2020-10-27, 13:04
Medlem
Det är inte bara i arbetslivet kvinnors könsprivilegium visar sig. Många får idag uppleva inkompetens i alla dess former i arbetslivet från kvinnor som inte kan sitt jobb.

Men vad händer när man kvoterar in kvinnor i sport? I detta fall e-sporten League of Legends.

Avsaknaden av ett helt kvinnligt lag gjorde att man formade ett lag bestående av enbart kvinnor. Vad blev resultatet tror du? Ja, det är inte svårt att gissa.

Världens sämsta lag i princip. Totalförlust i samtliga matcher. Laget gick till historien som det absolut sämsta laget som League of Legends beskådat. Det är humor.

Se hela klippet här: https://www.youtube.com/watch?v=HbH8BhgKXbM

När skall vi sluta ge kvinnor särbehandling och inkvotering? Vi måste gå tillbaka till kompetens över kön. Detta är ohållbart.

Vill en kvinna ha ett jobb får hon se till att bli lika kompetent som män och inte bli inkvoterad för att hon har en fitta. Det är riktig jämställdhet.
Senast redigerad av Leechy 2020-10-27 kl. 13:07.
Citera
2020-10-27, 13:16
Medlem
Custom_mades avatar
Kanske funkar ett tag.. men om dom var sämsta laget. Vem kollar då?

Samma inom kulturen, massa inkvotetade bögar och "feminister"(psykfall). Jag är utbildad skådis och dom satte upp feminist-teater ENDAST. Slutade med att teatrarna dom bokade avbokade dom när de fick nys om att det inte skulle dra publik.

Och det var männens fel, kvinnohatare och bla bla fucking bla. Istället för att skapa nåt folk vill se hotar dom, hatar, mobbar, ALLT förutom att bli bättre. Riktigt livslånga losers helt enkelt. Bögar är ännu värre, tror att hela världen snurrar runt dom.

Det slår hårdast mot dom själva faktiskt för personlig utveckling uteblir med särbehandling. Om något blir det ännu sämre.
Citera
2020-10-27, 13:20
Medlem
kattingSSs avatar
Håller helt med finns ingen poäng att kvotera in kvinnor i e-sport eller i arbeten. Kompetens ska gå förre vare sig man har kuk eller fitta.

Sen har väl problemet utvecklats ifrån att det finns idioter som som föredrar att anställa sitt egna kön framför kompetens. Detta gäller både för män och kvinnor.

Kvinnor är också generellt bättre på att tycka synd om sig själva och klaga medans vi män hittar lösningar och går vidare. Detta har lätt till att män som vill ligga håller med dessa "stackars" kvinnor vilket i sin tur har lätt till särbehandling och inkvotering.
Citera
2020-10-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Kanske funkar ett tag.. men om dom var sämsta laget. Vem kollar då?

Samma inom kulturen, massa inkvotetade bögar och "feminister"(psykfall). Jag är utbildad skådis och dom satte upp feminist-teater ENDAST. Slutade med att teatrarna dom bokade avbokade dom när de fick nys om att det inte skulle dra publik.

Och det var männens fel, kvinnohatare och bla bla fucking bla. Istället för att skapa nåt folk vill se hotar dom, hatar, mobbar, ALLT förutom att bli bättre. Riktigt livslånga losers helt enkelt. Bögar är ännu värre, tror att hela världen snurrar runt dom.

Det slår hårdast mot dom själva faktiskt för personlig utveckling uteblir med särbehandling. Om något blir det ännu sämre.
Allt löser sig när islam tar över dårhuset Sverige, för Svensken klarar inte av att ha ett eget land längre.
Citera
2020-10-28, 02:21
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Allt löser sig när islam tar över dårhuset Sverige, för Svensken klarar inte av att ha ett eget land längre.
Det är ju iofs sant.

Man hoppas ju varenda "feminist", bög och PK-ist halshugges omgående!
Citera
2020-10-29, 07:14
Medlem
E-sport har väl rätt stora kopplingar till streaming? Många populära streamers är snygga tjejer, som vad skall vi säga? Mer gillar dator och tvspel än är bra på dem. Men de får stor publik ändå.

Så ett lag med bara tjejer lockar nog publik, särskilt om de vinner. Vilket de inte gjorde, men det var nog värt en chansning. Tänk om de faktiskt hade vart bra eller bäst! Vilken publicitet det hade gett. Värt ett försök.
Citera
2020-10-29, 08:46
Medlem
FnatteTjatteBlattes avatar
Citat:
To: vaevictis esports

OK after your 34th game,

we have come to the
conclusion that you guys
are trolling.

dont come back.

sincerely: Riot

7:50, meddelande till tjejlaget, så värdelösa att man trodde att de trollade.
Senast redigerad av FnatteTjatteBlatte 2020-10-29 kl. 09:21.
Citera
2020-11-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
E-sport har väl rätt stora kopplingar till streaming? Många populära streamers är snygga tjejer, som vad skall vi säga? Mer gillar dator och tvspel än är bra på dem. Men de får stor publik ändå.

