt påfrestande för de flesta kan man tänka sig. Det är något tungt att ha positioner som går +/-30% per dag.

Vad är skillnaden mellan en cert och termin?
Senast redigerad av Klappasäften 2020-10-27 kl. 22:53.
Citera
2020-10-28, 08:28
Medlem
Blodbad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här