2020-10-27, 20:35
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Finns det nån dubbelblind studie som visar att det räcker med svalg ;-) Tengele slirar på vetenskap som vanligt.

Om man testar sig så vill man ju veta om man har covid19 eller ej. Får man negativt resultat går folk tillbaka till jobbet så false negatives är illa.

Haha, nä han sa bara i förbifarten när någon frågade ang. frågan från de dövas ungdomsprogram 8 oktober att det inte var något problem (att testerna inte var helt korrekta) för de som var hemma var inte de som var sjuka och skulle ändå inte hamna inom sjukvården.

https://www.youtube.com/watch?v=E96Cg8pyq7k&t=2108s
Citera
2020-10-27, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Italien har tydligen problem igen, bland annat i Lombardiet som drabbades så hårt i våras:

https://www.sydsvenskan.se/2020-10-27/italienskt-dodstal-hogsta-sedan-i-maj

Var tog flockimmuniteten vägen?

Forskarna står ju helt rådvilla huruvida det ens existerar antikroppar efter att man haft C19, åtminstone 3-4 månader efter sjukdomen.

Sen är ju dygnssiffrorna från våra 5 största länder i Europa direkt systemhotande.

Det kommer bli dunderknas under -21.
Citera
2020-10-27, 20:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Forskarna står ju helt rådvilla huruvida det ens existerar antikroppar efter att man haft C19, åtminstone 3-4 månader efter sjukdomen.

Sen är ju dygnssiffrorna från våra 5 största länder i Europa direkt systemhotande.

Det kommer bli dunderknas under -21.

Jo det ser ut som vi har en tung och mörk höst/vinter framför oss. Något vaccin har vi inte i sikte heller, vi får lägga hoppet till Maduros mirakeldrog.
Citera
2020-10-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tittar också mycket på Europa-siffran. Worldometers har ingen bra graf på Europa med jag skulle tro att dagens dödstal är det mesta sedan maj.

Jag tycker också det är tragiskt att europeiska länder inte kan klara detta bättre. Med t ex smittspårning, masstestning.... Använd kunskap! Som Sydkorea.

Sedan finns det faktiskt Europeiska länder som klarat det mycket bra. T ex Tyskland har agerat både kompetent och med vilja att skydda sin befolkning.

Och så finns det Europeiska länder som t ex Sverige som styrts av inkompetenta stollar som snöat in på flockimmunitet och som tycker ättestupa är schysst.

WHO har en med ganska bra uppdelning på världsdelar över diagnostiserade och döda.

https://covid19.who.int/
Citera
2020-10-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Tyskland har också problem.

Tyskland har stora problem o befolkning har haft en del stora demonstrationer mot Covid-19
Citera
2020-10-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja jag såg det. Worldometers:

"33,417 new cases and 523 new deaths in France"

Så många dödsfall har de inte rapporterat en enskild dag sedan april.

Kan det vara frågan om något slags klumprapportering? I våras gjorde Frankrike det. Ibland kom det sjukt stora siffror när de rapporterade in hur många som dött på äldreboenden.

Så fungerar statistisk inrapportering i Italien och Spanien så det är väl inte omöjligt; Frankrike är känt för sin hopplöst tröga byråkrati.

Allt detta avspeglas i dessa länders sinnessjuka ”policy” med masktvång utomhus (!) och utegångsförbud på natten. Långsam och ineffektiv offentlig sektor, medborgarfientlig alarmism.
Citera
2020-10-27, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
"Galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat"
Albert Einstein

Ska vi låta Tegnell försätta oss i samma situation som i våras? Nu får politikerna gripa in och ta bort honom. Han fick en chans och misslyckades kapitalt med flockimmunitetstrategin. Tror Tegnell att han ska lyckas om vi försöker igen?

Kickar de Tegnell har de ingen att skylla på.

Jag menar.. man har väl inte gjort några förändringar sedan i våras utan alla åtgärder för att förbättra landet och dens framtida motstånd mot pandemier kommer ske om några år.

Det är kört.
Vi är i oktober nu och läget är redan tufft.
Tänk om 3 månader.
Citera
2020-10-27, 20:43
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Tyskland har också problem.
Jodå. Jag ser ökningen i Tyskland.

Tyskland har total förlorat 122 själar per miljon till Covid. Men UK, Fra, Ita, Spa, Swe ligger alla över 585 per miljon.

Visst kan Tyskland få mycket problem men de agerade resolut för att hejda smittan i våras och jag förmodar att de kommer göra det igen.

Eventuell ny nationell lockdown på gång i Tyskland:
https://www.dw.com/en/coronavirus-germany/a-55412332, idag
Citera
2020-10-27, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jo det ser ut som vi har en tung och mörk höst/vinter framför oss. Något vaccin har vi inte i sikte heller, vi får lägga hoppet till Maduros mirakeldrog.

Ryssarna och kineserna pumpar ju ut sin variant just nu, men det är väl alldeles för politiskt inkorrekt att köpa in dessa till EU, samtidigt som man bedriver "krig" mot dessa länder...

Forsätter dessa katastrofsiffror vi ser just nu nere i kontinental europa några veckor till så kanske det ändras.

Lockdown hjälper ej, enbart ett vaccin.
Citera
2020-10-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är inte Bergamo som är hårt drabbat denna gången om jag förstår det rätt. Lombardiet är rätt stort, finns Milano och andra stora städer där. Lombardiet har lika stor befolkning som Sverige ungefär.

Citat:
Tittar man på IVA per capita i Italien är det ganska jämnt fördelat just nu. Kan visa en plot när mina barn somnat. För ett par veckor sedan hade de tidigare milt drabbat regionerna fler IVA/capita.
Stockholm har fin data per stadsdel. Fram tills i fredags så verkade Järvafältet inte alls lika drabbat nu efter sommaren.

Tack det gläder mig ni finns som kollar dessa data!
Vi får hjälpas åt så gott vi kan!
Citera
2020-10-27, 20:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Har du en myrstack i pannloben eller vad är det frågan om?

Jag skriver att generella dödligheten i influensa är 0.1-0.2% och bland barn hundra ggr lägre dvs 0.001-0.002%. Jag anger källa om och om igen. Du skriver att det hundra gånger mindre dödlighet och du har fel och jag har rätt, och du publicerar noll källor.

Det verkar just som att du försöker jämföra dödligheten för vanlig influensa bland barn med den generella dödligheten i covid-19 i hela befolkningen. Det är ett oerhört oseriöst sätt att förvanska statistik på och det enda sättet att få fram faktor på 300 ggr mer dödlighet i covid-19.

Jag ser inte att du anger några källor i ditt inlägg.

Här finns det dock en del intressant.
https://ourworldindata.org/mortality-risk-covid
Citera
2020-10-27, 20:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0taAlarmist
Det är knappast samma sak som att allt fler barn skulle drabbas av ytterst svåra symptom, som du påstod.

De blir fler och fler ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in