Så ett lag med bara tjejer lockar nog publik, särskilt om de vinner. Vilket de inte gjorde, men det var nog värt en chansning. Tänk om de faktiskt hade vart bra eller bäst! Vilken publicitet det hade gett. Värt ett försök.

Det är ju inte för intet som man ser många av dessa med kameran vinklad rakt ner i den djupa u-ringningen...

Men de överkåta 12-13åringar som torde utgöra den största målgruppen är ju rätt få till antalet totalt.

När det gäller sport, oavsett vilken, så drar sig publiken och därmed också pengarna dit där utövarna är bäst, sport kollar man på för att man vill se prestationer.
De allra flesta inom damfotbollen är otroligt mycket skönare för ögat än Zlatan och _insert-name-here_, men inte faan kollar någon på damfotboll för det... Inte ens damernas beachvolleyboll drar nån publik att tala om...
Citera
2020-11-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRAKas
Det är ju inte för intet som man ser många av dessa med kameran vinklad rakt ner i den djupa u-ringningen...

Men de överkåta 12-13åringar som torde utgöra den största målgruppen är ju rätt få till antalet totalt.

När det gäller sport, oavsett vilken, så drar sig publiken och därmed också pengarna dit där utövarna är bäst, sport kollar man på för att man vill se prestationer.
De allra flesta inom damfotbollen är otroligt mycket skönare för ögat än Zlatan och _insert-name-here_, men inte faan kollar någon på damfotboll för det... Inte ens damernas beachvolleyboll drar nån publik att tala om...

Du har en poäng där. Men "sex säljer". åtminstone litegrann. Jämför beachvolleybollen som du nämnde, kvinnorna har större publik än männen, även om det ör lite publik oavsett kön.

Hade en snygg gamer-girl vart lika bra som pojkarna (kan nog hävda att det hade räckt om hon var nästan lika bra) så hade hon dragit publik och uppmärksamhet.

Jag tror det hade funkat riktigt bra om ja...de kunde mäta sig. Nu kunde de inte det, men värt ett försök.

Hade jag vart kvinna, och vart intresserad av e-sport hade jag uppskattat en sådan chans. Även om det går åt helvete och jag gör bort mig så hade jag fått spela mot eliten. Finns hur många halvbra/mediokra spelare som helst som inte får det.
Citera
2020-11-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Du har en poäng där. Men "sex säljer". åtminstone litegrann. Jämför beachvolleybollen som du nämnde, kvinnorna har större publik än männen, även om det ör lite publik oavsett kön.

Hade en snygg gamer-girl vart lika bra som pojkarna (kan nog hävda att det hade räckt om hon var nästan lika bra) så hade hon dragit publik och uppmärksamhet.

Jag tror det hade funkat riktigt bra om ja...de kunde mäta sig. Nu kunde de inte det, men värt ett försök.

Hade jag vart kvinna, och vart intresserad av e-sport hade jag uppskattat en sådan chans. Även om det går åt helvete och jag gör bort mig så hade jag fått spela mot eliten. Finns hur många halvbra/mediokra spelare som helst som inte får det.

Vart är jämdställdheten? Varför ska kvinnor bli särbehandlade för dom har ett par pattar och en fitta?

Quote från youtube kommentarerna:

Citat:
A whole team of women. Surely one would be unattractive? Nope. They obviously weren't hired for their skills.

Citat:
Yeah. Comes to show that if youre attractive anything is possible even if your skills sucks or dumb af...

Citat:
As a woman I cringe so much when companies make a gender gimmick out of something, like of course that was gonna fail, if they were really that good they would already be playing on different teams. Let it come naturally, don't force it

Citat:
I feel bad for the guys who were dumped for THIS. Imagine how they've felt, being thrown under the bus for a team that lost literally all the matches ever played.
Senast redigerad av CB1 2020-11-03 kl. 12:02.
Citera
2020-11-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vart är jämdställdheten? Varför ska kvinnor bli särbehandlade för dom har ett par pattar och en fitta?

Quote från youtube kommentarerna:

Jag argumenterar inte emot det där, bara förklarar det uppenbara. Snygga tjejer har potential att dra publik.

Är det rättvist? Nej. Världen är orättvis och attraktiva människor, särskilt attraktiva kvinnor, får möjligheter i livet som andra inte får just pga detta.

Få människor tackar nej till väldigt positiva möjligheter, oavsett om de är förtjänta av dem eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in