2020-10-27, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men det låter lite "rart" att upprätta kryptovaluta innan man ens vet mot vilken / vilka det ska användas ...

Ja, vad "konstigt"...
Men så kan det ha gått till?
Citera
2020-10-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Så kan det ha gått till.
Men man kan fråga hur denne person hade kännedom om yngsta dottern som var den (?) av barnen som omnämndes i trusselbrevet ...
Men det kanske är möjligt. Att han använde det som han hade möjlighet att använda sig av ..
kanske denna dotter var på besök i huset några gånger under tiden som underhållsarbetet pågick.

Men det låter lite "rart" att upprätta kryptovaluta innan man ens vet mot vilken / vilka det ska användas ...
Det med datteren er et godt poeng, og det kan ha vært slik som du skrev.
Jeg synes ikke at det er så merkelig å opprette kryptokonto før man har valgt ut BO, med tanke på at f.eks noen innbruddstyver også skaffer seg det som de trenger av utstyr før de har bestemt seg for hvilke hus de skal bryte seg inn i.
Citera
2020-10-27, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Da kjører vi i gang med fantasiene igjen.

Citat:
Ja, vad "konstigt"...
Har du ikke noe annet enn personangrep, hets, latterliggjøring og søppel å komme med, så kan du la være å skrive!

Noen skrev: "På Åsted Norge i kveld, der de tok opp dette med lyset fra det politiet mener var denne bilen som muligens kjørte bort med AEH fra Sloraveien den dag hun forsvant.
Er ikke akkurat nytt dette om at en nabo hadde sett en bil kjøre raskt samme veien på samme tidspunkt. Dette hadde vært en sølvgrå SUV-lignende bil. 38 biler i nabolaget kan passe beskrivelsen, men ingen sier at de kjørte der den dagen,
Var kommet tips i denne saken før programmet var slutt i kveld, ble det sagt
"
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-27 kl. 02:07.
Citera
2020-10-27, 02:10
Medlem
Kan dere snart roe dere, side opp og side ned med å slenge drit. Begge sider. Hysterisk krangling. Vi skal ikke diskutere hva hver enkelt mener om alle de andre.
Skikkelig ubehagelig lesning.
Citera
2020-10-27, 02:15
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
]Kan dere snart roe dere, side opp og side ned med å slenge drit. Begge sider. Hysterisk krangling. Vi skal ikke diskutere hva hver enkelt mener om alle de andre.
Skikkelig ubehagelig lesning.[/b]

Citera
2020-10-27, 02:22
Medlem
Citat:
Spørsmålet om notatbøkene til TH kan illustrere at flere ting skurrer.

TH skal være en systematiker av rang og har jobbet etter egne systemer og notatbøker gjennom hele 40 år.
Men samtidig ser det ut til å mangle flere notatbøker når politiet har bedt om innsyn i alle.

En systematiker som styres av systemer burde vel også ha et system på hvor alle notatbøkene er.
Men politiet har lett etter notatbøkene hjemme hos ham, på hytta og på arbeidsplassen.

Det virker i grunnen ganske tvilsomt at TH ikke vet hvor de er.
At TH har kontroll på notatbøkene avslører kanskje det kravet han kom med sist uke.

Da krevde TH å få utlevert de notatbøkene som er funnet og beslaglagt.
Begrunnelsen? Han må ha de fordi de er et viktig verktøy for ham og hans forretningsdrift

TH har neppe rotet bort noen notatbøker.

Ja jeg har og tenkt på notatbøkene. I THs sted kan jeg forstå at politiet lurer på om han har gjemt dem unna. Det kan være noe han vil skjule. Det kan være en kontakt. Det kan også være en forretningshemmelighet. En ny ide. I alle fall såpass at han heller velger mistanke
Citera
2020-10-27, 02:25
Medlem
Citat:
Ja, vad "konstigt"...

Ja du har rätt.
Det kan ha gått till så att kryptovalutan upprättats i förväg men ...
det känns konstigt att någon upprättar en sådan i väntan på ett lämpligt offer,
innan man ens vet vem offret kan bli.

Eftersom tanken känns ovanlig så blir det konstigt.
Men det kanske existerar alltså.
Men trusselbrevet med dotterns namn ... Hennes namn kan man kanske inte känna till
innan man ens fått tips om SL4.
Det jag inte vet är om det upprättades samtidigt med kryptovalutan ..
Förmodligen efteråt ... och då kan man skriva ner sådant man har kännedom om
för att öka pressen på offret, t ex nämna ena dotterns namn.

