2020-10-27, 00:11
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
https://www.washingtonpost.com/outlook/fascist-dictatorship-trump-second-term/2020/07/10/63fdd938-c166-11ea-b4f6-cb39cd8940fb_story.html

jag har inga förhoppningar om att du kommer öppna eller läsa denna artikel. Men för mitt eget goda samvetes skull vill jag skicka dig en lista på 12 olika tecken på att Trump använder exakt samma strategi som hitler.

vänliga hälsningar

//ännu en mentalpatient på beckomberga

Nu är ju dock mycket av detta öppet för diskussion vilket i sin tur öppnar upp för det viktiga: vad händer med vår selektiva perception?

En produkt av det hela, likt resultatet av 20/30-talet är att vi hatar symtomet snarare än sjukdomen. Folk som vill lära sig av historien har inga problem med *Weimarrepubliken men förstår inte att man skjuter sig själv i foten.

*Edit, obv inte Wermarchtrepubliken som jag först skrev.
Senast redigerad av Seemve 2020-10-27 kl. 00:15.
2020-10-27, 00:13
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg dock i Aftonhoran eller Svenska Dyngabladet att en "konservativ" tidning, the Washington Post, gått ut med att dom stödjer Trump.

Detta är vansinnigt, allt skall inte politiseras anser jag.

Haha, nä verkligen inte Washington Post. Men däremot New York Post. Totalt fem blaskor i hela landet har ställt sig bakom Trump.

Allt är politik. Och allt är filosofi. Oavsett om man gillar det eller inte.
2020-10-27, 00:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag uttalar mig som svensk i Sverige. Jag gynnas av en stark amerikansk ekonomi och en stark amerikansk börs.
Absolut, men Sverige och svenska företag kan nog missgynnas av ett mera protektionistiskt USA. Svenska företag kan också få det krångligt att anpassa sig till tullar och regler som ändras då och då.

Biden höjer troligen skatter och minimilöner vilket är negativt för svenska företag med verksamhet i USA, men samtidigt kommer troligen inga nya tullar och spelreglerna blir mera förutsägbara.

Totalt sett tror jag det är hugget som stucket hur min och Sveriges ekonomi påverkas av vem som vinner.
2020-10-27, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Absolut, men Sverige och svenska företag kan nog missgynnas av ett mera protektionistiskt USA. Svenska företag kan också få det krångligt att anpassa sig till tullar och regler som ändras då och då.

Biden höjer troligen skatter och minimilöner vilket är negativt för svenska företag med verksamhet i USA, men samtidigt kommer troligen inga nya tullar och spelreglerna blir mera förutsägbara.

Totalt sett tror jag det är hugget som stucket hur min och Sveriges ekonomi påverkas av vem som vinner.

Ekonomi är jätteviktigt, absolut! Och där är ju Trump, både på kort och lång sikt en vinnare för oss svenskar. Börsen på kort sikt. Nationalism på lång sikt.
Men även demokrati och självbestämmande är oerhört viktigt. Båda dessa kommer dock att minska rejält för dig om Joe vinner valet. EU och globalisterna kommer att få blodad tand och fortsätta med "förenade europeiska staterna"-projektet med ny vigör.

Rättade slarvfel.
Senast redigerad av creeket 2020-10-27 kl. 00:27.
2020-10-27, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Haha, nä verkligen inte Washington Post. Men däremot New York Post. Totalt fem blaskor i hela landet har ställt sig bakom Trump.

Allt är politik. Och allt är filosofi. Oavsett om man gillar det eller inte.

Ja det är rätt som du säger, jag tog fel på tidningen. Det blir fel ibland eftersom nyhetetsflödet in i hjärnan blir för stort.

Samma med China-Joe. Det är för mycket.
2020-10-27, 00:25
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Joe! 17 timmar sedan 353K views:
https://www.youtube.com/watch?v=rFfhec92JG4

Donalds 13-15 sekunders klipp på Joe! är de enda som har mer än 100k visningar..

Alla vill se Joe! men ingen vill se Donald!

Visningar är inte allt!
Joe’s klipp har nästan mer dislikes är likes!
Kom inte med din ryska desinformation!
C’mon Man
2020-10-27, 00:26
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
C’mon Man

Den kommer att bli en klassiker.
2020-10-27, 00:30
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Den kommer att bli en klassiker.

Eller denna:
https://www.youtube.com/watch?v=gNajwpiOEO4

Vi säger om t.ex. 15 år när vi blickar tillbaka och säger C'on man!
2020-10-27, 00:34
Medlem
sebastian_s avatar
Det hade varit intressant att jämföra likes på twitter mellan Trump och Biden.

https://twitter.com/realDonaldTrump Trump har flera tweets med över 200 000 likes och flera med över 100 000 like senaste dygnet.

https://twitter.com/JoeBiden Biden har två tweets med över 100 000 likes.

Det verkar inte bara vara kina viruset som hindrar Bidens beundrare från att visa sin entusiasm.
2020-10-27, 00:37
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag får känslan av att de senaste 5 åren samt nuvarande valkampanj har handlat om Vitas ångest för framtiden, insvept i termer som globalism,make america great, build the wall,och lock her up.

Tar man bort den nakna rasismen ifrån Trumps kampanj så står där en charlatan med konstig frisyr, och en oerhörd förmåga att urinera på sina väljare medan de övertygar sig själva om att strålarna är gyllene.

Hur som haver så har New York Times även kallat för "fake news media" svängt om och ger nu Texas till Trump. I sin senaste poll

Texas: Trump vs. Biden
NY Times/Siena*
Trump 47, Biden 43
Trump +4
Patetiskt att det ens ska behöva svänga. Man är ju otroligt korkad om man går på att Trump skulle förlora Texas.
2020-10-27, 00:39
Medlem
Har Trump råd att förlora Pennsylvania? Det ser nämligen ut som att han gör det även med felmarginal inräknat.
2020-10-27, 00:41
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Visningar är inte allt!
Joe’s klipp har nästan mer dislikes är likes!

Helt riktigt. Och likes är inte heller allt, vill man då gärna påminna om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in