Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Tack!
Låter lite bättre men oavsett är det uppenbart var de är på väg. En så länge idag är det 2 679 ny avlidna i Europa. Länge sedan vi hade så många. Det håller på att gå åt helvete men denna gång är det inte bara en handfull länder som inte klarar att hålla nere smittan utan nästan alla. Det är helt otroligt att Europa som ska vara så utvecklade inte klarar detta bättre. Vi faller för att vi inte är beredda att offra, rörlighet och ekonomi. Men fortsätter det så här förlorar vi allt ändå. Sverige är väl kronjuvelen av idioti, så bra förutsättningar att klara detta men ingen vilja att göra det.
Jag tittar också mycket på Europa-siffran. Worldometers har ingen bra graf på Europa med jag skulle tro att dagens dödstal är det mesta sedan maj.
Jag tycker också det är tragiskt att europeiska länder inte kan klara detta bättre. Med t ex smittspårning, masstestning.... Använd kunskap! Som Sydkorea.
Sedan finns det faktiskt Europeiska länder som klarat det mycket bra. T ex Tyskland har agerat både kompetent och med vilja att skydda sin befolkning.
Och så finns det Europeiska länder som t ex Sverige som styrts av inkompetenta stollar som snöat in på flockimmunitet och som tycker ättestupa är schysst.