Citat:
Ursprungligen postat av
MRAKas
Det är ju inte för intet som man ser många av dessa med kameran vinklad rakt ner i den djupa u-ringningen...
Men de överkåta 12-13åringar som torde utgöra den största målgruppen är ju rätt få till antalet totalt.
När det gäller sport, oavsett vilken, så drar sig publiken och därmed också pengarna dit där utövarna är bäst, sport kollar man på för att man vill se prestationer.
De allra flesta inom damfotbollen är otroligt mycket skönare för ögat än Zlatan och _insert-name-here_, men inte faan kollar någon på damfotboll för det... Inte ens damernas beachvolleyboll drar nån publik att tala om...
Du har en poäng där. Men "sex säljer". åtminstone litegrann. Jämför beachvolleybollen som du nämnde, kvinnorna har större publik än männen, även om det ör lite publik oavsett kön.
Hade en snygg gamer-girl vart lika bra som pojkarna (kan nog hävda att det hade räckt om hon var nästan lika bra) så hade hon dragit publik och uppmärksamhet.
Jag tror det hade funkat riktigt bra om ja...de kunde mäta sig. Nu kunde de inte det, men värt ett försök.
Hade jag vart kvinna, och vart intresserad av e-sport hade jag uppskattat en sådan chans. Även om det går åt helvete och jag gör bort mig så hade jag fått spela mot eliten. Finns hur många halvbra/mediokra spelare som helst som inte får det.