Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Ifall Sverige hade haft samma strategi som övriga Europa. så hade sommaren varit lungare för vården. Under tidiga sommaren skiljde sig smittspridningen i Sverige radikalt från
många andra europeiska länder.
Att ha samma strategi som Finland och Danmark, hade också kunnat erbjuda medborgarna en paus från några av restriktionerna. Medborgarna hade kunnat möta höstens utmaningar med nya krafter.
Vad fick sjuksköterskorna? Fick dom någon belöning i lönekuvertet för sina ansträngningar?
Eller så kan man hitta något sätt att betala för vårdpersonalens lön.
Jag föreslår att vi slutar skicka pengar till Afrika. Pengarna som har skickats till Afrika har missbrukats. Istället för att minska fattigdomen, har pengarna gått till att öka befolkningsmängden i mottagarländerna, med explosiv hastighet. Det är den överbefolkningen som nu sköljer upp på Europas stränder. Vi måste inse att Afrikanerna har missbrukat biståndet. Stoppa biståndet, och skicka preventivmedel istället. Låt pengarna gå till svensk vårdpersonal.
"Msk"? Vad betyder det?
Tack för sakligt och bra inlägg.
Ja, en liten coronaslant fick dom, ett par hundra kronor extra. I min region fick vi också extra helgob from april - augusti.
Det blev iaf två bra sommarlöner för mig + slantar för covidvården i våras.
Intressant i sammanhanget är uskornas löner. Uskorna är Sveriges största yrkesgrupp och att nollbuda skapar konstiga signaler.
Detta är låginkomsttagare dessutom och att minska uskornas köpkraft känns inte klockrent
Att coronakrisen var svindyr vet alla, men samtidigt eldar landstingen med pengar.
Det finns pengar till fan allt utom lönelyft till de som verkligen sliter och jobbar konkret.
Otroligt provocerande alltihop.