2020-10-27, 11:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Många undrar varför Trump och närstående media inte utnyttjar tillfället mer. Kanske är det så enkelt att han inte vill slå på den som " ligger ". Troligen gör affären mer skada om om den får verka i sin egen takt och misstänksamheten växer sig starkare för var dag valet närmar sig.

Varför ska han eller hans läger ta upp en nyhet som har rapporterats runtom hela jorden? Från LA Times till lokala blaskor i Indien och Australien.
Citera
2020-10-27, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför ska han eller hans läger ta upp en nyhet som har rapporterats runtom hela jorden? Från LA Times till lokala blaskor i Indien och Australien.

...med undantag för Sverige och vår trad media samt rikstelevision som det verkar. De verkar hoppas kunna tiga ihjäl även detta.
Citera
2020-10-27, 12:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...med undantag för Sverige och vår trad media samt rikstelevision som det verkar. De verkar hoppas kunna tiga ihjäl även detta.

Expressen har skrivit om det, men körde lite fejk njuus-spåret och gömde det bakom premium.
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2020-10-27 kl. 12:06.
Citera
2020-10-27, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nej, var ingen utredning.
Åklagarna i Ukraina sa 2015 NEJ till att Burisma förekom i korruptionsutredning till Britterna som hade spärrat Burismas bankkonton. Britterna förlorade möjligheten att hålla kvar pengarna och Burisma fick tillbaka pengarna.

Att Shokin nu gråter ut i media om hur han hade utredning igång - är en efterhandskonstruktion.

Ja - Burisman var under luppen för korruption.
Ja. Hunter Biden var korkad nog att sätta sig i den soppan.
Nej. Ukraina hade ingen utredning på Burisma då. OM de hade det - varför lät de UK släppa loss pengarna?
Nej. Joe Biden gjorde inget fel som krävde att åklagaren togs bort.

...kan du vänligen förtydliga på vilka meriter Hunter Biden rekryterades till Burisma, jag har nämligen svårt att se det i nuläget? Därtill verkar ju den stora ersättningen han erhållit tala för att det måste vara mycket specifik kompetens de betalat för.
Citera
2020-10-27, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Expressen har skrivit om det, men körde lite fejk njuss-spåret och gömde det bakom premium.

Lite som Svt brukar nämna ett obehagligt ämne 0,3 sekunder just efter 06:00 då bara några enstaka är uppe, och därmed kunna hävda att de "visst rapporterat om ämnet".
Citera
2020-10-27, 12:05
Medlem
Citat:
Stränga order högre uppifrån.
Senast redigerad av Black-Ivan 2020-10-27 kl. 12:24.
Citera
2020-10-27, 12:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Han försökte karaktärsmörda Rudy "Ungtuppen" Guilliani i sin film.

Judar i Ukraina stoppade utredningen i Burisma skandalen.

Vad knyter Rudy "Ungtuppen" Guilliani och Burisma ihop, förrutom judar?

Kan ge dig en ledtråd - Han röker crackheroin, är pedofil och sexmissbrukare.. samt son till f.d Vice Presidenten av USA.
Det finns inget att utreda har vi lärt oss.
Citera
2020-10-27, 12:17
Medlem
Citat:
...kan du vänligen förtydliga på vilka meriter Hunter Biden rekryterades till Burisma, jag har nämligen svårt att se det i nuläget? Därtill verkar ju den stora ersättningen han erhållit tala för att det måste vara mycket specifik kompetens de betalat för.

Om du tror att en person i en styrelse ska kunna den bransch som företaget verkar i så är du fel ute.

Hunter hade erfarenhet och utbildning för att kunna sitta i en styrelse.

Men - självklart var han där för sitt namn, med kontakter och "kändisskapet" Burisma var ute efter det. Ja.

Samtidigt, det är delvis samma snyltande som tex Polarbröd gör med Charlotte Kalla, Nike gör med Messi osv.
De snyltar på kändisskapet. De ska locka till sig köpare, partners osv.

Dock... jag tror dock att Hunter nog tagit för stora friheter, fuskat med betalning, löner osv. Ni vill säga att det spiller över på Joe Biden vilket jag inte är säker på.
Citera
2020-10-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så är det ju. Det enda jag kunde spåra av Hunter-saker igår på Trumps rally var någon jeppe som hade keps "Where is Hunter" och att Trump själv på scenen skrek något i stil med "Hunter! Has anyone seen Hunter lately? Ohh boy....".

Det räcker så. Alla vet ju vad han syftar på. Till och med Biden-fanboys och psykotiska TDS-talibaner på en global skala, vet precis vad detta handlar om. The cat is out of the bag. What has been seen cannot be unseen. Fucking jävla episkt är det.
Citera
2020-10-27, 12:23
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Om du tror att en person i en styrelse ska kunna den bransch som företaget verkar i så är du fel ute.

Men - självklart var han där för sitt namn, med kontakter och "kändisskapet" Burisma var ute efter det. Ja.

Samtidigt, det är delvis samma snyltande som tex Polarbröd gör med Charlotte Kalla, Nike gör med Messi osv.

Dock... jag tror dock att Hunter nog tagit för stora friheter, fuskat med betalning, löner osv. Ni vill säga att det spiller över på Joe Biden vilket jag inte är säker på.

Att du jämför Hunters styrelseuppdrag i Burisma med Charlotte kallas medverkan i några reklamfilmer får mig att skratta.
Citera
2020-10-27, 12:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns inget att utreda har vi lärt oss.

Ja, vi har lärt oss att trots en utredning så finns det inga ryska spöken. Folk är nog lite trötta på utredningar som inte leder någonvart.
Citera
2020-10-27, 12:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Trots att han själv erkänner att han inte har eller hade det?

Vad är det som händer, kör ni någon brända jorden-taktik, eller är det Orwell-calling?

https://www.youtube.com/watch?v=xHNLFjfNFqw&ab_channel=TrumpWarRoom

Blir det hålla för öronen och skrika FEJK NJUUUUUS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in