Min motsägelse är egentligen några ytterligare frågor.
Hur Z-z-z tänkte sig det.
Senast redigerad av Moschata 2020-10-27 kl. 03:21.
Citera
2020-10-27, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det med datteren er et godt poeng, og det kan ha vært slik som du skrev.
Jeg synes ikke at det er så merkelig å opprette kryptokonto før man har valgt ut BO, med tanke på at f.eks noen innbruddstyver også skaffer seg det som de trenger av utstyr før de har bestemt seg for hvilke hus de skal bryte seg inn i.

Kan ju varit så att upplägget med kryptovaluta gjordes innan man bestämt sig för BO.
Därefter skrevs trusselbrevet med bl.a. dotterns namn och vissa uttryckssätt som
tyder på att man känner till TH.
Det skulle rimma.
Citera
2020-10-27, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Du spør en tilfeldig tilskuer.

Det er slikt vi har politi til, men i denne saken har de dessverre ikke gjort jobben sin.
Jobber du i politiet og lekker ut informasjon om etterforskningen.
Citera
2020-10-27, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg ser den, og det kan nok virke som at noen av disse løse ryktene henger i en tynn tråd, og at det ikke holder å si «jeg har hørt», men her er nok mange som både har sett og hørt ting som stemmer overens med virkeligheten, dessverre. De kan ikke si hvem som sa det og hvordan de vet det på dette forumet. Det hadde ikke jeg gjort heller. Men politiet vet nok.

Mener du det kan bygges en troverdig hypotese, hvis mange av enkeltkomponentene er basert på ting som ikke kan dokumenteres, eller at det kan finnes alternative forklaringer på det som ved første øyekast fremstår som "mystisk"? Alle i denne tråden kan påberope seg å ha fått tips som ikke kan verifiseres.

Hvis jeg vil kaste mistanken mot TH kan jeg skrive: Jeg kjenner en dame som bor i nabolaget. Hun fortalte at hun for noen år siden gikk tur forbi S4. Da hadde hun observert AEH og TH i en høylytt krangel. TH og AEH oppholdt seg da utendørs, og TH vekselvis dytta og dro AEH inn i huset. TH var temmelig hardhendt. Hun traff AEH to dager senere, da de var ute og luftet hundene. AEH hadde en kraftig blåveis. Hun spurte ikke hva som som hadde skjedd, men AEH forklarte uoppfordret at hun hadde gått seg på en dør. Jeg kan hoste opp utallige historier. For å gjøre de troverdige, kan jeg legge til "sier en som som har jobbet tett på TH i mange år." "Kilden er en venninne av en som jobber i Elkraft." "Hun har kjent MB i mange år, begge har hatt barn i håndballgruppa." "TH var det mest ufordragelige mennesket han hadde møtt." "TH ble helt svart i øya!"
Problemet er å skille mellom hva som er en reell kilde, og det som kan være oppkonstruert av en bruker i denne tråden. Jeg tenker derfor at man ikke kan legge vekt på anonyme kilder.
Citera
2020-10-27, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jobber du i politiet og lekker ut informasjon om etterforskningen.

Det spørsmålet kan du også stille til Jayce. Hen varsler på forhånd hva som kommer til å bli publisert i VG. Jeg tror ikke hen jobber i politiet. Hen jobber kanskje i VG, eller har tett kontakt med noen i VG som jobber med denne saken. Det er nok mange av VGs ansatte som ikke vet hva VG ville publisere neste dag.
Citera
2020-10-27, 09:10
Medlem
Det ser ut til at TH har holdt ekteskapsløfte til døden skiller dere ad . Dette er vel noe prestedatter må sette pris på. Bibelen har et absolutt forbud mot skilsmisse og ekteskapsbrudd. Utroskap er i kjerneområdet for synd utover arvesynden fra adam og eva. Aeh var også naken da hun ble kjørt bort. Kan det ligge en religiøst forvridd tanke bak ugjerningen. Telefonsamtalen med TEH overbeviser ikke meg. 92 sekunder med moren han slet med å gjenfortelle sier noe. Han vet sannsynligvis mer enn han gir uttrykk for. Ingen proffe gm venter så lenge på et åsted ( 30 min pluss gjennomføringstid inkludert vask, pakking, staging, bæring mm. Uten spor. Noe stemmer ikke. Hva vet vi om TEHs alibi uten at jeg mener han nødvendigvis deltok aktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in