Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag hade gett upp denna diskussion eftersom jag blir matt av den ensidiga idoldyrkan HOL får.
Det är bra att du gett upp.
De inlägg du levererat, genomgående till. KLs fördel - ska de då kallas ensidig idoldyrkan?
Nej. Det är lågt. Extremt infantilt och visar vart du har lagt ribban.
Däremot har det föga varit nåt av dina argument som haft bäring - gentemot de dokument, domslut, SoL-utredningar, FUP som finns i tråden.
Du är dåligt påläst. Eller faktaresistent.
De dokumenten är sakfakta om hur det gått till när HOL erhöll vårdnaden och varför.
Det samma gäller besittningsrätt av lgh.
Citat:
"HOL är en raffinerad bostadstjuv (..)
Karin har blivit utsatt för en ekonomisk våldtäkt av HOL och hans kumpaner, och det handlar nu bara om hur hemsk hon är för att rättfärdiga den rättsvidriga hantering hon utsatts för i bodelning, av de personer som borde vara rättsväsendets tjänare.
Exakt allt har passerat via Sol-utredningar, samtal med barnen, Tingsrätt, Hovrätt och även HD.
Det blir många ekonomiska våldtäktsmän där du..
För övrigt har hon fått sin del och är god för många miljoner (hon var, det mesta har hon supit upp) så den valsen du fortsätter med kan du väl prata med dig själv om?
Hon har helt och hållet supit bort alltihop och personligen, när hela berättelsen ligger samlad, så undrar jag hur i hela friden en så galen människa kan få härja utan repressalier när det kommer till hot, våld, trakasserier, förtal och stalkning.
År ur och år in. Jag ställer mig frågan hur skyddet kring utsatta personer är.
Det är sällan man får ta del av ett så tydligt fall av farlig stalker och som eskalerar över tid.
Det sammanfaller helt med personliga nederlag i rätten varav hon hämnas mot HOL.
Så det är intressant i sig att en kvinna kan göra så extremt mycket och så länge - även mot sina egna barn.
Det är även intressant i relation till att inblandade är högt juridiskt utbildade.
Citat:
Om Karin seriöst vill döda HOL så undrar jag varför hon inte gör det själv, eftersom det framkommer i FU och i tråden, att hon har ett överflöd av de egenskaper som en mördare har i det fall man bockar av hennes egenskaper.
Eftersom hon har ett överflöd av slughet och juridisk kunskap så är det snarare ett tecken på att hon har potential som mördare - via anstiftan.
Enda skillnaden är att hon inte vill söla ner händerna och vara betydligt mer svåråtkomlig juridiskt sett.
Citat:
Jag tror faktiskt inte det var meningen att döda HOL, för om det var planerat hade han varit död.
Att han inte är död beror på att kulan passerade nedåt invärtes. Resten kan han tacka en portfölj och sin egen sinnesnärvaro.
Citat:
HOL har varit skicklig på att anmäla Karin i skarpt läge där deras konflikter alltid gör honom till offret.
Det är bättre du läser FUP och låter bli att söla ner tråden mer med dina gubbgissningar.
KL leder nämligen den ligan. Markant.
Citat:
För mig är det ologiskt att HOL inte skyddar sig själv och barnen när det enligt honom dräller av Karins torpeder i trappuppgången på Norr Mälarstrand. Alltså är min slutsats att han inte rädd, just för att han vet att Karin borde vilja se honom död, men inte kommer döda honom.
För mig är det ologiskt att skylla på ett brottsoffer likaväl som att en så uppenbart störd person kan få härja så extremt i så många år.
I den här tråden har du fallerat totalt. Det är också ologiskt.