Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Här kommer lite frågor jag kontemplerat över och som jag inte begriper:
1 *Varför just dessa bilder? Varför dessa vinklar? Varför är dom beskurna på ett visst sätt? Varför togs dom? Varför döljer man medvetet vissa detaljer?
2 *Vem är fotograf?
3 *Vart är Hunter?
4 *Hur har Kineserna fått informationen?
5 *Hur har Rudy G fått informationen? Hörde intervjun som läckte där några journalister frågade ut affärsinnehavaren, två saker tyckte jag var uppseendeväckande. För det första är affärsinnehavaren exmilitär och när de frågade var han tjänstgjorde så svarade han "överallt". För det andra så skrek intervjufrågorna CIA/FBI-förhör. De frågade bland annat hur han kontaktade FBI, vilken telefon han använde och vilka nära relationer han har och hur hans familjeliv ser ut.
6 *Varför är locket helt på från msm? Varför pratar inte någon politiker om det? Varför pratar inte Trump om det? Varför censureras det från alla sociala medier? En normal sexskandal som innefattat säg DTjr eller Kamala Harris man exempelvis hade kablats ut överallt 24/7.
7 *Varför tillåts detta diskuteras på /pol/ och Q/8kun? Vem äger egentligen dessa domäner och för vilket syfte?
8 *Varför just nu?
9 *Varför släpps informationen i den här ordningen?
10 *Varför kör man "drip drip drip the bad news"?
11 *Varför just Biden?
12 *Hur mycket sådant här finns på andra politiker?
13 *Vilket syfte?
Har följt detta i stort sett från början och ska försöka förklara, men det är mycket gissningar och sånt som redan är konsensus.
1 Hunter verkar besatt sv sitt eget kön, säkerligen en medelålderskris. Därav selfies. Mannen ser fortfarande ganska fräsch ut, dock för urholkad i ansiktet enligt mig, och jag tror inte bilderna är beskurna, jag tror bara att en crackpåverkad människa kanske inte är så duktig fotograf. Varför är de censurerade och av vem? På den frågan svarar jag Kineserna. Släpparna av materialet. De har blurrat och täckt över tjejernas ansikten samt de flesta könsdelarna.
2 Hunter Biden själv, via mobil- o laptop-kamera
3 Vet ej. I pappa Joe's källare?
4 Förmodligen hackat via appar som tiktok eller lurat Hunter att ladda ner en RAT. Remote Access Tool
5 Det har väl Rudy själv sagt flera gånger, från FBI.
6 Nu har du fel. Det är mycket som har skrivits i massmedia om
mailen, Ukraina, Hunter's samarbete med Burisma. Han har använt sig av sin fars namn för att få fördelar och det ser ut som att han sålt ut amerikanska intressen (som det låter, nästan sålt inträdesbiljetter till White House).
Det har fått massor med massmedia att reagera och publicera: NBC, New York post, Fox, t o m Expressen med flera europeiska medier.
Nu handlar bildmaterialet om Biden's son. Allt skit som Trump skulle kunna gotta sig i skulle bara öka risken av att det stänker på honom själv. Naturligtvis står han för högt för något sådant. Hans väljare skulle nog inte bli så glada om Trump stod och pekade finger.
Så egentligen är det här materialet inget som direkt gagnar Trump. Det missgagnar däremot konservativa Biden-väljare.
7 den rätta frågan borde vara: Varför tycker du att det här inte borde få diskuteras???
8 Måste man verkligen förklara det?
9 vilken ordning menar du? e-mail SMS fotografier film? Emailen är de mest brännande stoffet här...
10 Få så många intresserade som möjligt. Varför kör webshops först "REA 10 % rabatt" och sen efter de sålt en del av sina kläder så lägger de upp "Mera Rea 20 % rabatt" och sen när de bara har lite produkter kvar så kör de "SUPER-REA 30 % rabatt"? Samma taktik.
11 För det är hans laptop
12 ingen aning, men visst är det skönt att kineserna inte längre kan använda materialet för att utpressa Biden's? De som släppt materialet är anti-kinesiska staten, för ett fritt HongKong. De menar att om Biden vunnit hade kineserna haft honom i sin ficka.
13 vilken löjlig fråga.