2020-10-26, 23:35
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Om man skall gå efter ekonomi och börsen bör man vara 100 procent för Trump.

Om man sitter på Wall Street.
Men inte om man är en låginkomsttagare. Fattigdomen i USA har ökat med Trump.
Med det säger jag inte att någon annan president Hsr gjort ett bättre jobb, men nu börjar systemfelen yttra sig tydligt.
Funderar på om varken D eller R egentligen vill vinna valet - vem vill vara ansvarig när riktigt svåra beslut måste tas för att rädda det ekonomiska systemet?
2020-10-26, 23:36
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Först och främst: memes, folk ser amerikanska politiker för de skämt de är (verkar vara otroligt svårt att genomskåda t.ex. Obama för den korrupta krigsbrottsling han är).
Sen så har han inte startat några nya krig, han har försvagat NATO, han träffade Kim Jong Un istället för att starta krig.

Om Biden vinner kommer USAs internationella ställning försvagas ytterligare, nått nytt krig kommer säkert startas - men framförallt så kommer alla kollektivt förlora förmågan att kritisera USA

Lite krigande brukar allt som oftast vara positivt för amerikansk ekonomi
2020-10-26, 23:44
Medlem
6 dagar kvar till valet, Trump ligger fortfarande efter stort enligt polls och spelbolag. Republikanernas nakenbilder på Hunter verkar inte ha lönat sig.
2020-10-26, 23:48
Medlem
Citat:
Om man sitter på Wall Street.
Men inte om man är en låginkomsttagare. Fattigdomen i USA har ökat med Trump.
Med det säger jag inte att någon annan president Hsr gjort ett bättre jobb, men nu börjar systemfelen yttra sig tydligt.
Funderar på om varken D eller R egentligen vill vinna valet - vem vill vara ansvarig när riktigt svåra beslut måste tas för att rädda det ekonomiska systemet?

Jag uttalar mig som svensk i Sverige. Jag gynnas av en stark amerikansk ekonomi och en stark amerikansk börs.
2020-10-26, 23:48
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
6 dagar kvar till valet, Trump ligger fortfarande efter stort enligt polls och spelbolag. Republikanernas nakenbilder på Hunter verkar inte ha lönat sig.

Biden faller i Rassmusen Reports och Trump är nu +1. Den kom idag.
2020-10-26, 23:49
Medlem
Surtrutens avatar
En "rapport" som kan vara aktuell i samband med valet.
www.v-dem.net/media/filer_public/b6/55/b6553f85-5c5d-45ec-be63-a48a2abe3f62/briefing_paper_9.pdf
V-Party’s Illiberalism Index shows that the Republican party in
the US has retreated from upholding democratic norms in recent
years. Its rhetoric is closer to authoritarian parties, such as AKP
in Turkey and Fidesz in Hungary. Conversely, the Democratic
party has retained a commitment to longstanding democratic
standards.

• This is a global trend: The median governing party in
democracies has become more illiberal in recent decades. This
means that more parties show lower commitment to political
pluralism, demonization of political opponents, disrespect for
fundamental minority rights and encouragement of political
violenc
2020-10-27, 00:00
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
www.v-dem.net/media/filer_public/b6/55/b6553f85-5c5d-45ec-be63-a48a2abe3f62/briefing_paper_9.pdf
standards.

violenc

En partsinlaga från den liberala vänstern. Den är pressad och tappar hela tiden. Faktum är att högern ar lika demokratisk som vänstern. Demokratin är inte hotad av varken Trump eller någon annan i västvärlden.
2020-10-27, 00:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Först och främst: memes, folk ser amerikanska politiker för de skämt de är (verkar vara otroligt svårt att genomskåda t.ex. Obama för den korrupta krigsbrottsling han är).
Sen så har han inte startat några nya krig, han har försvagat NATO, han träffade Kim Jong Un istället för att starta krig.

Om Biden vinner kommer USAs internationella ställning försvagas långsammare , nått nytt krig kommer säkert startas - men framförallt så kommer alla kollektivt förlora förmågan att kritisera USA

Vad blir bra för dig och/eller Sverige om Trump vinner?
Eller
Vad blir sämre för dig/Sverige om Biden vinner?
2020-10-27, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Inlägg som dessa visar på svår vanföreställning. Hitler? Verkligen? Ja Trumps 4 första år har ju verkligen varit diktatoriska.

Sorry men ni har lika mycket trovärdighet i era politiska analyser som en mentalpatient på Beckomberga. Jag tror ni de facto har någon diagnos som gör att ni uppfattar verkligheten skevt.
https://www.washingtonpost.com/outlook/fascist-dictatorship-trump-second-term/2020/07/10/63fdd938-c166-11ea-b4f6-cb39cd8940fb_story.html

jag har inga förhoppningar om att du kommer öppna eller läsa denna artikel. Men för mitt eget goda samvetes skull vill jag skicka dig en lista på 12 olika tecken på att Trump använder exakt samma strategi som hitler.

vänliga hälsningar

//ännu en mentalpatient på beckomberga
2020-10-27, 00:06
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
standards.

violenc

De har kommit fram till att en polarisering sker alltså. Däremot mäter de i huvudsak värden där högern polariserat.
2020-10-27, 00:07
Medlem
Min åsikt är att tidningar inte skall gå ut och säga vem dom stödjer och dessutom uppmana folk hur dom skall rösta.

Jag tycker också att artister, skådespelare och kulturpersoner skall hålla sig neutrala.

Detta skit har kommit in både i USA och i Sverige.

Den största tidningen i USA gick visst ut och sa att dom stödjer Biden och uppmanar folk att rösta på honom. Dom flesta tidningar är antiTrump.

Jag såg dock i Aftonhoran eller Svenska Dyngabladet att en "konservativ" tidning, the Washington Post, gått ut med att dom stödjer Trump.

Detta är vansinnigt, allt skall inte politiseras anser jag.
2020-10-27, 00:08
Bannlyst
Jag får känslan av att de senaste 5 åren samt nuvarande valkampanj har handlat om Vitas ångest för framtiden, insvept i termer som globalism,make america great, build the wall,och lock her up.

Tar man bort den nakna rasismen ifrån Trumps kampanj så står där en charlatan med konstig frisyr, och en oerhörd förmåga att urinera på sina väljare medan de övertygar sig själva om att strålarna är gyllene.

Hur som haver så har New York Times även kallat för "fake news media" svängt om och ger nu Texas till Trump. I sin senaste poll

Texas: Trump vs. Biden
NY Times/Siena*
Trump 47, Biden 43
Trump +4
Senast redigerad av dic-tator 2020-10-27 kl. 00:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in