2020-10-26, 23:40
Medlem
Någon som bor utomlands, eller bor utomlands 6 månader om året bara. Men ändå har postbox i Sverige? Bör man ha det bara för att? För och nackdelar med det?
Citera
2020-10-27, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Någon som bor utomlands, eller bor utomlands 6 månader om året bara. Men ändå har postbox i Sverige? Bör man ha det bara för att? För och nackdelar med det?

Har haft när jag bodde på Teneriffa för 2år sedan. Hade postbox via nätet, alltså online. Skit smidigt då jag fick all min viktiga post till mailen som dom scannat in.
Använde mig av dessa: https://www.brevboxar.se/sv

Riktigt bra, rekommenderas!
Såg ingen nackdel alls med det, möjligen kostnaden då, men det får man ju ta om man vill ha det serverat så pass som dom gör.
Senast redigerad av JulBanditen 2020-10-27 kl. 02:48.
Citera
2020-10-27, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Har haft när jag bodde på Teneriffa för 2år sedan. Hade postbox via nätet, alltså online. Skit smidigt då jag fick all min viktiga post till mailen som dom scannat in.
Använde mig av dessa: https://www.brevboxar.se/sv

Riktigt bra, rekommenderas!
Såg ingen nackdel alls med det, möjligen kostnaden då, men det får man ju ta om man vill ha det serverat så pass som dom gör.
Men vanliga brev skickas till kivra. Det har jag ju. Men alla myndigheter använder inte kivra
Citera
2020-10-27, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Men vanliga brev skickas till kivra. Det har jag ju. Men alla myndigheter använder inte kivra

Nej precis. Just därför var jag tex tvungen att använda mig av annan tjänst.
Citera
2020-10-27, 14:26
Medlem
miikoss avatar
Är nog ganska vanligt, desom jobbar till sjöss exempelvis.

De vill ju ogärna att det ska skrika obevakat hem, för att brevlådan är överfylld.

Man kan också boka tillfällig eftersädning till utlandet, eller lagring av post hos Postoperatörerna genom Svensk adressändring.
Citera
2020-10-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Är nog ganska vanligt, desom jobbar till sjöss exempelvis.

De vill ju ogärna att det ska skrika obevakat hem, för att brevlådan är överfylld.

Man kan också boka tillfällig eftersädning till utlandet, eller lagring av post hos Postoperatörerna genom Svensk adressändring.
Vilket postbox ställe i Stockholm är bäst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in